  • 281. Data: 2007-05-28 22:02:33
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 28 maja 2007 20:33
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Po pierwsze primo to zabawka

    Jeśli już mowa o zabawkach, to wiele powszechnie używanych programów
    komputerowych może uchodzić właśnie za wersje zabawkowe programów,
    które kosztują kilkaset razy więcej i znajdują zastosowanie
    w poważnych instytucjach.

    > Po drugie primo przecie nie o to chodzi

    Oczywiście, że nie o to -- GM udostępnia swoje dane na licencji,
    której daleko od FLOSS.

    > Po trzecie primo to to przecie nie jest hobbystyczne tylko produkt
    > ogromnej, monopolistycznej korporacji

    Nawet nie tylko wielkiej i monopolistycznej, ale też odpowiednich
    amerykańskich agencji obfotografujących cały świat.

    Nawiasem mówiąc -- bo jesteśmy na pl.soc.prawo -- czy Polska
    ratyfikowała jakąś konwencję na udostępnianie w Internecie zdjęć
    naszych baz wojskowych oraz innych obiektów o znaczeniu strategicznym?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 282. Data: 2007-05-29 14:49:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 May 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Nawiasem mówiąc -- bo jesteśmy na pl.soc.prawo -- czy Polska
    > ratyfikowała jakąś konwencję na udostępnianie w Internecie zdjęć
    > naszych baz wojskowych oraz innych obiektów o znaczeniu strategicznym?

    A któryś kraj podpisywał konwencję o NIEudostępnianiu czegoś co należy
    do innego kraju?? Przecież "wszystko co nie zabronione..." (a *polska*
    konstytucja innych krajów raczej ;) nie obowiązuje!)
    Zupełnie pomijam fakt, ze jak coś jest widoczne to "utajnianie" *tego
    co widać* mija się z celem.

    pzdr, Gotfryd

  • 283. Data: 2007-05-29 16:26:40
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 29 maja 2007 16:49
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0705291647120.1540@athlon64>):

> [...]
    > konstytucja innych krajów raczej ;) nie obowiązuje!)
    > Zupełnie pomijam fakt, ze jak coś jest widoczne to "utajnianie" *tego

    No o ile mi wiadomo, to białe plamy na goglomapie USA są.
    No i widać z kosmosu na środku pustyni nie oznacza że widać normalnie, bo
    teren otoczony np. Więc publikowanie w Sieci zdecydowanie zaniża
    bezpieczeństwo.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: s...@s...net.pl, d...@s...net.pl
    h...@l...pl, z...@w...pl, t...@l...pl

  • 284. Data: 2007-05-29 19:00:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > A któryś kraj podpisywał konwencję o NIEudostępnianiu czegoś
    > co należy do innego kraju??

    Nie wiem, ale gdyby jeden kraj ujawnił nagle w Internecie informacje
    na temat położenia wszystkich atomowych okrętów podwodnych drugiego
    kraju, to pewnie nie byłoby ciekawie.

    > Przecież "wszystko co nie zabronione..." (a *polska*
    > konstytucja innych krajów raczej ;) nie obowiązuje!)

    Dlatego chodziło mi o porozumienia międzynarodowe, a nie o polską czy
    jakąkolwiek inną konstytucję.

    > Zupełnie pomijam fakt, ze jak coś jest widoczne to "utajnianie"
    > *tego co widać* mija się z celem.

    Pewnie to, co jest ważne, Amerykanie zdążyli już ukryć pod ziemią.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 285. Data: 2007-06-09 05:25:18
    Od: "Rafaello" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > na zabranie samego dysku, czy moze i tak nic to nie da, bo oni maja chec
    > zabrania calego komputera. I co robia jak w mieszkaniu jest 20 komputerow?
    > Maja nakaz na zabranie do ekspertyzy komputera ... zabiora wszystkie 20? A
    > moze losowo sobie 3 sztuki wybiora.

    > Chyba na palcach jednej reki mozna policzyc przypadki, gdy przeszukiwany
    > dostaje kopie danych z konfiskowanego komputera. Komputer,
    > najprawdopodobniej, zostal zaplombowany i pojechal na ekspertyze. Spis
    > plikow jest calkowicie bezuzyteczny.

    > Skuteczna metoda jest brak komputera. Innej nie ma.

    dokładnie tak jak mówisz :)

    ja spotkałem się z innym problemem, do kolegi też wjechałi policjanci i
    zabrali komputer i dyski twarde (zepsute akurat leżały sobie jeszcze)
    szukali "tylko" jednego pliku, czy miał go wcześniej czy może ostatnio, ale
    po trwającej ponad 2 miechy expertyzie (w jakiejś firmie komputerowej) nie
    znaleźli tego pliku ( więc komputer jest czysty) ale skubani nie chcą mu go
    oddać teraz (już minęło razem z expertyzą ponad 3 miesiące jak go trzymają),
    i twierdzą że przepadnie na poczet Skarbu Państwa!!!!! Jak to możliwe i czy
    jest to prawne zabrać "czysty" komputer i go nie oddać? Może mi ktoś
    podpowiedzieć co mam koledze przekazać aby zrobił / napisał jakieś pismo,
    żeby mu jednak ten komputer oddali?

    Dzięki za wszelkie sugestie i Pozdrawiam