  • 1. Data: 2002-09-28 11:33:55
    Temat: Podrobiona legitymacja
    Od: "aga" <a...@N...gazeta.pl>

    Mam problem. Podczas kontroli w pociagu zostala zatrzymana mi podrobiona
    legitymacja studencka. Dostalam kare i pokwitowanie zatrzymania dokumentu.
    Rewizor stwierdzil, ze dokument zostanie przeslany do Gniezna.
    Oczywiscie widze swoja wine w tej calej sytuacji, ale chcialbym uslyszec rady
    co mam dalej robic?
    Jak rozmawiac z pkp aby ta sprawa zostala jak najszybciej zakonczona i
    mozliwie jak najmniejszymi konsekwencjami? Prosze o pomoc lub o odpowiedzi
    osob, ktore zetknely sie z podobnym problemem.
    Pozdrawiam
    zrozpaczona

  • 2. Data: 2002-09-28 12:39:37
    Temat: Re: Podrobiona legitymacja
    Od: "Abigail" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "aga" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak rozmawiac z pkp aby ta sprawa zostala jak najszybciej zakonczona i
    > mozliwie jak najmniejszymi konsekwencjami?

    ojojoj

    1. predziutko zaplacic
    2. uzyc swych wdziekow na wlasciwym kierowniku jednostki pkp (?) co by
    organow nie zawiadamial
    3. jak sie nie uda, uzyc tych samych wdziekow na prokuratorze co by
    zawnioskowal o warunkowe umorzenie, choc bez grzywny sie nie
    obejdzie,
    4. jak sie nie uda, probowac tegfo samego przed sadem - powinno sie
    udac ( chyba ze sie bylo wczesniej niegrzeczna dziewczynka )
    5. byc grzecznym na przyszlosc

    pzdr

    A.

  • 3. Data: 2002-09-28 19:07:34
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Abigail <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > 3. jak sie nie uda, uzyc tych samych wdziekow na prokuratorze co by
    > zawnioskowal o warunkowe umorzenie, choc bez grzywny sie nie

    W takich sprawach nie jest możliwe warunkowe umorzenie przez prokuratora!!!

    > 4. jak sie nie uda, probowac tegfo samego przed sadem - powinno sie
    > udac ( chyba ze sie bylo wczesniej niegrzeczna dziewczynka )
> [...]

    Radzę: zapłacić, szybko dowiedzieć się, czy legitymacja poszła do Gniezna-
    jeżeli nie, próbuj dogadać się z PKP (z tego co wiem, legitymacje są
    kierowane najpierw do kasy stacji, w której zatrudniony jest konduktor).
    Jeżeli legitymacja poszła do Gniezna- najprawdopodobniej jednostka policji
    stacji, gdzie została zatrzymana przeprowadzi dochodzenie. Jest to przykre,
    ale taka jest konsekwencja podrabiania/przerabiania dokumentu, a takowym
    legitymacja jest. Proponuję w czasie dochodzenia na podstawie kpk(art. 300-
    któryś-do ustalenia, jeżeli Cię to zainteresuje) wnieść o nadzwyczajne
    złagodzenie kary i orzeczenie jej przez sąd bez przeprowadzania
    rozprawy.Wniosek taki proponuję złożyć już przy pierwszym przesłuchaniu w
    charakterze podejrzanego- do protokołu. Najczęściej wówczas jest 1-2 lata w
    zawieszeniu na 3 lata + grzywna. To bardzo łagodna kara i praktycznie w
    przypadku niełamania prawa później nie skutkuje niczym.
    Pozdrowienia i napisz jak w praktyce sprawa Ci się ułożyła

  • 4. Data: 2002-09-29 00:49:19
    Od: "Abigail" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > W takich sprawach nie jest możliwe warunkowe umorzenie przez
    prokuratora!!!

    a ktos pisal ze przez prokuratora ?
    w zadnych sprawach nie jest mozliwe,
    w tej teoretycznie moze on zlozyc wniosek o warunek zamiast aktu oskarzenia

> [...]
    > zawieszeniu na 3 lata + grzywna. To bardzo łagodna kara i praktycznie w
    > przypadku niełamania prawa później nie skutkuje niczym.

    mysle ze na to jest jeszcze czas, przynajmniej do pierwszego przesluchania
    przed sadem, bo jednak co warunek to nie zawiasy,
    ale zgadzam sie ze moze byc trudno - ale kto wie..., biedna studentka,
    niedostalo sie zaliczenia a tu caly bilet trzeba kupowac, no i dylemat
    jechac babcie odwiedzic czy lekarstwa dla braciszka kupic ?
    a moze jedno i drugie ? tym bardziej ze studiowalismy ekonomie a nie prawo
    wiec rachunek jest prosty... ojej panie policjancie to ja moge do wiezienia
    trafic ? no nie, na 5 lat ? ojej naprawde, ja niewiedzialam, no ale wie pan
    babcia jak sie dowie to nie przetrzyma... olaboga poza tym jest juz prawie
    trzecia i zawraca mi pan glowe, jeszcze mnie kac za szybko dopadnie...

    pzdr

    A.

  • 5. Data: 2002-09-29 01:24:28
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Sat, 28 Sep 2002 19:07:34 +0000 (UTC) w artykule <an4ulm$rf5$1@news.gazeta.pl>
    Beata <b...@N...gazeta.pl> napisano co następuje:
> [...]
    > zawieszeniu na 3 lata + grzywna. To bardzo łagodna kara i praktycznie w
    > przypadku niełamania prawa później nie skutkuje niczym.

    Wpisem do rejestru skazanych też nie?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2002-09-29 06:05:53
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Abigail napisa_(a):
    > a ktos pisal ze przez prokuratora ?
    > w zadnych sprawach nie jest mozliwe,
    > w tej teoretycznie moze on zlozyc wniosek o warunek zamiast aktu oskarzenia

    Warunek jest do 3 lat.

    KG

  • 7. Data: 2002-09-29 07:02:03
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Warunkowe umorzenie postępowania nie jest możliwe
    (zagrożenie do 5 lat pozb. wolności).
    Mało prawdopodobne też orzeczenie kary pozbawienia
    wolności w zawieszeniu. W najgorszym przypadku
    skończy się raczej kilkoma stówkami grzywny. Jednak
    jest to wpisywane w Krajowym Rejestrze Karnym.
    Dlatego najkorzystniej będzie dążyć do tego, aby
    prokurator umorzył dochodzenie z uwagi na znikomą
    społeczną szkodliwość czynu.

  • 8. Data: 2002-09-29 09:59:20
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    "Beata " <b...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]

    [...]
> [...]
    > zawieszeniu na 3 lata + grzywna. To bardzo łagodna kara i praktycznie w
    > przypadku niełamania prawa później nie skutkuje niczym.

    No, no.... Az dziw, ze nie kara smierci ;-).

    marekz

  • 9. Data: 2002-09-29 10:25:01
    Od: "Abigail" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Warunek jest do 3 lat.

    zgadzam sie, ale z punktu widzenia teorii popatrzmy na paragraf
    nizej - PKP tez czlowiek ;)

    pzdr

    A,

  • 10. Data: 2002-09-29 10:28:34
    Od: "Abigail" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (zagrożenie do 5 lat pozb. wolności).

    > Dlatego najkorzystniej będzie dążyć do tego, aby
    > prokurator umorzył dochodzenie z uwagi na znikomą

    porownujac te dwa zdania bardzo ciekawa teoria,
    ma kolega jakis pomysl ?

    A.