  • 1. Data: 2007-05-12 23:59:45
    Temat: Świadczenie przedemerytalne -> emerytura rodzinna
    Od: AL <t...@t...pl>

    Chcialbym spytac sie o taka sprawe:
    - moj tata od 3 lat byl na swiadczeniu przedemerytalnym (po
    przepracowaniu 35 lat)
    Niestety na 1.5 roku przed przejsciem na pelna emeryture - zmarl.

    Jest wyliczona kwota pelnej emerytury (pismo z ZUS), jednak swiadczenie
    przedemerytalne, ktore pobieral bylo ok 1/2 pelnej emerytury, ktora
    dostalby po osiagnieciu wieku 65lat.

    Mama jest juz na pelnej emeryturze.

    I teraz pytanie:
    Czy mama moze sie starac o tzw: "emeryture rodzinna" = 80% emerytury
    taty, zamiast tej co ma obecnie (te 80% emerytury taty to wiecej niz
    pelna emerytura jaka dostaje mama) ?

    Jesli tak, to czy prawo do "emerytury rodzinnej" bedzie przyslugiwalo od
    razu, czy dopiero po pewnym czasie (np od momentu gdy tata osiagnolby 65
    lat - za 1.5 roku) ?

    Wg mnie:
    Wydaje mi sie, ze mama powinna miec prawo do "emerytury rodzinnej" od
    razu - od momentu zlozenia wniosku do ZUS. W koncu przez te 35 lat
    pracy tata wypracowal ta emeryture a powod dlaczego jej nie dostal w
    pelnej wysokosci byl jego wiek < 65lat.
    No wlasnie - ale to mi sie wydaje...
    Niestety nie znalazlem zadnego zapisu/przykladu odnosnie takiej sytuacji.
    Moze ktos podpowie w temacie?

    --
    pozdr
    Adam (AL)