  • 1. Data: 2002-08-12 20:24:14
    Temat: Podpis elektroniczny vs. jak osoba trzecia moze czytac cudze e-maile, dokumenty elektroniczne zaszyfrowane PGP
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    10 lat temu pisalem w jaki sposob osoba postronna moze odczytywac
    korespondencje prowadzona pomiedzy 2 osobami z szyfrowaniem pgp.
    Dzisiaj , po 10 latach, CNN pisze, ze naukowcy z Columbia University to
    wykryli, jako powazne zagrozenie.
    "
    Researchers at Columbia University and
    Counterpane Internet
    Security Inc. found
    that someone intercepting
    an encrypted
    message could descramble
    it by
    repackaging the message
    and passing it on
    to the recipient.
    "
    Czyli tak dlugo jak internet jest systemem komputerow i aby sie polaczyc
    z serwerem AAAA
    informacja jest przesylana przez kilka/kilkanascie komputerow, z ktorych
    kazdy moze ja zarchiwizowac,
    tak dlugo to zagrozenie bedzie istnialo.
    Rozwiazaniem jest oczywiscie powrot do komunikacji peer-to-peer, czyli
    lacza internetowe typu
    pbx dial-up urzad/instytucja/firma.
    Dla uzytkownikow lacz internetowych z numerem dostepowym 0202122 koszty
    sa jednakowe.
    A dla pozostalych panstwowa , zamknieta siec komputerowa, laczaca
    instytucje panstwowe, urzedy
    z dial-up access pointami dla klientow tych urzedow.

    Taka siec, taki system bedzie kosztowal 10 razy tyle co dotychczasowy
    internet, ale bedzie bezpieczny,
    gdyz wyeliminuje przesylanie informacji przez publiczne , niekoniecznie
    bezpieczne serwery, umozliwiajace sniffowanie pakietow przez osoby
    postronne. Bedzie jeden hop: klient - dial-up pbx access point.

    Opis, w jaki sposob trzecia osoba, postronna, moze odczytac
    korespondencje e-mail szyfrowana pgp, przesylana pomiedzy 2 osobami,
    mozna znalezc w archiwum usenetu.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 2. Data: 2002-08-12 20:55:31
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

    begin Jacek <g...@p...onet.pl> quotation:
> [...]
    > korespondencje prowadzona pomiedzy 2 osobami z szyfrowaniem pgp.
    > Dzisiaj , po 10 latach, CNN pisze, ze naukowcy z Columbia University to

    Możesz podać linka do tego co napisałeś 10 lat temu?

    --
    Plonkito ergo sum (c) Igo on apcoh
    Hxbpunav cemrm obtbj hzvrenwn zybqb

  • 3. Data: 2002-08-12 21:01:16
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Michał Cieślicki" <y...@a...pl> napisał w wiadomości

    >mozesz podac linka do tego co napisales 10 lat temu?

    ROTFL:-))))))

    HaNkA UbAWiOnA

    ps. Michal przeciez wiesz ze musze unikac silnych wzruszen:-)))))))

  • 4. Data: 2002-08-12 21:40:28
    Od: "[ piotr sut ]" <u...@t...pl>

    'HaNkA ReDhUnTeR' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:aj97n5$nmc$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    Chyba linke.....i na drzewo:-)

    NMSP
    ->piotr

  • 5. Data: 2002-08-12 22:11:38
    Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>

    On Mon, 12 Aug 2002 22:24:14 +0200, Jacek <g...@p...onet.pl> wrote:
    > 10 lat temu pisalem w jaki sposob osoba postronna moze odczytywac
    > korespondencje prowadzona pomiedzy 2 osobami z szyfrowaniem pgp.

    ROTFL ;)

    W roku 1991 powstaje PGP, WWW i Gopher (niekoniecznie w tej kolejności
    ;) ) w tym też roku Polska zyskuje wreszcie dostęp do NSFNET... już rok
    później nieoceniony "expert" dokonuje przełomowego odkrycia -
    niestety... nikt nie zwraca na niego najmniejszej uwagi... to
    przykrość... szalona ;>

    --
    Marcin Wieczorek

  • 6. Data: 2002-08-12 22:30:26
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Marcin Wieczorek wrote:

> [...]
    > później nieoceniony "expert" dokonuje przełomowego odkrycia -
    > niestety... nikt nie zwraca na niego najmniejszej uwagi... to

    Nie gledz, nie trolluj wiecej.

    To nie jest/ nie bylo przelomowe odkrycie, a jedynie opis metody.
    Mozesz teraz o tym przeczytac w kazdym podreczniku o unix/pgp security.
    To jest dokladnie jak z budowaniem domow na klifie.
    Wiadomo co wlasciciela domu czeka, ale niektorzy jednak sie buduja.

    Ale poniewaz zainteresowanie tematem jest duze, moge przedstawic jak to
    dziala w formie ustnego lub pisemnego referatu ( 200 zl od osoby, 2000
    zl od instytucji) po podpisaniu klauzuli poufnosci.
    Stawki dla trolli zwiekszone o 100%.

  • 7. Data: 2002-08-13 03:46:46
    Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>

    On Tue, 13 Aug 2002 00:30:26 +0200, Jacek <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > To jest dokladnie jak z budowaniem domow na klifie.
    > Wiadomo co wlasciciela domu czeka, ale niektorzy jednak sie buduja.

    Po pierwsze - jak robisz FUTa to wypadało by o tym poinformować, zresztą
    generalnie nieładnie jest FUTować na pl.test.

    Po drugie - jeśli oferujesz jakiekolwiek płatne materiały to musisz się
    liczyć z faktem, że ktoś może się poczuć oszukany więc doradzam
    ostrożność, tym bardziej, że trudno uznać Cię za wiarygodnego ;)

    Po trzecie - z pewnością potrafisz podać namiary na oryginalną
    publikację swojego autorstwa. Jeśli nie podasz (czego, nie wątpię,
    nie uczynisz) to ośmieszysz (zresztą nie po raz pierwszy ;) się
    jedynie.

> [...]
    > dziala w formie ustnego lub pisemnego referatu ( 200 zl od osoby, 2000
    > zl od instytucji) po podpisaniu klauzuli poufnosci.

    ROTFL^10
    Z pewnością za wykład "eksperta" warto by było zapłacić
    dziesięciokrotnie więcej ;>

    Niemniej NTG i więcej Ci na tej grupie nie odpowiem ;>

    --
    Marcin Wieczorek

  • 8. Data: 2002-08-13 06:43:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> popełnił 13 sie 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:17667-1029191346@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

    Do Jacka:
    Ja byłem niestety pierwszy!
    W 1978 prowadziłęm z kolegą na ten temat ożywioną dyskusję
    "nad kanałkiem u księdza" i wtedy kredką świecową na odwrocie
    specjalnych kart do gry, które w celach badwaczych wypożyczyliśmy
    od jego ojca blacharza - bez jego wiedzy, naszkicowałem najpierw ogolny
    potem szczegółowy sensu tego oczyma i jak piszesz. Za kwotę 100000000zł
    moge Ci udostępnić do wody. Za kwotę o 10%większą zrezygnuję z rozgłaszania
    tego faktu na news oddając Ci tym samym palmę
    NMSP
    BTW newsy juz przetestowalem.

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2002-08-13 07:49:30
    Od: Michał Cieślicki <y...@a...pl>

> [...]
    > dziala w formie ustnego lub pisemnego referatu ( 200 zl od osoby, 2000
    > zl od instytucji) po podpisaniu klauzuli poufnosci.

    Czy on zawsze takie bzdury pociskał, czy to jest po prostu
    efekt ostatnich upałów?

    PS: Elementem kultury sieciowej jest informowanie o ustawieniu
    FUTa, jak dla mnie to ty jestes trollem, sadzac po lekturze tego
    co jest w sieci na Twój temat to jestes najwiekszym trollem znanym
    polskiemu usnetowi Dariuszu Sl.w.e.c.

    PS: Żebyś się nie przyczepił, wyciąłem kilka literek z Twojego nazwiska.

  • 10. Data: 2002-08-13 08:47:43
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Marcin Wieczorek wrote:

> [...]
    > publikację swojego autorstwa. Jeśli nie podasz (czego, nie wątpię,
    > nie uczynisz) to ośmieszysz (zresztą nie po raz pierwszy ;) się

    Czego ty tyle gledzisz. Poszukaj sobie w archiwum usenetu albo wez
    ksiazke nt. usenet/pgp security

    > ROTFL^10
    > Z pewnością za wykład "eksperta" warto by było zapłacić
    > dziesięciokrotnie więcej ;>
    >
    > Niemniej NTG i więcej Ci na tej grupie nie odpowiem ;>

    I czego tyle offtopickuje.
    Podpis elektroniczny to wlasnie ta grupa , bo to nowa legislacja.
    Poniewaz nie mam czasu na dyskusje z lamerami to chociaz poczytaj CNN,
    co pisze na ten temat.
    Tych z Columbia University, ktorzy pisza ze odkryli cos nowego w pgp sam
    znajde i sam sie z nimi skontaktuje.

    Pamietaj.
    Nastepnym razem pisz jedynie merytorycznie, bez lamerstwa, albo nic nie
    pisz i nie trolluj wiecej.

    Jacek