    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policyjni debile
    Date: Sun, 22 Jan 2006 21:17:01 +0100

    > 200 to typowe. Taki przyklad calkiem mozliwy. Moze nie dzisiaj w
    > Trojmiescie.

    na pewno nie dzisiaj, gdansk jest obok sopotu a w sopocie ulice byly biale,
    temp okolo -15 stopni, wyobraz
    sobie ile musi jechac samochod by utrzymac sie nadrodze.

    > Nie

    to bardzo dziwne bo Pan minister sprawiedliwosci spoleczniej powoluje sie
    wlasnie na stany przy komentawaniu rozszzerzenia granic
    obrony nieczniej

    > Pytanie zbyt rozlegle. Odpowiedz niemozliwa.

    ja nie pytam o komentarze a konretny art, w naszym kk, mamy taki zapis (na
    dzien dzisiejszy), prosilbym o amerykanski odpowiednik

    Art. 25. kk

    § 1. Nie popelnia przestepstwa, kto w obronie koniecznej odpiera
    bezposredni,

    bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.

    § 2. W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególnosci gdy
    sprawca

    zastosowal sposób obrony niewspólmierny do niebezpieczenstwa zamachu, sad

    moze zastosowac nadzwyczajne zlagodzenie kary, a nawet odstapic od jej
    wymierzenia.

    § 3. Sad odstepuje od wymierzenia kary, jezeli przekroczenie granic obrony
    koniecznej

    bylo wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznosciami

    zamachu.