  • 1. Data: 2007-12-12 08:35:29
    Temat: Płatność kartą płatniczną
    Od: "RM" <r...@k...pl>

    Witam,

    W sklepie przy kasie odmówiono zapłacenia za towar wartości 22zł kartą, gdyż
    w sklepie obowiązuje zasada że płatność kartą jest od 30zł.
    Przy wejściu jest informacja że tu można płacić kartami płatniczymi. Brak
    informacji o minimum.
    Czy jest prawo określania minimum ? A jeśli tak to w jaki sposób powinno to
    byc oznaczone ?

    Dzięki za informacje.

  • 2. Data: 2007-12-12 09:09:40
    Temat: Re: Płatność kartą płatniczną
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "RM" <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest prawo określania minimum ? A jeśli tak to w jaki sposób powinno
    > to byc oznaczone ?

    Prawo nic do tego nie ma.

    Honorowanie kart płatniczych reguluje jedynie umowa pomiędzy sklepem a
    firmą, która dokonuje autoryzacji i bierze za tę autoryzację prowizję.
    Prawdopodobnie sklep naruszył warunki umowy, ale realia są takie, że przy
    niskich kwotach prowizja zżera zysk sklepu, więc po prostu się nie opłaca.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z gmail.com i googlemail.com kasuję bez czytania

  • 3. Data: 2007-12-12 09:35:04
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'RM'
    Wpis z dnia 12-12-2007:

    > W sklepie przy kasie odmówiono zapłacenia za towar wartości 22zł kartą, gdyż
    > w sklepie obowiązuje zasada że płatność kartą jest od 30zł.

    30 zł ?!! Co to za sklep? Zwykle jest to 5, góra 10 zł.

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 4. Data: 2007-12-12 12:02:53
    Od: darw <d...@g...com>

    > 30 zł ?!! Co to za sklep? Zwykle jest to 5, góra 10 zł.

    W Lidlu 20 - ale przy kasach są dosc duze tablice z informacja o
    mozliwosci placenia kartami z uwaga, ze od 20 zl.

    DarW

  • 5. Data: 2007-12-12 17:37:50
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > informacji o minimum.
    > Czy jest prawo określania minimum ? A jeśli tak to w jaki sposób powinno

    Karty płatnicze nie są prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Więc zawsze
    możesz się spotkać z odmową transakcji (bo nie mamy połączenia, nie opłaca
    nam się, skończył się papier w terminalu itd.). Muszą natomiast zawsze
    przyjąć banknoty i monety.

  • 6. Data: 2007-12-12 17:56:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RM pisze:
> [...]
    > Brak informacji o minimum.
    > Czy jest prawo określania minimum ? A jeśli tak to w jaki sposób

    Może tak: naklejkę z logo karty przy wejściu należy uznać za część
    oferty sklepu. Skoro nie ma informacji o limicie - znaczy się oferta
    jest bez limitów.

    W takiej sytuacji odmowa sprzedaży to Art.135 KW i możesz wzywać policję.

    Jeśli jest informacja o limicie - oferta jest taka, jaka jest i możesz
    ewentualnie zrobić donos w ich centrum rozliczeniowym.

  • 7. Data: 2007-12-12 18:24:46
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    darw pisze:

    > W Lidlu 20 - ale przy kasach są dosc duze tablice z informacja o
    > mozliwosci placenia kartami z uwaga, ze od 20 zl.

    Z taka informacja klient powinien moc zapoznac sie przed wejsciem do
    sklepu a nie wtedy gdy zawarl juz wybral towar z polki i wlozyl go do
    koszyka.

    Jacek

  • 8. Data: 2007-12-12 19:37:53
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol pisze:
    > Z taka informacja klient powinien moc zapoznac sie przed wejsciem do
    > sklepu a nie wtedy gdy zawarl juz wybral towar z polki i wlozyl go do
    > koszyka.

    bo wyjąć nie może?

    KG

  • 9. Data: 2007-12-12 19:46:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli jest informacja o limicie - oferta jest taka, jaka jest i możesz
    > ewentualnie zrobić donos w ich centrum rozliczeniowym.

    Spróbuj. A potem spróbuj dowiedzieć się, jakie były losy Twojej skargi.

    M.

  • 10. Data: 2007-12-12 20:02:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Może tak: naklejkę z logo karty przy wejściu należy uznać za część
    > oferty sklepu. Skoro nie ma informacji o limicie - znaczy się oferta
    > jest bez limitów.

    Uzasadnij w jaki sposób fakt nalepienia nalepki na szybkę oznacza brak
    limitu? Bo dla mnie wygląda to tak, że sklep nalepił nalepkę, która
    *informuje* klienta, że w tym sklepie *istnieje możliwość* skorzystania
    z płatności kartą platniczą, której *regulamin uzytkowania* klient
    powinień znać bo bank by mu jej nie wydał, gdyby klient takiego
    regulaminu nie podpisał. Z takiego regulaminu wynika, że klient nie
    jest właścicielem karty a bank nie ponosi odpowiedzialności za to,
    że w punkcie handlowo-usługowym z dowolnych przyczyn odmówią akceptacji
    tej karty.

    j.