  • Data: 2008-02-14 15:39:39
    Temat: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl> wrote

    > Przykro mi Robercie, ale w ogóle nie rozumiem o czym Ty do nas rozmawiasz.
    > No i co z tego, że dyskutowali?

    Problem w tym, że nie wiemy czy dyskutowali i co na prawdę się działo w
    drzwiach. W pewnych sytuacjach faktycznie nie ma czasu na dyskusje, kolejne
    sekundy zwłoki przy zatrzymaniu uzbrojonych gangsterów mogą kosztować czyjeś
    życie.

    >Jakie to ma znaczenie w stosunku do zajścia? W szczególności do:
    > - uderzenia kobiety kolbą w twarz?
    > - uderzenia mężczyzny (chyba kolbą) w plecy?
    >
    > Ta stanowczość naruszyła prawo. Użyto środków niewspółmiernych do
    > sytuacji.

    Niestety, całkiem możliwe, że w tej kwestii masz racje. Środki przymusu
    bezpośredniego (a zwłaszcza uderzenia) stosuje się w konkretnych tylko
    przypadkach. Jeśli faktycznie osobnik nawet nie stawiał oporu (czego nie
    wiemy), a skończył ze złamanym kręgosłupem to wygląda na stosowanie na
    prawdę niewspółmiernych środków.