  • 1. Data: 2005-01-14 19:55:37
    Temat: Podadek od odsetek bankowych
    Od: Darek <d...@g...pl>

    Właśnie dziś dostałem wyciąg z konta osobistego na koniec roku. Była tam
    jakaś drobna kwota, ale to co mnie zdziwiło to to, że dopisane odsetki
    wyniosły 50groszy, a pobrany podatek od tych odsetek 20 groszy. Przecież
    20 od 50 to 40%, a o ile wiem podatek od odsetek wynosi 20%. Jak to
    możliwe tak naliczyć, aby z 20 zrobiło się 40%. Czy podatek nalicza sie
    na podstawie ustaw, czy w jakiś inny sposób o którym ja nie wiem? Moze
    mnie ktoś oświeci.
    Darek

  • 2. Data: 2005-01-14 21:00:40
    Temat: Re: Podadek od odsetek bankowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Darek wrote:

    > Właśnie dziś dostałem wyciąg z konta osobistego na koniec roku.
    Co to znaczy wyciąg na koniec roku.
    Za miesiąc grudzień? Czy może jakieś inne cudo

> [...]
    > Jak to możliwe tak naliczyć, aby z 20 zrobiło się 40%. Czy podatek
    > nalicza sie na podstawie ustaw, czy w jakiś inny sposób o którym ja nie

    A jak bank nalicza odsetki co miesiąc, co rok?
    Jeżeli co miesiąc i to co dostałeś jest zestawieniem za cało rok to w
    sumie zaokrąglenia z 12 miesięcy mogą tyle dać.

    To ile masz dopisane na koncie 50 gr, czy 30 gr. Bo jak 50 gr to 20 do
    70, a nie do 50, ale to i tak za dużo,
    Sprecyzuj się.

    Za dużo gdybania, bo za mało napisałeś.

  • 3. Data: 2005-01-17 08:41:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > możliwe tak naliczyć, aby z 20 zrobiło się 40%. Czy podatek nalicza
    > sie na podstawie ustaw, czy w jakiś inny sposób o którym ja nie wiem?

    50 gr zaokrąglamy do pełnych złotych - wychodzi 1 zł
    Liczymy odsetki 19% od 1 zł - 19 gr
    Odsetki zaokrąglamy do 10 gr - wychodzi 20 gr.
    Tak się to niestety liczy
    Na pocieszenie podam, że ghdyby odsetki wyniosły 459 gr to podatku by
    wcale nie było

  • 4. Data: 2005-01-17 09:18:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    jureq wrote:

    > Na pocieszenie podam, że ghdyby odsetki wyniosły 459 gr to podatku by
    > wcale nie było

    Oczywiście miało być 49 gr.