  • Data: 2004-05-16 17:45:50
    Temat: Re: Polisa posagowa PZU jak walczyć? Proszę o rady:)
    Od: "Kaja" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > powinny waloryzowac ubezpieczenie o faktyczny wskaznik inflacji

    Ha! No powinny. Ale tak się składa że ja to miałam całkiem fajną sytuację. Tzn.
    z 20 lat tylko 7 lat były płacone składki, a przez 13 lat, w zwiazku ze
    śmiercią ubezpieczonego, uposażony otrzymywał rentę, a obowiązek płacenia
    składki właściwie obciążało PZU. I co? W ostatnim roku płacenia renty pamiętam
    że wynosiła ona 60 zł KWARTALNIE. I samo PZU mimo że powinno- to sobie składek
    nie rewaloryzowało, a tym samym nie zadbało właściwie o moje pieniądze i moją
    przyszłość ( ha ha). Innymi słowy: dało plamę na całej linii.

    > (Skoro osoba posiadająca polisę nie dokonywała waloryzacji składki (nie ma
    >takiego obowiązku) to nie może > teraz liczyć na to, iż kwota ktora otrzymają
    >faktycznie ułatwi start w dorosle zycie,> a nie bedzie tylko jakąś śmieszną
    >namiastką.

    W odniesieniu do tego co napisałam wyżej, akurat ja miałam prawo oczekiwać, że
    pzu właściwie zadba o moje pieniądze, bo obowiązek płacenia składek spoczywał
    przez większość czasu właśnie na PZU.
    PZU wogóle jako firma ubezpieczeniowa była do bani. Co jest teraz to się nie
    wypowiadam. Mam polisę w CU i tam co roku mnie informują ile wynosi moje
    ubezpieczenie i jaką składkę mam płacic. Dają mi wybór, albo zwiekszam składkę
    i tym samym sumę ubezpieczenia, albo zostaję przy tym co już mam. Ale robią to.
    PZU w ciągu 20 lat przysłało tylko 1 pismo o zmianie polisy na bezskładkową (w
    związku ze śmiercią ubezpieczonego).