  • 1. Data: 2004-11-07 19:48:37
    Temat: Podatek kastralny
    Od: "Robol" <s...@T...pl>

    Jestem całkowicie zielony w temacie i brak mi jeszcze wyobrażni
    "tematycznej". Przymierzam się ewentualnie wykupić mieszkanie [lub budynek]
    od zakładu [mieszkanie zakładowe]. Boję się [przy niskich dochodach] podatku
    kastralnego. Jak to jest z tym podatkiem? Wejdzie w życie ? Kiedy ? Czy są
    jakieś sensowne "ustawienia" się do tego problemu ?
    Robol

  • 2. Data: 2004-11-07 21:14:25
    Temat: Re: Podatek kastralny
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Robol" <s...@T...pl> napisał
    Boję się [przy niskich dochodach] podatku kastralnego.
    Re : Ja też bym się bał. Kastrowanie jest ponoć bolesne.
    A może Ci chodzi o podatek katastralny (od katastru) ?
    ar

  • 3. Data: 2004-11-07 22:06:46
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Nov 2004 20:48:37 +0100, Robol <s...@T...pl> napisał:

> [...]
    > są
    > jakieś sensowne "ustawienia" się do tego problemu ?

    Chętnie byśmy pomogli... ale wróżki poszły na pielgrzymkę do Jerozolimy i
    jeszcze nie wróciły. A za informacje o które pytasz wielu by dużo
    zapłaciło...

    --
    Falkenstein

  • 4. Data: 2004-11-07 22:10:22
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cmm384$l4n$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Re : Ja też bym się bał. Kastrowanie jest ponoć bolesne.
    > A może Ci chodzi o podatek katastralny (od katastru) ?

    podatek katastralny zwany również katastrofalny
    lub zwyczajnie zbójecki.
    MM

  • 5. Data: 2004-11-07 22:26:38
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 7 Nov 2004 20:48:37 +0100, Robol naskrobał(a):

> [...]
    > od zakładu [mieszkanie zakładowe]. Boję się [przy niskich dochodach] podatku

    tzn rozumie że chodzi o podatek od wartości nieruchomości zwany mylnie
    podatkiem katastralnym.

    > Jak to jest z tym podatkiem? Wejdzie w życie ? Kiedy ?

    Wejdzie w życie na pewno a kiedy tego nikt nie powie. Ustawy są już
    klepnięte i cały podatek czeka tylko na akty wykonawcze. Najprawdopodobiej
    wejdzie na początku nowej kadencji niż na końcu ( bo wiąże się ze sporym
    spadkiem popularności).

    > Czy są
    > jakieś sensowne "ustawienia" się do tego problemu ?

    Większość nie odczuje poważnej różnicy. Obowiązuje w całym cywilizowanym
    świecie i jakoś ludzie żyją z nim. Obowiązuje zasada płacenia od wartości a
    nie od wielkości. Czyli tak jak każdy inny cywiloprawny podatek.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-11-08 03:11:53
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

    > Większość nie odczuje poważnej różnicy. Obowiązuje w całym cywilizowanym
    > świecie i jakoś ludzie żyją z nim. Obowiązuje zasada płacenia od wartości
    > nie od wielkości. Czyli tak jak każdy inny cywiloprawny podatek.

    to że cały "cywilizowany" świat go płaci to jeszcze nie znaczy że to cos
    dobrego
    proponuję policzyć ile w różnej formie podatków sie płaci przy okazji budowy
    domu.
    i widać jeszcze za mało, trzeba wyliczyc wartość domu i w przeciągu 100 lat
    a u nas pewnie znacznie krócej, zabrać w całości w formie podatków.
    MM

    a przy okazji na całym świecie występuje AIDS "i jakoś ludzie żyją z nim"

  • 7. Data: 2004-11-08 08:52:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2004 04:11:53 +0100, Mark naskrobał(a):

> [...]
    > dobrego
    > proponuję policzyć ile w różnej formie podatków sie płaci przy okazji budowy

    ok, ale co to ma w ogóle wspolnego z tematem? są lepsze grupy do
    wypłakiwania się - nikt nie kocha podatków to oczywiste.

    > i widać jeszcze za mało, trzeba wyliczyc wartość domu i w przeciągu 100 lat
    > a u nas pewnie znacznie krócej, zabrać w całości w formie podatków.

    a skad masz te informacje co? - zaglądasz do ustawy czy masz specjalizacje
    z wróżenia z fusów? :)

    > a przy okazji na całym świecie występuje AIDS "i jakoś ludzie żyją z nim"

    to jest grupa prawo wiec nie wiem co po te filozoficzne gadki?

  • 8. Data: 2004-11-08 12:07:41
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

  • 9. Data: 2004-11-08 12:12:14
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

    > z wróżenia z fusów? :)

    > to jest grupa prawo wiec nie wiem co po te filozoficzne gadki?

> [...]

    podatek zapewne bedzie podobny do tego jak na świecie i plus pewnie pare
    procent więcej
    a gadki nie filozoficzne tylko pokazuję idiotyzn twego stwierdzenia
    "i ludzie jakoś żyja z tym"
    MM

  • 10. Data: 2004-11-08 12:28:37
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2004 13:12:14 +0100, Mark naskrobał(a):

    > podatek zapewne bedzie podobny do tego jak na świecie i plus pewnie pare
    > procent więcej

    z czego to wywodzisz? znowu wróżysz z fusów?

    > a gadki nie filozoficzne tylko pokazuję idiotyzn twego stwierdzenia
    > "i ludzie jakoś żyja z tym"

    to grupa o prawie - weż idz sie wypłacz gdzie indziej.