  • 1. Data: 2004-12-02 12:26:49
    Temat: Polisa posagowa
    Od: "RAM" <w...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.
    W 1986 roku załozyłem córce polise posagowa skuszony obietnicą PZU
    zapewnienia dziecku godziwego startu w dorosłe zycie.Składki płaciłem
    regularnie poprzez agenta ubezpieczenowego.Po kilkunastu latach wpłacanych
    składek nastapił okres denominacji ,wysokość mojej skladki przejęło PZU bez
    mozliwości podniesienia jej i opłacało do dnia dzisiejszego w kwocie
    czterech groszy miesiecznie.Kwota która zapewni mojej córce godziwe zycie
    według obietnic PZU to na dzień dzisiejszy 60 zł.Składka w okresie
    poczatkowym wynosiła 1/10 mojej wypłaty co stanowiło duzy wydatek w budżecie
    domowym.
    Czy ktos zna juz takie przypadki jak walczyc ze złodziejami..Jak ogladam
    reklamy namawiajace do zawierania umów z PZU to mi żal oszukanych za 20 lat
    ludzi.
    Pozdrawiam Bogdan, i czekam na informacje.

  • 2. Data: 2004-12-02 13:37:07
    Temat: Re: Polisa posagowa
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    RAM <w...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pozdrawiam Bogdan, i czekam na informacje.
    >

    > Sprawę nalezy wnieść do sądu. To, jaką kwotę sąd zasądzi zależy od linii
    orzeczniczej danego sądu okręgowego. Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO
    w Poznaniu. Kwotę, na jaką umówiły się strony (czyli nie nominalną sumę
    ubezpieczenia, a tą wyższą kwotę z pierwszej strony polisy) dzieli się przez
    średnie miesięczne wynagrodzenie z roku zawarcia polisy . Otrzymaną n-
    krotność mnoży się przez obecne średnie miesięczne
    wynagrodzenie ogłaszane przez Prezesa GUS (ale netto, a nie brutto).
    Tak otrzymaną kwotę dzieli się przez
    dwa - sąd zasądza na Twoją rzecz takąż połowę.
    Albo sam wytocz powództwo, albo lepiej zwróć sie o pomoc do rzecznika
    konsumentów,

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2004-12-02 13:56:55
    Od: "RAM" <w...@p...onet.pl>

    Serdeczne dzieki swiatełko sie zapaliło.
    Bogdan