  • 1. Data: 2008-02-14 09:13:52
    Temat: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    09.html

    "Powalili go na podłogę. Narzeczoną uderzyli kolbą pistoletu w głowę.
    Ofiarą tej policyjnej akcji nie był groźny gangster, ale informatyk. Ma
    złamany kręgosłup. (...) Jego narzeczona, wciąż leżąca w łóżku, dostała
    cios kolbą pistoletu w głowę, bo dopytywała, co się dzieje."

    Coraz mniej się dziwię, że huliganeria nazywa policjantów psami.

    "Pokazali nakaz przeszukania mieszkania i portrety poszukiwanych. - W
    życiu tych ludzi nie widziałem (...) A wynajmuję to mieszkanie już
    półtora roku."

    No tak, statystyczna prokurew nie myśli, lecz wydaje postanowienia. W
    naszej kochanej wciąż od ponad półwiecza socjalistycznej i policyjnej
    ojczyźnie, wejście w stylu Gestapo może być w każdej chwili. W wyniku
    podejrzenia, pomyłki...

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 2. Data: 2008-02-14 09:42:59
    Temat: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał
> [...]
    > naszej kochanej wciąż od ponad półwiecza socjalistycznej i policyjnej
    > ojczyźnie, wejście w stylu Gestapo może być w każdej chwili. W wyniku

    To nie jest kwestia myślenia prokuratury. Postępowanie przygotowawcze rządzi
    się tzw. ułomną sprawiedliwością, tzn. błąd jest dopuszczalny, bo tu nikogo
    nie skazują jeszcze. Nie zawsze można mieć pewność, ale z brakiem pewności
    trzeba się liczyć, czegu tu nie zrobiono. Wydaje mi się, że sposób wykonania
    tego przeszukania stanowi problem. Nawet gdyby byli tam przestępcy.
    Wykonanie w taki sposób, w którym ktoś nie stawiający oporu końcy z
    połamanym kręgosłupem jest naganny, to jest problem, a nie problem
    postanowienia porkuratorskiego (nie nakazu, to nie USA), które z definicji
    oparte jest tylko na uzasadnionym przypuszczeniu, a nie na pewności.

  • 3. Data: 2008-02-14 09:51:11
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > postanowienia porkuratorskiego (nie nakazu, to nie USA), które z definicji
    > oparte jest tylko na uzasadnionym przypuszczeniu, a nie na pewności.

    Masz rację w ramach logiki, którą przedstawiłeś i która właśnie ma na
    celu usprawiedliwianie powyższego.

    W sytuacji gdy nie było rozpoznania postanowienie o przeszukaniu
    mieszkania, w którym od półtora roku z pewnością nie pojawił się
    poszukiwany, jest brakiem myślenia. Przykro mi, ale to działanie
    kompletnie na oślep na podstawie przypadkowych informacji. I choć winny
    jest nasz stalinowski system (metody te same, represje jedynie o wiele
    mniejsze) to wina indywidualna prokuratora jest z pewnością. Bez
    przesady, nie przyzwyczajajmy się do tego co było przed laty
    kilkudziesięcioma, że wystarczył anonimowy donos lub informacje
    operacyjne warte funta kłaków, by dokonać przeszukania.

  • 4. Data: 2008-02-14 09:57:52
    Od: suddengunfire <d...@g...com>

    Predzej wieloryb przejdzie przez ucho igielne niz w tym kraju
    cokolwiek zmieni sie na lepsze. Predzej ojciec dyrektor zrezygnuje z
    naleznego mu luksusu anizeli wladza zostanie przyjacielem polskiego
    obywatela.

    Rowniez coraz mniej dziwie sie, ze chuliganeria nazywa policjantow
    psami. Ze to niby takie niesprawiedliwe kogos tak przezywac. Okazuje
    sie jednak zasadne

    na terenie RP w tej chwili przebywaja tylko ludzie albo zupelnie
    nieswiadomi i starzy albo sie oszukujacy, ze to niby "gdzie mi tam
    indziej bedzie lepiej" albo w ogole niemozni z jakichs innych wzgledow
    oposcic jak najszybciej granic. Takie sobie Radki.

    Ciesze sie, ze nie przynaleze juz do tego otoczonego hienami biednego
    stadka

  • 5. Data: 2008-02-14 10:01:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

> [...]
    > poszukiwany, jest brakiem myślenia. Przykro mi, ale to działanie
    > kompletnie na oślep na podstawie przypadkowych informacji.

    Sądzisz, że gdyby nawet były potwierdzone informacje i rozpoznanie to
    usprawiedliwia to połamanie komuś, kto nie stawia oporu kręgosłupa czy
    uderzenia kolbą w twarz?
    Główny problem to naganny sposób wykonania tej czynności.
    Jak masz do czynienia z przestępcami zawodowymi, zmieniającymi chaty jak
    rękawiczki, to nie zawsze masz czas na to, aby potwierdzać tygodniami czy
    faktycznie tam są, zwłaszcza jak są niebezpieczni i szybkie zatrzymanie ich
    jest niezbędne.

  • 6. Data: 2008-02-14 10:12:16
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Sądzisz, że gdyby nawet były potwierdzone informacje i rozpoznanie to
    > usprawiedliwia to połamanie komuś, kto nie stawia oporu kręgosłupa czy
    > uderzenia kolbą w twarz?

    Chyba się nie rozumiemy. Czy ja gdziekolwiek, kiedykolwiek w jakikolwiek
    sposób choćby to zainsynuowałem? :>

> [...]
    > faktycznie tam są, zwłaszcza jak są niebezpieczni i szybkie zatrzymanie ich

    Sam zauważyłeś to co powinieneś i napisałeś w pierwszym zdaniu.

    Z artykułu można dowiedzieć się dwóch rzeczy:
    1. uderzono kobietę, która prawdopodobnie się awanturowała z
    policjantami. Tego nie usprawiedliwiają żadne działania, nawet wobec
    "terrorystów" tak upragnionych przez totalitarystów, gdyż legalizują ich
    zapędy.
    2. Uszkodzono kręgosłup przypadkowego człowieka, który był obecny w
    miejscu wykonywania czynności. Domyślam się, że nie wyszedł na spotkanie
    z kijem bejsbolowym a cios powalający był wykonany w ramach
    patologicznie pojętej prewencji operacyjnej. Przykro mi, ale to właśnie
    totalitarystyczne zapędy. W KAŻDEJ sytuacji jest wystarczająco czasu by
    ocenić czy cios jest potrzebny - z prostej przyczyny, cios zajmuje
    wielokrotnie więcej czasu niż spojrzenie i myśl.

  • 7. Data: 2008-02-14 10:17:55
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Feb 14, 11:01 am, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>
    wrote:
    , to nie zawsze masz czas na to, aby potwierdzać tygodniami czy
    > faktycznie tam są, zwłaszcza jak są niebezpieczni i szybkie zatrzymanie ich
    > jest niezbędne.

    Łatwiej wpasc do domu i pogrozic bronia niz sciagnac jakiegos montera,
    przebrac policjanta i puscic pod pozorem sprawdzenia czy instalacja
    szczelna? Poza tym polska to nie ameryka tutaj prokurator chyba nie
    wydaje nakazu przeszukania w ciagu 5 minut od telefonu policjanta.

  • 8. Data: 2008-02-14 10:19:36
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:
    > szczelna? Poza tym polska to nie ameryka tutaj prokurator chyba nie
    > wydaje nakazu przeszukania w ciagu 5 minut od telefonu policjanta.

    Tylko w ciągu paru dni po fakcie przeszukania.

    Stach

  • 9. Data: 2008-02-14 10:21:18
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Krzysztof Stachlewski pisze:
    > Tylko w ciągu paru dni po fakcie przeszukania.

    Z artykułu wynika raczej, że postanowienie było wydane przed przeszukaniem.

  • 10. Data: 2008-02-14 10:33:29
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik"
    >Łatwiej wpasc do domu i pogrozic bronia niz sciagnac >jakiegos montera,
    >przebrac policjanta i puscic pod pozorem sprawdzenia >czy instalacja
    >szczelna?

    Mhm, już to widzę... :/ Ścigane od dłuższego czasu, niebezpieczne bandziory,
    sypiające z bronią pod poduszką, wyczulone na policyjne sztuczki pojawiają
    się w mieście i jest informacja gdzie mogą być to uzasadniona jest
    natychmiastowa próba ich zatrzymania. To nie harcerze na koloni zdrowotnej,
    tylko zapewne ludzie już mający kontakt z organami. Hydraulika to może
    wpuścić emertka, a nie ludzie pokroju tych w Magdalence, co np. zaminowali
    sobie dom dookoła. Następnego dnia... to mogli np. uciec albo dowiedzieć, ze
    Policjia ich namierzyła i byłoby po sprawie. A uzbrojonych ludzi
    najbezpieczniej dla otoczenia zatrzymuje się jak sądze w ich domu, a nie
    następnego dnia w centrum miasta.