  • 191. Data: 2007-05-19 18:10:18
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 18 maja 2007 21:47
    > (autor Jotte
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f2kvs1$tio$1@news.dialog.net.pl>):

    > No pacz jaki pech.... A może ty nie rozumiesz?
    >
    > Jakakolwiek praca ma dla ciebie jakąkolwiek wartość?

    Z wcześniejszych wypowiedzi wynika, że praca projektanta samochodów.

  • 192. Data: 2007-05-19 18:22:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    [...]

    > A ja widzę.... To wymaga ciągłej pracy dużej ekipy programistów
    > robiących tylko to i za darmo pracować nie będą...

    To jest kwestia zaswędzenia i podrapania się (itching & scratching).

  • 193. Data: 2007-05-19 18:23:28
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 maja 2007 16:44
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tskwkhhyrgp2nr@sempron>):

    > Nie ma i nie musi. Pokazuje tylko, ze nie ma przeszkod w robieniu
    > antyvirow w OS.

    A przepraszam, założyłem milcząco, że chodzi o funkcjonalne :D

    > Cytat ze strony: "GnuCash is personal and small-business
    > _financial-accounting_ software".
    > Financial-accounting - finansowo-ksiegowe.

    Nie ośmieszaj się.... Nijak się to ma do polskiej sytuacji.

    > Ciekawe co na to Brytyjczycy. Mysle, ze im wszystko jedno, czy taki
    > program ma polska wersje.

    No a mi lotto kole jajec co mylą brytowie....

    > Z rozpedu napisalem. Chodzilo o Mozillopochodne.

    Wyjaśniałem.

    > Moge sie zgodzic z Audatexem. Z wademekum z przymruzeniem oka - w koncu
    > takie informacje mozna zdobyc w sieci; ludzie zabierajacy sie za
    > ksiegowosc najpierw przechodza kursy lub kupuja ksiazki.

    .... które się starzeją i właśnie temu takie produkty są im wręcz niezbędne.
    A na grzebanie po sieci to zazwyczaj czasu nie mają... Właśnie o tym
    piszę -- to wymaga ogromu pracy.

    > Antywirus - zdecydowanie da rade pociagnac na OS.

    Tak? A kto będzie finansował laboratoria, garnki z miodem i inne?

    >>> "lepsze". Przykladowo - OpenOffice i MS Office. W pierwszym przypadku
    > I dzieki temu masz darmowy, bezpieczny i niezawodny program a nie
    > drogiego, beznadziejnego bubla bez aktualizacji.

    Taaaaaaaaaaa.... Mów do mnie jeszcze.... O ile Writer przegania momentami
    Worda a tylko momentami daje dupy, to niestety pozostałe składniki
    (oczywiście nie w przysłowiowym dwudziestoprocentowym zakresie) mają tyły
    jeszcze spore.

    > BTW: gdzie Ty masz
    > informacje, ze to sa alfy? Stabilne wersje wychodza.

    Stabilny OOo wychodzi raz na tydzień? Nie mówisz tak o migawkach z CVSa?

    > Narzedzia do szyfrowania danych.

    No pacz pan, a jednakowoż istnieje cały multum komercyjnych rozwiązań tego
    typu. I ba! Są wygodniejsze niż os....
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 194. Data: 2007-05-19 18:24:16
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 maja 2007 20:22
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    Nie rozumiem

  • 195. Data: 2007-05-19 18:24:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    [...]

> [...]
    >>> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open_source_gam
    es

    > Chyba tylko zerknales na linki nie czytajac co jest w srodku. Tam
    > jest masa bardzo przyzwoitych gier RPG, strzelanek FPP opartych na
    > znanych silnikach. Jak patrze na dzisiejsze polki z Media Markt to
    > rece zalamuje... nie znajduje ani jednej nowej gry, ktora chociaz
    > troszke mialaby w sobie pasji. Wszystko jest takie mdle. Dobrze, ze
    > sa "zlote kolekcje" czy inne "pozycje klasyczne".

    Yup. Ze strony polityczno-prawnej, to byłoby rewelacyjnie, gdyby
    twórcy starszych gier, których koszt opracowania już się z nadwyżką
    zwrócił, udostępnili kod źródłowy na zasadach open source.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 196. Data: 2007-05-19 18:24:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:
    > OK, ale czy w przypadku oprogramowania użytkowanie nie jest właśnie
    > tylko i wyłącznie eksploatacją?

    Oczywiście, że nie.

    > Po to są właśnie licencje -- żeby w celu użytkowania oprogramowania
    > nie trzeba było kupować autorskich praw majątkowych.

    Nie użytkowania - nie ma licencji na używanie oprogramowania ani
    jakiegolwiek innego utworu - lecz na eksploatację utworu.
    I masz rację - po to są licencje by można było dzielić się eksploatacją
    utworu bez zbywania/nabywania części lub całości prawa majątkowych do niego.

    > Pewnie tak. Po prostu dla mnie użytkowanie jest równoznaczne
    > z eksploatacją, a dla ciebie nie.

    Ale to nie jest równoznaczne.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 197. Data: 2007-05-19 18:30:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Niniejszym potwierdzasz że "przypisywanie tożsamości" jest
    > nieporozumieniem.
    > To jest INNY czyn.

    Zdecydowanie tak. Chodziło mi o samą złożoność i trudność uzyskania
    samochodu i programu komputerowego.

  • 198. Data: 2007-05-19 18:43:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    > Nie do konca rozumiem. Ludzie tam pisza oferty typu "zlece wykonanie
    > programu do czegostam za ilestam".

    Zawsze można zlecić opracowanie oprogramowania udostępnionego później
    na licencji open source.

  • 199. Data: 2007-05-19 18:45:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    > Tyle osob nie ma zadnego problemu z uzyskaniem programow...

    Chodziło mi o uzyskanie praw majątkowych do konkretnego oprogramowania
    vs. uzyskanie prawa do dowolnego dysponowania konkretnym samochodem.

  • 200. Data: 2007-05-19 18:55:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Michał <b...@b...pl> writes:

    > A więc bądź łaska poinformować biegłego a nie bez sensu i w dodatku
    > wbrew przedstawionym faktom przypisujesz cokolwiek mi.

    Pomyliłeś 'Software' z 'Source'.

    Jasne. Oprócz FSF jest jeszcze OSI (http://www.opensource.org).