  • 1. Data: 2006-01-22 12:50:45
    Temat: Szansa na wyzszą emeryturę (ok. 100zł mies.)
    Od: "Tomek" <t...@a...pl>

    Około 100 zł należy się każdemu tzw. wcześniejszemu emerytowi, który spełnia
    określone prawem warunki. Błąd urzędników pozbawił jednego z emerytów znacznej
    sumy. Fala łodzian ruszyła więc do ZUS z wnioskami o ponowne przeliczenie
    świadczenia. Ustawowo mają do tego prawo już od lipca 2004 roku, ale większość o
    niczym nie wiedziała. - Nie informowaliśmy indywidualnie naszych klientów o
    zmianie przepisów, bo nie mamy takiego obowiązku - mówi rzecznik, Jerzy
    Pietrasik. - Ale ostatnio były na ten temat doniesienia w mediach, stąd wzmożone
    zainteresowanie.
    Jest jeszcze jeden warunek. Po przejssciu na emeryture trzeba bylo jeszcze byc
    zatrudnionym co najmniej przez 30 miesięcy.

  • 2. Data: 2006-01-23 13:38:14
    Temat: Re: Szansa na wyzszą emeryturę (ok. 100zł mies.)
    Od: Jarek-JT <j...@S...wp.pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > Jest jeszcze jeden warunek. Po przejssciu na emeryture trzeba bylo jeszcze byc
    > zatrudnionym co najmniej przez 30 miesięcy.

    Czyli błędy te dotycza jedynie tych emerytów, którzy po przejściu na
    emeryturę byli jeszcze przez 30 miesięcy zatrudnieni? Pytam się bo nie
    jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.

    Pozdrawiam, Jarek.

  • 3. Data: 2006-01-23 15:54:01
    Od: "Tomek" <t...@a...pl>

    > Czyli błędy te dotycza jedynie tych emerytów, którzy po przejściu na
    > emeryturę byli jeszcze przez 30 miesięcy zatrudnieni? Pytam się bo nie
    > jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.
    >
    > Pozdrawiam, Jarek.

    Warunkiem ponownego przeliczenia emerytury ( moze ona byc wyższa nawet o ponad
    100 zł miesięcznie) jest:

    1) przejście na wcześniejszą emeryturę
    2) bycie zatrudnionym po przejsciu na tą wczesniejsza emeryture jeszcze przez co
    najmniej 30 miesięcy.
    3) w chwili składania wniosku o ponowne przeliczenie emeryt nie moze być juz
    zatrudnionym, dostanie wtedy wyzsza emeryture od miesiąca w ktorym złozyl wniosek
    Jesli natomiast emeryt (przeszedl na wczesniejsza emeryture i przepracował juz
    po przejsciu 30 miesiecy) w momencie skladania wniosku nadal jest zatrudniony to
    nowa wyzsza emerytura zostanie Mu przez ZUS wyliczona, ale bedzie dopiero
    wypłacana od miesiąca w ktorym przestanie byc zatrudnionym.
    Mozna to obejsc (sprawdzone!!) w ten sposob: gdy ktos jest nadal zatrudniony to
    po prostu rozwiazac umowe o prace, wtedy zlozyc wniosek, zaczac otrzymywac
    przeliczona wyzsza emeryture i znowu podjąc prace.

  • 4. Data: 2006-01-23 16:57:24
    Od: Jarek-JT <j...@S...wp.pl>

    Dziękuje za wyjaśnienie.