  • 1. Data: 2005-01-14 20:30:42
    Temat: Jak długo PKP moze rozpatrywac reklamacje?
    Od: "Miner" <a...@p...skrzynka.pl>

    Kontroler w pociagu postanowil wlepic mi kare. Ja sie z ta karą nie zgadzam
    więc zgodnie z pouczeniem złożyłem reklamację (zażądałem anulowania kary) do
    Biura Przejazdow Bezbiletowych w Gnieznie. Od 1,5miesiąca czekałem na
    jakąkolwiek odpowiedź. Dzisiaj dostałem mailem skrót z czyjegoś pulpitu do
    dokumentu będącego odpowiedzią na reklamację (sic!).

    Moje pytanie jest takie: czy po 45dniach od złożenia reklamacji mam prawo
    żądać uznania jej jako rozpatrzonej na moją korzyść tylko z racji jej
    długotrwałego rozpatrywania (tak jak w przypadku usług telekomunikacyjnych)?
    Czy istnieje jakis przepis regulujący terminy rozpatrywania tego typu
    reklamacji (w prawie przewozowym nie znalazłem)?

    --
    miner (http://www.audioscrobbler.com/user/miner/)
    "If you want my address it's number one at the end of the bar" - Fish

  • 2. Data: 2005-01-16 11:35:58
    Temat: Re: Jak długo PKP moze rozpatrywac reklamacje?
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Miner" <a...@p...skrzynka.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > telekomunikacyjnych)? Czy istnieje jakis przepis regulujący terminy
    > rozpatrywania tego typu reklamacji (w prawie przewozowym nie znalazłem)?

    Zgodnie z KPA - 30 dni, chyba że sprawa zawiła i wymaga dodatkowych
    wyjaśnień - 60.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 3. Data: 2005-01-16 14:21:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jerzy Wawrzyniak napisał(a):
    > Zgodnie z KPA - 30 dni, chyba że sprawa zawiła i wymaga dodatkowych
    > wyjaśnień - 60.

    A podstawa stosowania kpa?

    KG

  • 4. Data: 2005-01-16 16:16:44
    Od: "Miner" <a...@p...skrzynka.pl>

    Użytkownik kam napisał:
    > A podstawa stosowania kpa?
    > KG

    Bardzo proszę o jakieś konkretne namiary. Na co się powoływać?

    --
    miner (http://www.audioscrobbler.com/user/miner/)
    "Is it wrong to talk to myself even when there's nobody else" - Fish

  • 5. Data: 2005-01-16 18:41:01
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Bardzo proszę o jakieś konkretne namiary. Na co się powoływać?

    Właśnie na KPA. Jeśli przepis szczególny nie stanowi w sprawie terminów
    inaczej, to właśnie przepisy KPA mają tu zastosowanie.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 6. Data: 2005-01-17 11:44:30
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jerzy Wawrzyniak napisał(a):
    > Właśnie na KPA. Jeśli przepis szczególny nie stanowi w sprawie terminów
    > inaczej, to właśnie przepisy KPA mają tu zastosowanie.

    podstawa tego twierdzenia?

    KG

  • 7. Data: 2005-01-17 21:50:30
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > podstawa tego twierdzenia?

    KPA - dostępny m.in. na stronach Sejmu RP.
    Jeśli uważasz, że jest inaczej to napisz, a nie udzielaj odpowiedzi
    wskazujących na Twoje wymądrzanie się.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 8. Data: 2005-01-18 06:55:14
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Jerzy Wawrzyniak napisał(a):
    > KPA - dostępny m.in. na stronach Sejmu RP.
    > Jeśli uważasz, że jest inaczej to napisz, a nie udzielaj odpowiedzi
    > wskazujących na Twoje wymądrzanie się.

    Podstawą jest zwykle przepis, a nie ustawa. Zresztą to Ty twierdzisz że
    się go stosuje. Powinieneś wskazać więc podstawę, bo taka raczej jest
    określona pozytywnie, a nie negatywnie.
    A kpa ma w dwóch pierwszych artykułach określony zakres stosowania. Może
    wskażesz w którym z punktów mieści się rozpatrywanie reklamacji opartych
    na cywilnoprawnej umowie, bo ja nie widzę?

    Art. 1. Kodeks postępowania administracyjnego normuje postępowanie:
    1) przed organami administracji publicznej w należących do właściwości
    tych organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji
    administracyjnych,
    2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy
    są one powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania
    spraw określonych w pkt 1,
    3) w sprawach rozstrzygania sporów o właściwość między organami
    jednostek samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej
    oraz między organami i podmiotami, o których mowa w pkt 2,
    4) w sprawach wydawania zaświadczeń.

    Art. 2. Kodeks postępowania administracyjnego normuje ponadto
    postępowanie w sprawie skarg i wniosków (Dział VIII) przed organami
    państwowymi, organami jednostek samorządu terytorialnego oraz przed
    organami organizacji społecznych.

    KG

  • 9. Data: 2005-01-18 19:05:11
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]

    > w sprawie skarg i wniosków (Dział VIII) przed organami państwowymi,
    > organami jednostek samorządu terytorialnego oraz przed organami

    Dobra, swój cel osiągnąłeś, to znaczy podważyłeś poprawność mojej
    odpowiedzi. Tylko i aż tyle. Skąd to stwierdzenie? Kolega Miner z naszej
    konwersacji nie uzyskał odpowiedzi na postawione przez siebie pytanie.
    Z mojej strony EOT.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 10. Data: 2005-01-18 19:06:47
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    > telekomunikacyjnych)? Czy istnieje jakis przepis regulujący terminy
    > rozpatrywania tego typu reklamacji (w prawie przewozowym nie znalazłem)?

    Poszukaj w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 79 "Prawa
    przewozowego".

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez