  • 1. Data: 2012-04-10 10:04:35
    Temat: Pobieraczek - czy czas na wypowiedzenie obejmuje dni świateczne?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Dalem sie jak glupi zlapac na Pobieraczka. Sprawa znana w Polsce od kilku
    lat. Niezorientowanym opisze, jak dzialaja:
    Oferuja 10 dni darmowego pobierania (zeby bylo ciekawiej nic nie pobieralem.
    tylko sie zarejestrowalem. Chcialem pobrac cos.. nawet nie pamietam, co:)
    Kto w ciagu 10 dni nie wysle wypowiedzenia, jest zobligowany do uiszczenia
    oplaty za nastepny rok z gory. Oplata wynosi niecale 100zł.
    W regulaminie uslugi jest to sformulowane tak:

    "Usługobiorcy, który zawarł umowę o świadczenie usług wskazanych w
    Regulaminie, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług
    Usenet w terminie 10 dni od dnia zawarcia przedmiotowej umowy. Wskazane w
    zd. 1 odstąpienie dla skuteczności winno zostać zrealizowane poprzez
    przesłanie pisemnego oświadczenia lub poprzez przesłanie stosownego
    oświadczenia woli w formie wiadomości poczty elektronicznej przesłanej na
    adres b...@p...pl. ".

    Ja zarejestrowałem się 30 marca, czyli 10 dni upłynelo 9 kwietnia (wczoraj).
    Wczoraj jednak byl dzien swiateczny. Wypowiedzenie wiec wyslalem dzisiaj.
    Ale i tak dostalem z rana maila, ze mam do zaplacenia za rok.
    Wiec mam pytanie. Czy wypowiedzenie wyslane dzis bedzie skuteczne, biorac
    pod uwage, ze wczoraj byl dzien swiateczny? Czy nie ma to znaczenia?

  • 2. Data: 2012-04-10 10:16:39
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    Aha. A jeśli jakiś przepis reguluje taką kwestie, prosil bym o jego podanie

  • 3. Data: 2012-04-10 10:22:53
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    aha. i jeszcze jedno.

    Jest tam taki punkt:

    "Korzystanie z Usługi Usenet wymaga rejestracji Usługobiorcy w systemie
    Spółki, polegającej w szczególności na podaniu imienia i nazwiska, adresu
    zamieszkania, płci, daty urodzenia, adresu poczty elektronicznej oraz wyboru
    zamawianej Usługi Usenet w jednym z dostępnych pakietów cenowych, z
    zastrzeżeniem domyślnego wyboru pakietu Pobieraczek5."

    Ja nie podalem zadnej z tych informacji. Wszystkie byly zmyslone :)
    Czy wiec umowa w ogole jest wazna?

  • 4. Data: 2012-04-10 11:19:02
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Ajgor" wrote in message news:jm0pgs$ipi$1@news.dialog.net.pl...

    > Witam.

    1. Przeszukiwałeś grupę po haśle "pobieraczek"?

    2. "Dzień" znaczy dzień. Dzień roboczy jest określany w umowach jako "dzień
    roboczy".

    3. Jeżeli umowa nie jest na Twoje nazwisko, dlaczego czujesz się nią
    związany?

    k.

    -- ----------------------------------------------------
    ------
    Pomoc dla mojej chorej córeczki - www.lianka.pl

  • 5. Data: 2012-04-10 11:35:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 10:04:35 +0200, Ajgor napisał(a):

> [...]
    > za rok. Wiec mam pytanie. Czy wypowiedzenie wyslane dzis bedzie
    > skuteczne, biorac pod uwage, ze wczoraj byl dzien swiateczny? Czy nie ma

    Kodeks cywilny:

    Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

  • 6. Data: 2012-04-10 12:12:38
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Kodeks cywilny:
    >
    > Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    > uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    I to mi wystarczy. Dzięki :) Automat pobieraczka najwyraźniej tego nie
    przewidział :)

  • 7. Data: 2012-04-10 12:17:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 10:22:53 +0200, Ajgor napisał(a):

    > Ja nie podalem zadnej z tych informacji. Wszystkie byly zmyslone :)
    > Czy wiec umowa w ogole jest wazna?

    Tego nie wiem, ale daruj sobie korespondencję z Pobieraczkiem :) Do nikąd
    nie prowadzi. Po prostu ich olej, zwłaszcza że nie mają twoich danych.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-04-10 13:26:26
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tego nie wiem, ale daruj sobie korespondencję z Pobieraczkiem :) Do nikąd
    > nie prowadzi. Po prostu ich olej, zwłaszcza że nie mają twoich danych.

    Oczywiście, ze tak zrobie. Jak chca, niech mnie pozwa do sadu.

  • 9. Data: 2012-04-10 13:35:22
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-04-10 13:26, Ajgor pisze:
    > Oczywiście, ze tak zrobie. Jak chca, niech mnie pozwa do sadu.

    Ale oni nikogo do sądu nie pozywają. Biznes działa na zasadzie ściągania
    kasy od tych którzy są frajerami i po otrzymaniu maila z groźbami robią
    przelew.

  • 10. Data: 2012-04-10 13:42:12
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" napisał w wiadomości

    > Ale oni nikogo do sądu nie pozywają. Biznes działa na zasadzie ściągania
    > kasy od tych którzy są frajerami i po otrzymaniu maila z groźbami robią
    > przelew.

    A mnie zastanawia, co by było gdybym dostal takiego maila, i polecial z nim
    od razu do prokuratury. I oskarzyl ich o probe wyludzenia.
    Wiem, ze normalnie nie ma na to sposobu, bo jednak jest regulamin. Ale ja
    mam chyba lekko wyjatkowy przypadek (niby wypowiedzenie wyslane w 11 dniu,
    ale jednak dzien wczesniej byl dzien ustawowo wolny od pracy). Pewnie w
    ogole nie dostane pisma. Ale gdybym dostal, i z nim polecial do tego
    prokuratora,
    co prokurator by na to powiedzial?:) Ciekawe.
    Tak teoretycznie rozwazam.