  • 1. Data: 2010-01-27 18:13:24
    Temat: [PoRD] jak się ustawiać na skrzyżowaniu
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    Witam!
    Zastanawiam się, bo kierowcy u nas robią totalnie różnie, a nie wiem w sumie,
    jak powinno być prawidłowo:
    schemat: http://img519.imageshack.us/img519/7637/schemat1.jpg (z góry
    przepraszam za jakość) w poziomie droga dwukierunkowa, od dołu podłącza się
    jednokierunkowa, jak się zachować przy tej ścieżce rowerowej?

    Pozdrawiam
    p.g.

  • 2. Data: 2010-01-27 18:31:36
    Temat: Re: [PoRD] jak się ustawiać na skrzyżowaniu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepraszam za jakość) w poziomie droga dwukierunkowa, od dołu podłącza
    > się jednokierunkowa, jak się zachować przy tej ścieżce rowerowej?

    Nie za bardzo widzę problem, ale generalnie ścieżka jest jakby osobną
    wyodrębnioną jezdnią, czyli do prawoskrętu właściwie się ustawiła 1-ka.

  • 3. Data: 2010-01-27 18:46:17
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 19:13:24 +0100, gardziej napisał(a):

    > Zastanawiam się, bo kierowcy u nas robią totalnie różnie, a nie wiem w sumie,
    > jak powinno być prawidłowo:
    > schemat: http://img519.imageshack.us/img519/7637/schemat1.jpg

    2 i 3 jadą po drodze dla rowerów, to kosztuje - o ile dobrze patrzę -
    100 zł.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2010-01-28 09:40:56
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "MadMan" <m...@n...wp.pl> wrote in message

    > 2 i 3 jadą po drodze dla rowerów, to kosztuje - o ile dobrze patrzę -
    > 100 zł.

    Tylko tam jest linia przerywana a wiec mozna wjechac. Jak by byla ciagla to
    jest zakaz przekraczania lini.
    Wiec pojazd 1, 2 prawidlowo ustawily sie do skretu - wg. mojej wlasnej
    interpretacji.
    Jesli sciezka rowerowa jest wyznaczona na jezdni z przerywana linia to jest
    tylko warunkowe. Na zasadzie ustapienia tam pierszenstwa rowerom. A nie
    calkowity zakaz wjazdu na ta sciezke.
    Tak samo przystanek autobusowy, jesli jest wyznaczony na ulicy bo nie ma
    zatoczki, to tez omijasz, czy przejezdzasz po nim?

  • 5. Data: 2010-01-28 10:38:33
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 09:40:56 -0000, pmlb napisał(a):

    > Tylko tam jest linia przerywana a wiec mozna wjechac. Jak by byla ciagla to
    > jest zakaz przekraczania lini.

    Tam jest droga dla rowerów, więc nie można wjechać.
    Pobocze oddzielone jest od jezdni też zwykle linią przerywaną, a
    przecież także nie można po nim się poruszać.

    Nie był to czasem znak P-7a "linia krawędziowa przerywana" oznaczający
    krawędź jezdni?

    > Tak samo przystanek autobusowy, jesli jest wyznaczony na ulicy bo nie ma
    > zatoczki, to tez omijasz, czy przejezdzasz po nim?

    Przejeżdżam, gdyż przystanek wymalowany na jezdni oznacza zakaz
    zatrzymania.

  • 6. Data: 2010-01-28 10:42:38
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 19:13:24 +0100, gardziej napisał(a):

    <cut>

    A tak w ogóle gdzie to jest? Bo to jest IMO przykład jak powinna
    wyglądać dobrze poprowadzona droga dla rowerów - wzdłuż jezdni, nie
    wzdłuż chodnika.

  • 7. Data: 2010-01-28 11:15:27
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Tam jest droga dla rowerów, więc nie można wjechać.
    > Pobocze oddzielone jest od jezdni też zwykle linią przerywaną, a
    > przecież także nie można po nim się poruszać.

    Ale nie ma zakazu wjechac na pobocze.

    > Przejeżdżam, gdyż przystanek wymalowany na jezdni oznacza zakaz
    > zatrzymania.

    Ale nie omijasz! Mi nie chodzi o zatrzymanie sie, zreszta w2 przypadku korka
    uliczneg sie zatrzymasz... i tez ci bedzie wolno.

  • 8. Data: 2010-01-28 11:25:55
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 11:15:27 -0000, pmlb napisał(a):

    > Ale nie ma zakazu wjechac na pobocze.

    Wjechać w celu zatrzymania nie. Wjechać w celu jazdy po nim tak.

  • 9. Data: 2010-01-28 15:18:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik MadMan napisał:
> [...]
    >
    > A tak w ogóle gdzie to jest? Bo to jest IMO przykład jak powinna
    > wyglądać dobrze poprowadzona droga dla rowerów - wzdłuż jezdni, nie

    Chyba że takich kretynów uważających że linia przerywana umożliwia im
    wjazd na tą ścieżkę i jej blokowanie będzie więcej.

  • 10. Data: 2010-01-28 16:10:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 16:18:46 +0100, cyklista napisał(a):

    > Chyba że takich kretynów uważających że linia przerywana umożliwia im
    > wjazd na tą ścieżkę i jej blokowanie będzie więcej.

    Pojedzie rower to nikt nie będzie wjeżdżał. A jak będzie to za którymś
    razem trafi na takiego Mocniaka i źle się to skończy (co najmniej obita
    karoseria).

    Pytanie dalej aktualne. Taki układ jest z tego co wiem w cywilizowanych
    krajach typu Holandia (nie widziałem) lub Austria (widziałem w Linz).