  • 21. Data: 2007-03-18 21:55:34
    Temat: Re: Podsłuch w pracy
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    ja czuje ze cos tu jest nie tak wydaje mi sie ze z tym podsluchem pracodawca
    posunal sie za daleko i z pewnoscia tego tak nie zostawie bo niby czemu ma
    sluzyc podsluch w pomieszczeniach ??? chyba tylko temu zeby szef wiedzial o
    czym w pracy rozmawiamy pewnie nie ma wsrod nas podpierd...aczy, ale skoro
    policji wolno zakladac podsluch w okreslonych wypadkach to tymbardziej
    szefowi nie wolno wszystkiego robic z pracownikami co mu sie podoba tylko
    jak mu tego zabronic?

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.03.18.21.18.09@olgierdrudak.com...

  • 22. Data: 2007-03-18 22:14:25
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    pawel wrote:
> [...]
    > sluzyc podsluch w pomieszczeniach ??? chyba tylko temu zeby szef wiedzial o

    Może pracodawca chce sprawdzić, ile czasu pracujesz, a ile rozmawiasz?
    Zresztą, to jego sprawa jakie ma motywy.

> [...]
    > policji wolno zakladac podsluch w okreslonych wypadkach to tymbardziej
    > szefowi nie wolno wszystkiego robic z pracownikami co mu sie podoba tylko

    Jeżeli się na warunki zaproponowane przez pracodawcę nie zgadzasz, to
    nikt Ci nie broni się z pracodawcą rozstać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 23. Data: 2007-03-18 22:19:17
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > A co to za moda na żądanie podstawy do zakazu?
    > Ta zasada tyczy się wyłącznie stosunków cywilnoprawnych,

    Chyba publicznoprawnych, w prawie cywilnym jest swoboda umów. Poza tym
    rozmawiamy o prawie pracy a nie cywilnym.

    Marcin.

  • 24. Data: 2007-03-18 23:29:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2007 22:55:34 +0100, pawel napisał(a):

> [...]
    > policji wolno zakladac podsluch w okreslonych wypadkach to tymbardziej
    > szefowi nie wolno wszystkiego robic z pracownikami co mu sie podoba tylko

    A coś Ty sie tak tej policji i nakazu uczepił? Policja musi mieć nakaz
    jeśli chce kogoś podsłuchiwać, fakt, ale zazwyczaj podsłuchiwany nie wie o
    tym, że go słuchają i to dlatego.

    Druga sprawa - czy u siebie w domu masz prawo założyć podsłuch i nagrywać
    np. to o czym rozmawiasz w ciągu dnia z domownikami? Oczywiście, tak.
    Dlaczego więc pracodawca we własnej firmie miałby być tego prawa
    pozbawiony?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2007-03-19 06:57:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Oczywiście owe 10 minut było podane tylko dla przykładu. Poza tym, bez
    > oddychania pracować się nie da, czego nie można powiedzieć o prywatnych
    > rozmowach telefonicznych.

    Pewnie taka logika kierowala szefostwem tego hipermarketu, w ktorym
    kasjerkom kazano pracowac w pampersach bo przeciez kiedy sie sika to
    nie mozna pracowac...

    j.

  • 26. Data: 2007-03-19 07:36:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 18 Mar 2007 23:19:17 +0100, Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Chyba publicznoprawnych, w prawie cywilnym jest swoboda umów. Poza tym
    > rozmawiamy o prawie pracy a nie cywilnym.

    Przepraszam, przejęzyczyłem się. Aczkolwiek prawdą jest, że każda
    ingerencja w prawa i wolności człowieka wymaga podstawy prawnej - nie zaś
    ew. podstawy do powołania się na zakaz.
    Jeśli pracodawca chce podsłuchiwać pracowników, musi znaleźć na to
    podstawę prawną.
    A poza tym prawo pracy to jednak nic innego jak dziedzina prawa
    cywilnego; no i jest jeszcze art. 300 kp.

  • 27. Data: 2007-03-19 09:27:27
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    januszek wrote:

    > Pewnie taka logika kierowala szefostwem tego hipermarketu, w ktorym
    > kasjerkom kazano pracowac w pampersach bo przeciez kiedy sie sika to
    ............^^^^^^
    > nie mozna pracowac...

    A pracownicy, którzy się na to godzili, pewnie rozum zostawiali w domu
    przed wyjściem z pracy. Naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy pampersem
    a telefonem?

  • 28. Data: 2007-03-19 09:39:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-03-2007 o 10:27:27 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > ............^^^^^^
    >
    > A pracownicy, którzy się na to godzili, pewnie rozum zostawiali w domu
    > przed wyjściem z pracy. Naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy pampersem
    > a telefonem?

    Ja bym nawet zaryzykowal stwierdzenie, ze szef autora watku nigdy nie
    zalozyl owego podsluchu. Albo nigdy z niego nie korzystal. To doskonaly
    straszak - pracownicy bojac sie o tresc rozmow i sam fakt ich zaistnienia
    beda pracowali efektywniej.

    A moze polityka firmy wymaga, aby kazda z rozmow byla nagrywana?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 29. Data: 2007-03-19 19:03:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > A pracownicy, którzy się na to godzili, pewnie rozum zostawiali w domu
    > przed wyjściem z pracy. Naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy pampersem
    > a telefonem?

    Pisalem o kierunku myslenia, ktore w koncu konczy sie na pampersach po
    drodze przechodzac przez podsluchiwanie prywatnych telefonow pracownikow
    a nie o roznicy pomiedzy telefonem a pielucha...

    j.

  • 30. Data: 2007-03-19 20:37:14
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > A poza tym prawo pracy to jednak nic innego jak dziedzina prawa
    > cywilnego;

    ?!

    M.