  • 91. Data: 2007-05-15 13:01:45
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    [..]
    > i co z tym aresztem?

    Czekam na odpowiedź od adwokata, czy mogę z taką treścią Ci to przekazać.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 92. Data: 2007-05-15 13:09:15
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):

    > Nie. Ten 278 ust 2kk artykuł dotyka pirata komputerowego, czyli osoby,
    > którą i ja wymieniałem jako złodzieja.
    >
    > W żadnym wypadku nie dotyczy odbiorcy utworu dopóki nie próbuje nim
    > handlować.

    nie. 'celu uzyskania korzysci majatkowej' to odpowiednik 'celu
    przywlasczzenia' w przypadku kradziezy rzeczy materialnej. Programu nie
    mozesz przeciez przywlaszczyc.
    Korzyscia majatkowa wiec jest nabycie oprogramowania uzyskanego od osoby
    nieupraniwonej celem jego zatrzymania. Wiec samo sciagniecie (jezlei nie
    bylo by zamierzone) nie podpada pod to. Takie jest moje zdanie.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 93. Data: 2007-05-15 13:09:41
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):
    > Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > [..]
    >
    > Czekam na odpowiedź od adwokata, czy mogę z taką treścią Ci to przekazać.

    ok

    P.

  • 94. Data: 2007-05-15 13:25:24
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > nieupraniwonej celem jego zatrzymania. Wiec samo sciagniecie (jezlei nie
    > bylo by zamierzone) nie podpada pod to. Takie jest moje zdanie.

    No to jest błędne.

    Jest wyraźnie napisane "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej", a nie
    "uzyskując w ten sposób korzyść majątkową".

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 95. Data: 2007-05-15 13:46:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):

    > No to jest błędne.

    ja twierdze inaczej, i z tego co sie orientuje to wlasnie tak jest
    interpretowane uzyskanie korzysci majatkowej (wejscie w posiadanie nie
    placac)

    > Jest wyraźnie napisane "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej", a nie
    > "uzyskując w ten sposób korzyść majątkową".

    w przypadku kradziezy rzeczy materialnej tez nie ma "przywlaszczajac w
    ten sposob .." :)

  • 96. Data: 2007-05-15 14:02:04
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-05-2007 o 14:12:30 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > ale jezlei masz potrzebe i zamierzaszz ukrsc ten program nie palcac z
    > aniego to owszem od strony morlanej jak najbardziejk zlodziejem jestes.

    Strona moralna schodzi tu na dalszy plan. Szczegolnie, ze bezpodstawne
    nazwanie kogos zlodziejem moze sie wiazac z nieprzyjemnosciami.

    > nie wmowisz mi ze nie moglbys pozbierac troszke wiecej przy zbieraniu na
    > kompa na system operacyjny

    Gdybym chcial kupic Windowsa, wydalbym 5 razy tyle co na komputer :) Mozna
    miec caly pakiet Microsoftu za jakies 70-90zl ... czyli tyle ile kosztuje
    zapisanie sie na egzamin na Politechnike Warszawska. Warunkiem jest zdanie
    egzaminu na odpowiedni kierunek :)

    > nie wmowisz tez mi ze grasz w 50 czy 100 gier ktore ukradles (do tego sa
    > dema).
    > (oczywiscie nie oskarzam cie o kradziez gier , mowie ogolnikowo)

    Spoko :) Akurat na kompie mam tylko SCAR (z jakiegos czasopisma... calkiem
    wciagajace wyscigi) i FreeCiv.

    > stracilaby relany potencjalny zysk , bo gdybys mial potrzebe z
    > korzystania z ich programu to gdybys go nie ukradl to bys kupil.

    Mialem potrzebe na Nero. Moralnosc wziela gore i, zamiast piracenia,
    sciagnalem kilka freeware'ow. Nie wszystko jest teraz w jednej
    aplikacji... ale calkowicie zastepuje platny program. Ahead stracil na
    mnie tyle co na piracie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 97. Data: 2007-05-15 14:07:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > ja twierdze inaczej, i z tego co sie orientuje to wlasnie tak jest
    > interpretowane uzyskanie korzysci majatkowej (wejscie w posiadanie nie
    > placac)

    Nie jest tak.
    Mowa nie jest o egzemplarzu programu tylko o programie komputerowym i
    zarabianiu na tym.

    Ten przepis W OGÓLE nie dotyczy zwykłych Kowalskich, jedyne co
    prokuratorzy wciskają biedakom to ten przepis popularnie nazywany
    "paserką".

    > w przypadku kradziezy rzeczy materialnej tez nie ma "przywlaszczajac w
    > ten sposob .." :)

    Tak czy siak jest "w celu osiągnięcia" a nie "osiągając korzyść"

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 98. Data: 2007-05-15 14:35:26
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

    > Strona moralna schodzi tu na dalszy plan. Szczegolnie, ze bezpodstawne
    > nazwanie kogos zlodziejem moze sie wiazac z nieprzyjemnosciami.

    twierdzisz ze zlodziejem mozna byc tylko wtedy gdy kradziez jest opisana
    w kk ?

    > Gdybym chcial kupic Windowsa, wydalbym 5 razy tyle co na komputer :)

    a gdzie za 60 zl mozna kupic komputer ? :)

    > Mozna miec caly pakiet Microsoftu za jakies 70-90zl ... czyli tyle ile
    > kosztuje zapisanie sie na egzamin na Politechnike Warszawska. Warunkiem
    > jest zdanie egzaminu na odpowiedni kierunek :)

    masz na mysli msdnaa?

> [...]
    > sciagnalem kilka freeware'ow. Nie wszystko jest teraz w jednej
    > aplikacji... ale calkowicie zastepuje platny program. Ahead stracil na

    nie, bo nigdy by nie zobaczyl tej kasy gdybys nie mial zamiaru z ich
    softu korzystac.

  • 99. Data: 2007-05-15 18:25:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-05-2007 o 16:35:26 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > twierdzisz ze zlodziejem mozna byc tylko wtedy gdy kradziez jest opisana
    > w kk ?

    Mozna jeszcze zostac zlodziejem pijac alkohol ;) "Nie dosc ze pijak to
    zlodziej; bo kazdy pijak to zlodziej". A tak na powaznie - zostawmy
    roznice pomiedzy "zlodziejami". Zabranie Corela (przykladowo) z polki
    sklepowej to zupelnie inna kradziez niz sciagniecie go z sieci.

    > a gdzie za 60 zl mozna kupic komputer ? :)

    Allegro, Warszawska Gielda Komputerowa. Nowy to on nie bedzie ale do
    internetu i edycji tekstow wystarcza. Szczegolnie na gieldzie teraz maja
    fajne zestawy - PIII-800MHz, 256MB ramu chyba i 80zl.

    > masz na mysli msdnaa?

    Dokladnie.

    > nie, bo nigdy by nie zobaczyl tej kasy gdybys nie mial zamiaru z ich
    > softu korzystac.

    Ok, tylko nie wiem jak mozna wycenic straty spowodowane nielegalnym
    sciagnieciem programu z sieci. Na pewno nie jest to rownowartosc ceny
    produktu (Borland nawet za 10-letni program nalicza wg najnowszej wersji).
    Cene ta nalezy pomniejszyc o odsetek ludzi, ktorzy zrezygnowali z danego
    programu na rzecz darmowego oprogramowania oraz tych, ktorzy calkowicie z
    niego zrezygnowali.

    Przykladowe obliczenia (to tylko moje niby-propozycje): MS Office kosztuje
    1000zl. Sama licencja (bez nosnika) kosztuje 900zl (dla latwiejszego
    liczenia). 15% potencjalnych uzytkownikow wolalo uzywac darmowego
    OpenOffice. 5% zrezygnowalo calkowicie. 60% postanowilo "spiracic".
    Pozostale 20% kupi produkt MS.

    Odrzucajac "rozmyslonych" zostanie nam: 1/3 kupi, 2/3 spiraci. I teraz
    robimy mnozenie 2/3 * 900 = 600zl. Co daje takie rozwiazanie? Im wiecej
    piratow, tym wyzsze straty na jednym piracie.

    Znajac zycie, MS policzylby straty na jednym spiraceniu - 1000zl.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 100. Data: 2007-05-15 18:55:51
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Kapsel <k...@p...onet.pl> writes:

    > Zakladam, ze gdybym go spytal, to powie ze nie :P

    Akurat sieci P2P to bardzo dobra i tania technologia dystrybucji
    treści cyfrowych.