  • 21. Data: 2008-01-16 21:24:20
    Temat: Re: Podatek od umowy cywilno-prawnej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Idąc tym tokiem rozumowania, to w ogóle nie musisz tego podatku
    > płacić, dopóki się US nie przyczepi.

    Nie. Muszę zapłacić 2% od sumy na umowie w ciągu 14 dni zdaje się.
    Więcej dopiero wtedy kiedy US się z takim żądaniem zwróci.

    Zrób eksperyment, kup coś drożej niż jest to warte na rynku i zapłać
    niższy podatek od ceny rynkowej, a nie od ceny na umowie. Zobaczysz jak
    szybko US cię naprostuje, że podatek nie jest od ceny rynkwoej, tylko od
    tego co na umowie.

  • 22. Data: 2008-01-16 21:36:29
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > Nie. Muszę zapłacić 2% od sumy na umowie w ciągu 14 dni zdaje się.
    > Więcej dopiero wtedy kiedy US się z takim żądaniem zwróci.

    Cóż, art. 6 ustawy o podatku od czynności cywilno-prawnych jasno
    definiuje, że w przypadku umów kupna-sprzedaży podatek wynosi 2%
    wartości rynkowej, a nie kwoty na umowie.

> [...]
    > niższy podatek od ceny rynkowej, a nie od ceny na umowie. Zobaczysz jak
    > szybko US cię naprostuje, że podatek nie jest od ceny rynkwoej, tylko od

    Rozumiem, że jesteś w stanie podać jakieś orzeczenia na poparcie
    swojej tezy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 23. Data: 2008-01-16 22:15:23
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    Zadne papiery. Wpisuje się to na PCC-3 na pierwszej stronie na samym dole,
    zadnych papierow, tylko wypisujesz co jest do zrobienia :) Tak mi tłumaczyła
    w US wiec musi tak byc

  • 24. Data: 2008-01-16 22:40:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > Dlatego jeśli auto kupisz za 7000, zamiast za 12000 i będziesz potrafił
    > wykazać, dlaczego wartość tego egzemplarza samochodu jest niższa, to będzie
    > dobrze (bo po wypadku, bo tapicerka do wymiany itp.). Tak więc nie chodzi o to,
    > aby zawsze stosować cenę z tabelki, tylko żeby mieć uzasadnienie do swojej ceny.

    Problemu by nie było, gdyby PCC za samochód (to chyba najczęstsze) był
    od sztuki. Umowę tak czy siak podpisać trzeba, bo inaczej nici
    z rejestracji. Wadą jest tylko mniejsze obciążenie robotą pań w US.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak