  • 1. Data: 2010-01-27 20:34:07
    Temat: Zaliczka na wode...najemca czy wynajmujacy?
    Od: "Diabli" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wynajmuje mieszkanie.W umowie mam cos takiego:
    Najemca zobowiazany bedzie do zaplaty wynajmujacemu czynszu najmu w wysokosci
    1100 miesiecznie.Kwota ta moze wzrosnac jedynie w przypadku wzrostu kosztow
    czynszu ponoszonych comiesiecznie przez wynajmujacego,jednak nie wiecej niz
    5%,ze skutkiem od kolejnego roku.
    Najemca pokrywa koszty eksploatacji lokalu obejmujace:oplaty za energie
    elektryczna wedlug wskazan licznika oraz oplaty za wode wedlug wskazan
    licznikow.Naleznosci wymienione w art.4 pkt.8 najemca bedzie placic
    wynajmujacemu na podstawie faktur lub rachunkow wystawianych przez dostawcow w
    terminie do pieciu dni roboczych od daty doreczenia.
    I teraz pytanie...
    Czy jesli wlasciciel mieszkania oplaca czynsz,a w tym sa rowniez zaliczki na
    wode,ogrzewanie itd. to czy moze żądać ode mnie platnosci tych zaliczek czy
    tez place dopiero w momecie kiedy zuzyje np. wiecej tej wody i przy
    rozliczeniu,ktore jest co pol roku konieczna jest doplata?

  • 2. Data: 2010-01-27 22:36:12
    Temat: Re: Zaliczka na wode...najemca czy wynajmujacy?
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Sty, 21:34, "Diabli" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > tez place dopiero w momecie kiedy zuzyje np. wiecej tej wody i przy
    > rozliczeniu,ktore jest co pol roku konieczna jest doplata?

    Nie, w umowie wyraznie jest rozgraniczane pomiedzy czynszem a oplatami
    ze media. Ty placisz na podstawie rachunkow ktore wynajmujacy otrzyma
    od wodowciagow/elektrowni/gazowni.

    Chyba ze umowa mowi inaczej i jest w niej zawarta informacja ze czynsz
    najmu obejmuje oplaty prognozowane za w/w. wtedy tak doplacasz dopiero
    po kontrolach licznikow. Choc wtedy nie nalezy ci sie zwrot bo w
    umowie (fragmencie ktroy cytujesz) nie ma mowy o skladowych czynszu.

  • 3. Data: 2010-01-27 22:51:44
    Od: "Diabli" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > po kontrolach licznikow. Choc wtedy nie nalezy ci sie zwrot bo w
    > umowie (fragmencie ktroy cytujesz) nie ma mowy o skladowych czynszu.

    W umowie na temat czynszu i oplat nie mam nic wiecej poza tym co napisalam.
    Natomiast wlasciciel ostatnio zadzwonil do mnie i oznajmil,ze co miesiac
    oprocz tej kwoty 1100 mam mu tez wplacac na konto 150zl dodatkowo na poczet
    tych zaliczek:(

  • 4. Data: 2010-01-27 23:45:24
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Sty, 23:51, "Diabli" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > oprocz tej kwoty 1100 mam mu tez wplacac na konto 150zl dodatkowo na poczet

    Kaz sobie przedstawic rachunki za media plus szczegolowe wyliczenie
    kosztow czynszu.

  • 5. Data: 2010-01-28 09:32:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja czysto w kwestii formalnej:

    On Wed, 27 Jan 2010, Diabli wrote:

    > Najemca pokrywa koszty eksploatacji lokalu
    [...]

    > Czy jesli wlasciciel mieszkania oplaca czynsz

    Właściciel nie opłaca CZYNSZU.
    Czynsz to opłata za *najem*, nie za eksploatację lokalu.
    Z jednej strony, doskonale zdajesz sobie sprawę o czym mowa
    (piszesz wyżej), z drugiej... właśnie - co powoduje, że
    piszesz wbrew temu co wiesz?

    pzdr, Gotfryd
    (zaintrygowany)

  • 6. Data: 2010-01-28 09:37:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jan 2010, SzalonyKapelusznik wrote:

    [...]
    [...]
    > Nie, w umowie wyraznie jest rozgraniczane pomiedzy czynszem a oplatami
    > ze media.

    Zgoda.

    > Ty placisz na podstawie rachunkow ktore wynajmujacy otrzyma
    > od wodowciagow/elektrowni/gazowni.

    Sprzeciw.
    W umowie NIE WIDZĘ takiego ograniczenia.

    > Chyba ze umowa mowi inaczej i jest w niej zawarta informacja ze czynsz
    > najmu obejmuje oplaty prognozowane za w/w. wtedy tak doplacasz dopiero
    > po kontrolach licznikow.

    Ale wg umowy właściciel może odczytać liczniki i wyliczyć należną
    wartość za zużytą wodę i prąd.
    Dokładnie tak zapisano w umowie - tam NIE MA mowy o tym, że to ma
    być "zwrot wg kwitów z elektrowni i wodociągów", lecz "według
    wskazań liczników" - należy domniemać, że *wg cen* z zakładu
    energetycznego i wodociągów, ale powodów domniemania że "dopiero
    na podstawie faktury" nie widzę!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-01-28 10:05:32
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    >  Z jednej strony, doskonale zdajesz sobie sprawę o czym mowa
    > (piszesz wyżej), z drugiej... właśnie - co powoduje, że

    Dobra,ale wlasciciel rozlicza sie ze wspolnota prawda?Ja nie mam nic w
    umowie,ze ja musze placic za scieki,winde,smieci,ogrzewanie itd.?
    Przegladalam sobie inne umowy i w wiekszosci ludzie dokladnie zaznaczaja,ktora
    strona co oplaca i jesli sa zaliczki to tez jasno wiadomo kto.
    W dniu podpisywania umowy wspomnial,ze rachunki to max. 70-100zl dodatkowo na
    miesiac.Czyli rozumiem,ze chodzilo o prad,bo akurat tak wychodzi.
    W grudniu przyszlo do wlasciciela pismo ze wspolnoty czy podwyzsza sobie
    zaliczki na wode i ogrzewanie.W rozmowie z nami powiedzial,ze nie zrobi tego
    poniewaz i tak nie zuzyjemy tyle wody.Z reguly mial nadplate.I wspomnial
    tez,ze rozliczenie jest co pol roku i tak bedziemy sie rozliczac.Teraz jednak
    wymaga ode mnie comiesiecznego placenia tych zaliczek,a do tego tez zaliczek
    za ogrzewanie i prawdopodobnie cos jeszcze o czym nie wspomnial.
    Moze i jestem blondynka,ale nic z tego nie rozumiem:(