  • 1. Data: 2007-03-17 07:56:27
    Temat: Zgoda właściciela działki - co z nią przy zmianie właściciela ?
    Od: k...@g...com

    Witam

    Kupiłem działkę, sprawdziłem sobie hipotekę i tak dalej, wszystko
    ładnie. Sprzedający zapomniał jednak powiedzieć mi o tym że jakiś czas
    temu wyraził zgodę na przejście przez posesję kanalizacji (bez
    studzienki, sama rura).

    Rura umiejscowiona jest tak że psuje mi nieco plan dalszej
    eksploatacji działki (posadowiona jest w takim miejscu gdzie zaczynać
    miał się drugi budynek planowany w przyszłości). Nie ma także
    studzienki a jedyna inna studzienka do której ja mogę się podłączyć
    jest przy granicy ale na działce ludzi którzy są hmmm..conajmniej
    nieżyczliwi i napewno nie wyrażą zgody bym się tam podłączył.

    Gmina twierdzi ze nie może przesunąc rury bo jest plan, nie może dodać
    studzienki bo to koszty a oni maja określony budżet i umowe na
    wykonanie.

    Pytania więc mam takie:
    - czy gmina MUSI mnie podłączyć do kanalizacji w inny sposób jesli
    właściciel działki z najbliższą studzienką nie wyrazi zgody na
    podłączenie ?
    - czy mogę wycofać zgodę na przejście kanalizacji przez moją działkę a
    tym samym wymusić (tak, wymusić) drobną korektę owej nieszczesnej
    rury ? (3 metry chyba przesunięcia)
    - czy mogę ubiegać się o budowe dodatkowej studzienki na mojej działce
    w takiej sytuacji ?

    Z gory dziekuje za pomoc

    Krzysztof Ulczok