  • 201. Data: 2007-05-19 19:03:48
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    .pl> napisał(a):

    > OpenOffice ;)

    To jest naprawdę duży problem. Wyobraź sobie, że taki człowiek
    kieruje wielkim urzędem. Niewiedza o tym, że istnieje coś takiego,
    jak free/open source software może skutkować błędnymi decyzjami
    względem zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania. A na
    niegospodarność również są paragrafy.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 202. Data: 2007-05-19 19:04:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    .pl> napisał(a):

    > Raczej o link poprosze. Na pierwszy rzut oka to te tansze kosztuja
    > ok. 50zl. 98SE troszke wiecej.

    Na pierwszy rzut oka to są to same nośniki bez licencji.

  • 203. Data: 2007-05-19 22:06:08
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 21:03:48 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak free/open source software może skutkować błędnymi decyzjami
    > względem zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania. A na

    Znalem przypadki, gdy ludzie kupowali OpenOffice do firm, bo wydawalo im
    sie niemozliwe, zeby dla firmy bylo cos za darmo. Wtedy OO kosztowal
    jakies 200-300 zl (z jakiejs firmy, niestety nie pamietam jakiej).

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 204. Data: 2007-05-19 22:08:53
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 20:24:34 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > Yup. Ze strony polityczno-prawnej, to byłoby rewelacyjnie, gdyby
    > twórcy starszych gier, których koszt opracowania już się z nadwyżką
    > zwrócił, udostępnili kod źródłowy na zasadach open source.

    Czesc tak robi (czesciowo), udostepniajac silnik do gry. Dzieki temu
    ludzie buduja gry np. na silnikach Quake'a (obecnie chyba pierwszych
    trzech czesci) i temu podobnych strzelanek.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 205. Data: 2007-05-19 22:40:04
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 20:23:28 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > A przepraszam, założyłem milcząco, że chodzi o funkcjonalne :D

    Z funkcjonalnych polecam AOL Active Virus Shield - klon Kasperskiego. Nie
    Open Source ale darmowy dla domowego uzytku.

    > Nie ośmieszaj się.... Nijak się to ma do polskiej sytuacji.

    Nie musi - wciaz chodzi mi o ideologie. Skoro cos takiego jest rozwijane
    na Wyspach nie widze przeszkod aby powstal krajowy odpowiednik.

    > Tak? A kto będzie finansował laboratoria, garnki z miodem i inne?

    Kaspersky ;) Na upartego mozna pojechac na jego bazie wirusow. Zawsze
    trafi sie jakis "szajbus", ktory ma swojego ClamWina (czy inne badziewie),
    zlapie wirusa, zmobilizuje sily zeby go rozwalic a wyniki przesle do
    ClamWina. I mamy update bazy wirusow.

    > Taaaaaaaaaaa.... Mów do mnie jeszcze.... O ile Writer przegania momentami
    > Worda a tylko momentami daje dupy, to niestety pozostałe składniki
    > (oczywiście nie w przysłowiowym dwudziestoprocentowym zakresie) mają tyły
    > jeszcze spore.

    Nie marudze na Calc (calkiem niezle radzi sobie z rachunkiem macierzowym),
    Impress (mocno niekompatybilny z MSowym odpowiednikiem), Writer i Math
    (przyzwyczajenie do wbijania wzorow "z palca"). W duzej mierze to kwestia
    gustu. Ale Base to juz totalne dno...

    > Stabilny OOo wychodzi raz na tydzień? Nie mówisz tak o migawkach z CVSa?

    Przyznaje sie do bledu. Idzie im to troszke wolniej. Przynajmniej tak to
    wyglada na wikipedii. Ale nie mam historii wypuszczania wersji ux.pl.

    > No pacz pan, a jednakowoż istnieje cały multum komercyjnych rozwiązań
    > tego typu. I ba! Są wygodniejsze niż os....

    Moze wygodniejsze... ale mniej wiarygodne. Zawsze jest wieksza szansa na
    jakis backdoor pozostawiony przez tworce np. dla policji. W OS tego nie
    ukryjesz.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 206. Data: 2007-05-20 13:08:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 maja 2007 20:22
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Nie rozumiem

    Innymi słowy: jeśli ktoś, kto potrafi napisać taki program będzie mieć
    potrzebę napisania go (swędzenie), to prędzej czzy później go napisze
    (podrapanie się).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 207. Data: 2007-05-20 13:11:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > wydawalo im sie niemozliwe, zeby dla firmy bylo cos za darmo. Wtedy
    > OO kosztowal jakies 200-300 zl (z jakiejs firmy, niestety nie

    Do niedawna to nie był problem ze względu na brak polskich wersji oraz
    instrukcji obsługi (ustawa o języku polskim).

  • 208. Data: 2007-05-20 17:23:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 18 May 2007 22:01:58 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Np. oprogramowanie antywirusowe.
    Oprogramowanie AV ma być aktualne i skuteczne.
    Gdzie sprzeczność z modelem OS?
    > Np. gry.
    Gdzie sprzeczność z modelem OS?
    > Np. oprogramowanie finansowo-księgowe.
    Gdzie sprzeczność z modelem OS?
    > Np. różne wademekumy księgowego, prawnika,
    > zosi-samosi.
    Vademecum powiadasz? A faktycznie, do tego to
    lepsze Wiki
    > Np. systemy wyceny samochodów (w rodzaju
    > Audatex)
    Opiera się na bazie danych, prawda? A obsługa
    tejże może być prowadzona przez oprogramowanie OS.
    > i wiele wiele innych, które wymagają stałego i
    > ciągłego rozwoju lub ogromnych nakładów przy
    > tworzeniu.
    I dlatego sporo oprogramowania OS jest tworzone,
    nadzorowane i wypuszczane przez wielkie, z duużym
    zapleczem kapitałowym

    > Model OpenSource oznacza tworzenie przez:
    > * Hobbystów /.../
    > * Adminów /.../
    > * Programistów /.../
    Słuszna definicja, oprogramowanie _zazwyczaj+
    piszą programiści. Może to z powodu, że im to
    najlepiej wychodzi - w przeciwieństwie do
    marketingowców.

    > Model OpenSource oznacza pozorną tylko
    > darmowość.
    Ktoś Cię paskudnie okłamał wiążąc OS z
    odpłatnością lub jej brakiem. Hint: O-pen S-ource
    Upublicznienie źródeł oprogramowania po prostu
    czasem sprawdza się lepiej, czasem gorzej. Te
    gorzej to np. wspomniane przez Ciebie bardzo
    specjalistyczne, niszowate oprogramowanie np.
    naukowe - mało przeglądaczy kodu, mało testerów,
    to oprogramowanie gorszej jakości.

    --
    pozdro
    poreba

  • 209. Data: 2007-05-20 21:29:35
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 maja 2007 00:40
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tslik2l9rgp2nr@sempron>):

    > Z funkcjonalnych polecam AOL Active Virus Shield - klon Kasperskiego. Nie
    > Open Source ale darmowy dla domowego uzytku.

    Wiesz, dla domowego to jest całkiem sporo darmowych :D Oni wiedzą, że domowi
    i tak kradną :D

    Ale chyba zbaczamy z tematu :D

    > Nie musi - wciaz chodzi mi o ideologie. Skoro cos takiego jest rozwijane
    > na Wyspach nie widze przeszkod aby powstal krajowy odpowiednik.

    Ale tłumaczę Ci, że to inny rodzaj oprogramowania!
    Do tego nijak nie możemy ocenić jakości tegoż. Cokolwiek możemy sobie
    wygenerować dla udowodnienia wszystkiego...

    > Kaspersky ;) Na upartego mozna pojechac na jego bazie wirusow.

    Nie, no nie rozmawialiśmy chyba o piractwie tylko o legalnych alternatywach.

    > Zawsze
    > trafi sie jakis "szajbus", ktory ma swojego ClamWina (czy inne badziewie),
    > zlapie wirusa, zmobilizuje sily zeby go rozwalic a wyniki przesle do
    > ClamWina. I mamy update bazy wirusow.

    O jakosi a nie jakości.

    > Nie marudze na Calc (calkiem niezle radzi sobie z rachunkiem macierzowym),

    o brat marudził jak miał sprawozdanie zrobić z laborki.... Wykresy jakby nie
    spełniły swojego zadania i czegoś tam jeszcze wyliczyć się nie dało.

    > Impress (mocno niekompatybilny z MSowym odpowiednikiem),

    No 2.x jest bardziej, ale i tak możliwości ma takie sobie.

    > Writer

    No Writer jest wg mnie majstersztykiem

    > i Math
    > (przyzwyczajenie do wbijania wzorow "z palca").

    Powiedz to moim kursantom :D

    > Przyznaje sie do bledu. Idzie im to troszke wolniej. Przynajmniej tak to
    > wyglada na wikipedii. Ale nie mam historii wypuszczania wersji ux.pl.

    No UXowa lekko żadziej niż oficjalna (chyba kiedyś 1 numerek przegapili)....
    W każdym razie, policz numerki przez te lata, nie jest ich wiele.

    albo i ukryjesz...

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 210. Data: 2007-05-20 21:30:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 maja 2007 15:08
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Innymi słowy: jeśli ktoś, kto potrafi napisać taki program będzie mieć
    > potrzebę napisania go (swędzenie), to prędzej czzy później go napisze
    > (podrapanie się).

    No więc dlatego tłumacze, że nigdy takie coś nie powstanie, bo wymaga
    drapania się przez osoby zupełnie nie oswędziałe i w dodatku stałego
    drapania się w etacie... A ktoś za to musi zapłacić.