  • 1. Data: 2002-09-28 09:36:40
    Temat: Zwrot zakupinego produktu
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam serdecznie

    Pewnie już to było, ale nie znalazłem

    Wczoraj kupiłem montior. Wiadomo jak można dokładnie obejrzeć tego typu sprzęt
    w sklepie. Po przyjściu do domu i kilkugodzinnej pracy okazało sie, ze ma on
    pewne wady. Czy mogę go zwrócić, czy teraz działą tylko gwarancja?

    Proszę o pomoc

  • 2. Data: 2002-09-30 07:30:59
    Temat: Re: Zwrot zakupinego produktu
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    Na każdy produkt przysługuje ci 1-roczna rękojmia.
    Możesz złożyć reklamację, tylko powiedz, że na zasadach rękojmi.
    Gwarancja nie jest Ci potrzebna - chyba, że jest dłuższa niż 1 rok - wówczas
    po upływie roku, gdy wygasa rękojmia, można dalej reklamować towar
    korzystając z gwarancji.

    I teraz co co przysługuje:
    - możesz zażądać, aby przyjęli zwrot monitora i oddali Ci kasę, chyba że
    wymienią Ci bezzwłocznie ten monitor na taki sam, wolny od wad;
    - jeżeli wada jest widoczna, powinni to załatwić na miejscu;
    - zawsze mogą powiedzieć, że chcą skierować sprawę do rzeczoznawcy - wówczas
    musisz poczekać na 21 dni; pozostaw im swoje dane adresowe i niech Cię
    powiadomią o załatwieniu reklamacji na piśmie (nie na telefon!);
    - jeżeli uznają reklamację to: (1) albo niech natychmiast wymienią monitor
    na nowy lub (2) niech Ci zwrócą kasę za niego;

    Pamiętaj, nie mają prawa zmusić Cię do zgody na naprawę monitora.

    Zajrzyj po szczegóły na http://www.federacja-konsumentow.org.pl
    Poszujaj też w archiwum lisy - było dużo o rękojmi ...

    W każdym razie gwarancja nie jest Ci do niczego potrzebna! Musiszy tylko
    składając reklamację na zasadach rękojmi udowodnić, że kupiłeś u nich
    sprzęt. Może to być paragon, wydruk z katrty (jeżeli płaciłeś kartą) lub po
    prostu zeznania świadków (jeżeli nie masz paragonu, a ktoś z tobą był przy
    zakupie).

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-10-01 10:42:46
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    Po przyjściu do domu i kilkugodzinnej pracy okazało sie, ze ma on
    > pewne wady. Czy mogę go zwrócić, czy teraz działą tylko gwarancja?

    Zwrócić bez zgody sklepu nie można.
    Można reklamować, algo w ramach rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej,
    albo w ramach gwarancji, na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej,

    pzdr

    marek

  • 4. Data: 2002-10-01 21:10:25
    Od: p...@p...onet.pl

    jeśłi sprzet ma wady nie zwlekaj wystap z wnioskiem reklamacyjnym w ramach
    rekojmi - pamietaj w terminie max. 3o dni o d wykrycia wady mozesz to uczynic.

    jesli wady są tylko "wymowka naciągana" postara sie dogadac z gosciem i na
    pewno wymieni Ci towar na inny, taki ktory bedzie odpowadal twoim wymaganiaom,
    np powiedz ze jestes grafikiem i korzystasz ze sprzetu na codzien wiec
    potrrzebujesz minitora najlepszego i podaj tu marke tego na ktory chcialbys
    wymienic.

    Dominik Spalek
    0505 863 673

    P.S.
    Znajomy prowadzi sklep komuterowy i nie robi ludziom problemow w takich
    sprawach - poczywiscie plombby nie zdarte monitor w 100% sprawny i nieuzywany