  • 11. Data: 2006-01-22 19:34:11
    Temat: Re: Policyjni debile
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Auto jedzie z predkoscia 200km/h
    >
    > Jaki dystans przemierza pomiedzy nacisnieciem cyngla a uderzeniem w maske?
    >
    > Jakzde celowanie w obiekt w ruchu stwarza ryzyko trafienia czego innego.
    >
    > Czy da sie przewidziec trafienie weterynarza zamiast lwa? Hint: lwy nie
    > biegaja 200k/h

    a skad posiadasz dane ze ten samochod jechal 200 km/h ? jak jzu wymyslasz to
    z glowa bo przy obecnych warunkach pogodowych to co napisales to absurd

    > Skradzioe auto nie jest warte pozbawiania zycia nawet zlodzieja.

    czy w stanach masz prawo bronic jakiekolwiek rzeczy chronionej prawem
    przekraczajac granice obrony koneicznej ?
    Konretne pytanie, prosze o konretn odpowiedz wraz z podstawa prawna (waszego
    kk)

    P.

  • 12. Data: 2006-01-22 19:36:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kordeus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I bardzo dobrze zrobili Jak sie postrzela troche do jednego, drugiego,
    > dziesiatego zlodzieja, 11 moze sie zastanowi.

    jak ktos strzela to zlodzieja to jest tak samo gowno wart jak czlowiek ktory
    zabija dla komorki
    czy 5 zlotych. Podagadmy jak jakis matol - po rozszerzeniu granic obrony
    koneicznej - zabiej Ci dzieciaka bo musie wydawalo
    czy przy jakiejs pierdole, np kradziezy lizaka z polki hipermarketu (bo to
    bedzie legalne jezeli przejdzie absuralny nieprzemyslany projekt mg Ziobro)

    P.

  • 13. Data: 2006-01-22 19:52:35
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    july wrote:

    > I narazanie cudzego zycia jest tego warte? Czy masz jakies dowody ze te
    > strzelaniny zmniejszyly przestepczosc choc o jedno przestepstwo rocznie?

    To bedzie widoczen w statystykach czy zwiekszenie strzelanai na ulicach
    spowoduje zmniejszenie przestepczosci. Ni wiem czy wiesz, ale przy tego
    typu "pomiarach" nie ma mozliwosci ocenieninia jak pojedyncze
    przestepstwo koreluje z czymkolwiek...

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 14. Data: 2006-01-22 19:52:37
    Od: july <m...@h...pl>

    Przemek R... wrote:

    > a skad posiadasz dane ze ten samochod jechal 200 km/h ? jak jzu wymyslasz to
    > z glowa bo przy obecnych warunkach pogodowych to co napisales to absurd

    200 to typowe. Taki przyklad calkiem mozliwy. Moze nie dzisiaj w
    Trojmiescie.

    > czy w stanach masz prawo bronic jakiekolwiek rzeczy chronionej prawem
    > przekraczajac granice obrony koneicznej ?

    Nie

    > Konretne pytanie, prosze o konretn odpowiedz wraz z podstawa prawna (waszego
    > kk)

    Pytanie zbyt rozlegle. Odpowiedz niemozliwa.

  • 15. Data: 2006-01-22 20:01:00
    Od: july <m...@h...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > To bedzie widoczen

    wiec niech debile poczekaja na statystyki zanim zaczna strzelac.

> [...]
    > spowoduje zmniejszenie przestepczosci. Ni wiem czy wiesz, ale przy tego
    > typu "pomiarach" nie ma mozliwosci ocenieninia jak pojedyncze

    Wiec dlaczego sugerujesz ze to moze zmniejszyc przestepczosc?

  • 16. Data: 2006-01-22 20:17:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > 200 to typowe. Taki przyklad calkiem mozliwy. Moze nie dzisiaj w
    > Trojmiescie.

    na pewno nie dzisiaj, gdansk jest obok sopotu a w sopocie ulice byly biale,
    temp okolo -15 stopni, wyobraz
    sobie ile musi jechac samochod by utrzymac sie nadrodze.

    > Nie

    to bardzo dziwne bo Pan minister sprawiedliwosci spoleczniej powoluje sie
    wlasnie na stany przy komentawaniu rozszzerzenia granic
    obrony nieczniej

    > Pytanie zbyt rozlegle. Odpowiedz niemozliwa.

    ja nie pytam o komentarze a konretny art, w naszym kk, mamy taki zapis (na
    dzien dzisiejszy), prosilbym o amerykanski odpowiednik

    Art. 25. kk

    § 1. Nie popelnia przestepstwa, kto w obronie koniecznej odpiera
    bezposredni,

    bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.

    § 2. W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególnosci gdy
    sprawca

    zastosowal sposób obrony niewspólmierny do niebezpieczenstwa zamachu, sad

    moze zastosowac nadzwyczajne zlagodzenie kary, a nawet odstapic od jej
    wymierzenia.

    § 3. Sad odstepuje od wymierzenia kary, jezeli przekroczenie granic obrony
    koniecznej

    bylo wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznosciami

    zamachu.

  • 17. Data: 2006-01-22 20:45:13
    Od: july <m...@h...pl>

    Przemek R... wrote:

    > to bardzo dziwne bo Pan minister sprawiedliwosci spoleczniej powoluje sie
    > wlasnie na stany przy komentawaniu rozszzerzenia granic
    > obrony nieczniej

    dlatego pan magister oblal egzaminy w Krakowie. Nie potrafil na mapie
    wskazac USA ;-)

> [...]
    > bezposredni,
    >
    > bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.

    To nie jest ustalone paragrafem ani w United States Code (cywilny, karny
    i pozostale razem) ani w lokalnych jurysdykcjach.

    Jest natomiast teoria obrony koniecznej, i wykladnia sa tutaj
    orzaeczenia sadow prawa zwycajowego. Ale dotyczy tylko odparcia zamachu
    na zycie, a nie sadu gruszkowego. Przy czym w praktyce jest prawie
    niemozliwe argumentowanie obrony koniecznej.

    W niektorych jurysdykcjach poprzeczka jest jeszcze wyzsza, bo
    zobowiazuje do wycofania sie.

  • 18. Data: 2006-01-22 20:48:27
    Od: july <m...@h...pl>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > bezposredni,
    >
    > bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.

    Jeszcze ciekawostka z ostatniej chwili:

    http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c109:H.R.47:

  • 19. Data: 2006-01-22 20:54:51
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    july wrote:

    > wiec niech debile poczekaja na statystyki zanim zaczna strzelac.

    Widze, z emrozik ci zmrozil orzeszka ;) bo inaczj bys nie pisal, jak
    cos, czego sie nie wykona ma wplyw na statystyki, wzgledem wykonania
    tego czegos

    > Wiec dlaczego sugerujesz ze to moze zmniejszyc przestepczosc?

    To nie ja sugeruje.

  • 20. Data: 2006-01-22 21:01:28
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    july napisał(a):

    > wiec niech debile poczekaja na statystyki zanim zaczna strzelac.

    to lepiej niech odrazu zliwiduja posterunki policji i innych. bo po co
    policja jak uwazasz ze strzelanie do bandytow jest niepotrzebne