  • 1. Data: 2010-01-27 10:32:25
    Temat: [PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania,
    na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

    Dodam, ze jest to skrzyzowanie szerokich ulic jednokierunkowych,
    zatrzymanie nie tamuje ruchu ani nie utrudnia widocznosci.

    >PoRD, art. 2:
    >29. zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z
    >warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1
    >minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków
    >lub przepisów;
    >
    >30. postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków
    >lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę;

    Z tego artykulu wnioskuje, ze chodzi o postoj.

    >Art. 49.
    >1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    >1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na
    skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub
    skrzyżowania,
    > [...]
    >2. Zabrania się postoju:
    > [... nic na temat wymaganej odleglosci od skrzyzowania]

    Natomiast w art. 49, nie ma nic o wymaganej odleglosci od skrzyzowania.

    pl.misc.samochody, pl.soc.prawo, FUT: pl.soc.prawo

  • 2. Data: 2010-01-27 10:36:14
    Temat: Re: [PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-27 11:32, Stefan pisze:
    > Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania,
    > na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

    Nie.

    > Z tego artykulu wnioskuje, ze chodzi o postoj.

    Owszem.

    > skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub
    > skrzyżowania,

    Ale zanim będziesz urządzał postój, najpierw musisz się zatrzymać. A
    tego Ci nie wolno zrobić. Zatrzymanie się mieści w postoju. Tylko są
    miejsca, gdzie wolno się zatrzymać, a nie wolno postać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2010-01-27 12:22:05
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Ale zanim będziesz urządzał postój, najpierw musisz się zatrzymać. A
    > tego Ci nie wolno zrobić. Zatrzymanie się mieści w postoju. Tylko są
    > miejsca, gdzie wolno się zatrzymać, a nie wolno postać.

    Dzieki, wszystko jasne.

  • 4. Data: 2010-01-28 16:40:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania,
    > na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

    Art. 49.1.1. Nie możesz nawet w celu by wysiadła.
    neelix