  • 1. Data: 2006-01-22 13:56:15
    Temat: pytanie nietypowe
    Od: "ikar" <i...@w...slask.pl>

    Witam
    Od pewnego czasu obserwuje dyskusje na pl.soc.sex.moderowane (przepraszam
    ale strasznie duzo musialbym przepisywac) na temat "Pedofilia - od drugiej
    strony" i padlo tam stwierdzenie
    ">>Swojemu dziecku owszem, mogą 'to i owo' nakazywać lub zakazywać. Ale

    i odpowiedz:
    > P.S. Poglad powyzszy ze moga (zaskarzyc do sadu) zweryfikwoalem z
    > moim kuzynem ktory robi za prokuratora w Warszawie."

    i stad moje pytanie - czy faktycznie rodzice takiego (powiedzmy
    niepelnoletniego przeciez) 17-latka moga zaskarzyc (zaskarzyc do sadu ???)
    kobiete (powiedzmy 30 lat) czy to jakas bajka jest wymyslona przez tego
    prokuratora. Ze mnie jak widac prawnik zaden ale skoro prokurator nie moze
    nic zrobic to rodzice by mogli ???

    pozdrawia serdecznie

    ikar

    mam nadzieje ze nie zostany zbytnio "zjechany" za podanie grupy ale zeby
    przyblizyc temat byc moze ktos bedzie chcail przestiudiowac watek a moze i
    wlaczyc sie do dyskusji

  • 2. Data: 2006-01-22 14:58:16
    Temat: Re: pytanie nietypowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ikar [###i...@w...slask.pl.###] napisał:

    W grę może wchodzić art. 211 kk: "Kto, wbrew woli osoby powołanej do
    opieki lub nadzoru, uprowadza lub zatrzymuje małoletniego poniżej lat
    15 albo osobę nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub
    fizyczny,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

    Ale to wcale nie takie proste. Po pierwsze dotyczy to osób w wieku do
    lat 15-tu, wiec do 17-to latka zastosowania nie ma. Poza tym pozostaje
    kwestia "zatrzymania". "Zatrzymanie" polega na skłonieniu lub
    zmuszeniu osoby pozostającej pod opieką lub nadzorem do pozostania w
    miejscu, w którym przebywa wbrew woli osoby uprawnionej do opieki lub
    nadzoru. Znamię zatrzymania jest spełnione również i wtedy, gdy osoba
    "wyjęta" spod możliwości wykonywania opieki przez osobę uprawnioną,
    znalazła się w miejscu zatrzymania początkowo legalnie, np. gdy
    dziadkowie zatrzymują wnuka u siebie na wyraźnie dłuższy okres niż
    pierwotnie, przy ustalaniu wizyty z rodzicami, uzgodniono, a więc gdy
    przetrzymują go wbrew woli rodziców. Ale co zrobić, jak nieletni sam
    chce pozostać?

    Osobiście nie wyobrażam sobie, bym pozwolił jakiemuś koledze czy
    koleżance dzieci w wieku nastu lat pozostać u nas na noc bez
    uprzedniego skontaktowania się z jego rodzicami i upewnieniu, że
    wiedzą o tej sytuacji. Ale w sumie nie przychodzi mi do głowy żaden
    przepis nakazujący takie postępowanie.

  • 3. Data: 2006-01-26 11:50:29
    Od: "ikar" <i...@w...slask.pl>

    > W grę może wchodzić art. 211 kk: "Kto, wbrew woli osoby powołanej do

    dzieki piekne

    ikar