  • 261. Data: 2007-05-27 14:32:28
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 maja 2007 11:49
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <vrf35u8m7dm0$.b43hz5z793yl.dlg@40tude.net>):

    ...uruchom archiwum i poszukaj listów

    autor: tristan
    wątek: Message-ID: <u...@k...net>

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 262. Data: 2007-05-27 14:33:11
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 maja 2007 00:35
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > IMO koncepcja map udostępnianych na zasadach licencji CC jest przaśna.
    > Dobry pomysł.

    A ja mówię, że nie? Tylko że nie uda im się zrobić nic użytecznego niestety.

  • 263. Data: 2007-05-27 14:38:36
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 maja 2007 13:57
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Może lepiej przeczytaj sobie jeszcze raz to, co napisałem
    > o wynajmowaniu niezależnych programistów.

    No oczywiście. Każdy użytkownik, który znajduje w programie błąd wyciąga
    książeczkę czekową i zatrudnia naprawiaczy.... Wizja zaiste smakowita.

    > Prawdziwy problem w tym, że dla FLOSS nie ma praktycznie jeszcze
    > _żadnej_ porządnej teorii. Innymi słowy: wszyscy intuicyjnie wiedzą,
    > że to się sprawdza, ale menedżerowie wielkich przedsiębiorstw nie mają
    > tzw. 'podładki' do podjęcia stosownych decyzji o udostępnieniu
    > opracowanego przez ich przedsiębiorstwa na swobodnych licencjach.

    Ano. Bo to się po prostu nie opłaca. Jedynie w rzadkich przypadkach to coś
    daje, ale generalnie to tylko kłopot.

    > A gdzie napisałem, że ktoś wykonałby wymyślone przeze mnie na
    > poczekaniu poprawki za darmo?

    Ale ja nie mówię o poprawkach tylko o tym, że producent wademekumów chce
    żyć, więc ich nie uwolni.

    > Czy ja wiem, a ktoś już próbował?

    No... Lefthand :d I zniknął. Pojawił się za to niewolny Lefthand w wersji
    płatnej gotówką lub reklmamami. Pomijam że nadal ekstremalnie nieużyteczny.

    W każdym razie, ja tam wolę zapłacić 300zł za PKPiR niż dostać za darmo tak
    niewygodną, żebym musiał kupić se szkolenie.

  • 264. Data: 2007-05-27 14:41:06
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 maja 2007 12:12
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1q3r6ia8cay8a$.1hmvqxjvj30ko.dlg@40tude.net>):

    > Piszesz o jakości kodu?

    Bardziej o stabilności i używalności, bo jako nieprogramista nie umiem
    ocenić środka.

    > Tu możesz mieć rację. Jeżeli o jakości
    > oprogramowania, jego zabuggowaniu - niekoniecznie.
    > Wolność wolnością, ale jakość jest bardziej jakoś
    > To poużywaj 'Mapnika', własnościowy jak ch.%$&+

    Niestety nie jestem leśnikiem więc nie umiem ocenić.

    Własnościowy ale pewnie taki z gatunku ,,zrobiliśmy cośtam dla małej
    grupki''. Wiadomo, że ja też mogę napisać gówno. Ale jeśli to nie jest
    wygrane z przetargu gówno tylko program wolnorynkowy to inaczej to będzie
    wyglądało.

  • 265. Data: 2007-05-27 14:52:21
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 maja 2007 12:09
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <u...@4...net>):

    > Patrz kexi. Już widzę te warsztaty kompilujące, jedyne co mogą pobrać za
    > darmo: źródła. Kompilacja to swego rodzaju usługa. Nic nie przeszkadza
    > kompilować pod maszynę klienta.

    No czyli chcesz zrobić pseudowolne, które nie będzie kompilowalne a wersja
    skompilowana będzie zawierała te same zabezpieczenia co obecna wersja
    własnościowa. To po co uwalniać?

    > Uważasz za niemożliwą sytuację, w której dzięki przeglądarce (np. FFox)
    > uzyskujemy płatny dostęp do bazy danych (np. archiwalnych artykułów GW czy
    > Rzplitej)? A widzisz, istnieje. To nie to samo? Przeglądarka-OS,
    > baza-abonament.

    Wiesz, z tak nie na temat opowieściami z kosmosu to nie umiem dyskutować.
    Nie chodzi o to, że niemożliwe, ale że tak ekstremalnie nie na temat, że nie
    umiem.

    Przeglądarka WWW to co innego niż specjalizowana pod daną i tak płatną bazę
    przeglądarka musząca w dodatku współpracować z różnymi zabezpieczeniami
    przed piratami.

    > Hobbystyczne zastosowanie wyklucza porządność?

    Tak. Bo nadal chcąc mieć użyteczną mapę GPS nie do zabawy w parku muszę ją
    kupić bo taka nie ma szans powstać hobbystycznie.

    > No to jeżeli nie wyjątek to sytuacja częsta?

    Nie mam siły. Ja jedno, ty drugie. Czy ja mówię, że wyjątek? Kuźwa... Są
    tereny, gdzie OS żyje sobie wypaśnie, są gdzie żyje bo żyje a są gdzie nie
    ma szans przeżycia, bo inny ekosystem. TYLE. To że w Australii są kangury
    nie dowodzi, że mogą być w Polsce.

    > A co rozumiesz przez 'niewolny'?

    nie spełniający założeń wolnego oprogramowania.

    > Ale źródła SĄ dostępne, i nawet nie o to chodzi, że za darmo - może być po
    > kosztach. Masz źródła możesz zmienić/poprawić/dostosować zlecić jak sam
    > nie umiesz. Bo to OS jest.

    I? I nadal jak chcesz to płacisz. Zupełnie wiec nie na temat tej dyskusji.

    > No bo chcą zarabiać na OS. W czym problem?

    W tym. Chcą zarabiać modelem pudełkowym i po prostu robią produkt pseudoOS.

    > A kto tak twierdzi? Bo NIE ja.

    Kolega Bartnik rozpoczął tę dyskusję właśnie takimi założeniami o ile dobrze
    pamiętam.

    > Przyznaję, nie wiedziałem że komuś się udało podpisać z którymś z dużych
    > dostawców umowę, w której zobowiązał się do ponoszenia takich samych
    > konsekwencji jak w przypadku wadliwie wykonanej śrubki. Wiedziałem
    > natomiast, że większość zastrzega że śrubki programowe w ogóle nie muszą
    > działać jak śrubka, ba! wogóle mogą nie działać i być przydatne do
    > czegokolwiek.

    Nie wiem na ile takie umowy są jak śrubka :D ale są i dają o wiele większą
    odpowiedzialność dostawcy.

    > A to taka idea fixe- jak program można ukraść, to powinno się mieć na
    > niego gwarancję.

    Polacy w ogóle są przez PRL rozpuszczeni....

    Np w USA nie ma gwarancji nawet na odkurzacze ZTCW.

  • 266. Data: 2007-05-27 16:50:08
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > A ja mówię, że nie? Tylko że nie uda im się zrobić nic użytecznego

    Nie wiem kto to ci 'oni'. Może studenci geografii albo jacyś
    zapaleńcy, którzy się na tym znają?

  • 267. Data: 2007-05-27 22:08:02
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 27 maja 2007 18:50
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Nie wiem kto to ci 'oni'.  Może studenci geografii albo jacyś
    > zapaleńcy, którzy się na tym znają?

    No ale tu nie chodzi o znanie, ale o to, że ,,spisywanie z natury'' nie da
    aktualnego, dokładnego i wiarygodnego wyniku.

  • 268. Data: 2007-05-28 08:00:04
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 27 May 2007 16:52:21 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > No czyli chcesz zrobić pseudowolne, które nie będzie kompilowalne
    A gdzie tak napisałem? Jak najbardziej prawidłowe i kompilowalne źródła. A
    to, że nie każdy potafi/ma chęć/możliwości/kasę doprowadzić je do używalnej
    dla użytkownika postaci - to zupełnie inna sprawa.

    > a wersja skompilowana będzie zawierała te same zabezpieczenia
    Będzie zawierała zgodne z OS poprawki (dopasowanie do konkretnej maszyny
    klienta), a jak wybrnąć z ograniczeń nakładanych np. przez jedną z licencji
    OS GLP to też inna sprawa. Można wybrać inną OSową licencję, bsdzianą,
    mozillową itd.

    > co obecna wersja własnościowa. To po co uwalniać?
    Żeby skorzystać z tego co daje uwolnienie źródeł.

    > Przeglądarka WWW to co innego niż specjalizowana pod daną i tak płatną bazę
    > przeglądarka musząca w dodatku współpracować z różnymi zabezpieczeniami
    > przed piratami.
    Dlaczego musząca? Słabe i średnie zabezpieczenia i tak nie zwrócą nakłądów
    na ich opracowanie bo zostaną małym i średnim nakładem sił i środków
    złamane lub opracowane obejście. A jest sens ładować duże nakłady na
    skuteczne i elastyczne dla zmian zabezpieczenia w takim przypadku?

    > Nie mam siły. Ja jedno, ty drugie. Czy ja mówię, że wyjątek? Kuźwa...
    TO jak mam rozumieć:
    -"O ile mają z tego zysk. I dlatego wiele produktów NIE MA SZANS
    pojawić się w wersji OpenSource.."
    -'OO jest pisane na OS a Sun Office jakiś zysk Sunowi
    przynosi.'
    -"_WIELE_ nie wszystkie."
    Podnosiłeś, że OO/Sun nie należy do większości projektów OS.

    > nie spełniający założeń wolnego oprogramowania.
    Dobra, a jakie są wg Ciebie te założenia?

    > W tym. Chcą zarabiać modelem pudełkowym i po prostu robią produkt pseudoOS.
    No ale w czym niezgodność z _Open_Source_

    > Kolega Bartnik rozpoczął tę dyskusję właśnie takimi założeniami o ile dobrze
    > pamiętam.
    AFAIR to wierdził, że fajnie że dużo oprogramowania OS jest za free.

    > Polacy w ogóle są przez PRL rozpuszczeni....
    > Np w USA nie ma gwarancji nawet na odkurzacze ZTCW.
    Taaaak, nie ma tam wcale idiotycznie wielkich odszkodowań za
    szkody poczynione przez produkty.

    --
    pozdro
    poreba

  • 269. Data: 2007-05-28 08:37:54
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 28 maja 2007 10:00
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@h...pt>):

    > A gdzie tak napisałem?

    Życie napisało... Inaczej by ktoś to skompilował, prawdaż?

    > Żeby skorzystać z tego co daje uwolnienie źródeł.

    Nic nie daje, o ile nie prowadzisz typowego projektu OpenSource.
    Chyba że musisz skorzystać z bibliotek na GPL....

    > Dlaczego musząca?

    Bo inaczej każdy spiraci. Już mi obsługiwany warsztat zaczyna marudzić czy
    się nie da jakoś zrobić, żeby nie płacić za Audateksa... A ja mówię że się
    nie da i koniec. I on wie że się nie da, że są zabezpieczenia i że ma
    zainstalowany taki programik, co się łączy przez Internet i na tej
    podstawie robi rozliczenia.

    > Słabe i średnie zabezpieczenia i tak nie zwrócą nakłądów
    > na ich opracowanie bo zostaną małym i średnim nakładem sił i środków
    > złamane lub opracowane obejście.

    Niekoniecznie. Jeśli coś się zmienia co miesiąc i co miesiąc jest nowa
    wersja audateksa, to czas na złamanie itp może się nie opłacać.

    > A jest sens ładować duże nakłady na
    > skuteczne i elastyczne dla zmian zabezpieczenia w takim przypadku?

    No zapewne jest, jeśli się sprzedaje takie rzeczy po kilkaset złotych
    miesięcznie.

> [...]
    > przynosi.'
    > -"_WIELE_ nie wszystkie."
    > Podnosiłeś, że OO/Sun nie należy do większości projektów OS.

    No jak nie? No mają zysk. Dlatego OOo może powstać.

    > Dobra, a jakie są wg Ciebie te założenia?

    patrz niżej.

    > No ale w czym niezgodność z _Open_Source_

    W tym, że idea FLOS to

    -- dziel się
    -- nie utajniaj

    > AFAIR to wierdził, że fajnie że dużo oprogramowania OS jest za free.

    No i bardzo fajnie. Ale krytykował własnościowy model mówiąc, że da się bez
    niego. Tak przynajmniej zrozumiałem.

  • 270. Data: 2007-05-28 10:48:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

> [...]
    >
    > No ale tu nie chodzi o znanie, ale o to, że ,,spisywanie z natury''
    > nie da aktualnego, dokładnego i wiarygodnego wyniku.

    Czyli do zastosowań wojskowych.