  • Data: 2004-05-15 17:39:46
    Temat: Re: Polisa posagowa PZU jak walczyć? Proszę o rady:)
    Od: "Kaja" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miałam bardzo podobną sytuację. Z tym , że u mnie polisa została załozona w
    1980r na 20 lat równiez i kwota, którą wyliczyło mi PZU po tych 20 latach
    wynosiła 1543 zł. A wg Polisy miała wynosić 50.000,- zł. W każdym razie
    zdawałam sobie sprawę, że wartość pieniądza uległa zmianie przez 20 lat i nie
    dostanę tyle, ale 1540 zł, to lekka przesada. Zrobiłam więc tak:
    po pierwsze zadzwoniłam do rzecznika praw ubezpieczonych w Warszawie, gdzie
    podpowiedzieli mi kolejnośc postepowania. Najpierw odwołałam się do przezesa
    PZU, nie kierownika danej placówki, tylko PREZESA. Skutek: podwyższenie polisy
    do 5.000 zł. Nadal mnie to nie satysfakcjonowało. W porozumieniu z adwokatem
    obliczyłam kwotę, którą moim zdaniem powinnam była dostać tj. ok.20.000 zł .
    Obliczenia zostały oparte na średnim wynagrodzeniu. Ale sąd powołał biegłego i
    biegła nieco inaczej wyliczyła sumę. Wyszło około 1.500 zł powyżej tej co
    oferowało PZU czyli ok. 6.500. Ponieważ jednak rozprawa ciągnęła się ok. 1,5
    roku, a ja wnioskowałam o odsetki ustawowe od dnia wniesienia sprawy do sądu,
    to te odsetki ( wówczas ok. 30%) sprawiły, że w sumie do wypłaty wyszło ok.
    9.000 zł.
    Tak to było u mnie. Nie odwoływałam się dalej