  • 91. Data: 2007-12-18 22:34:14
    Temat: Re: Płatność kartą płatniczną
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Plakietka jest wlasnie inna informacja.

    Nie jest to informacja tylko obowiazek.
    Akceptant musi oznaczyv miejsce, w którym prowadzi działalność, w sposób
    umożliwiający jednoznaczne określenie, przy użyciu jakich
    elektronicznych instrumentów płatniczych można dokonywać u niego
    operacji. W zwiazku z tym ta naklejka jest wiazaca dla obu stron!

    Jacek

  • 92. Data: 2007-12-18 22:46:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > instrumentów płatniczych można dokonywać u niego operacji. W zwiazku z
    > tym ta naklejka jest wiazaca dla obu stron!

    Problem w tym, ze w praktyce nie ma żadnego mechanizmu prawnego
    pozwalającego na egzekucję tego obowiązku przez klienta. Był czas, że
    pisywałem skargi do banku - wystawcy karty. Nawet nie odpowiedzieli.
    Szukałem podstawy do dochodzenia części opłaty za wydanie karty, ale nie
    znalazłem. Moim zdaniem jest nisza w prawie pozwalająca na fanaberie w tym
    zakresie przez sklepy. Z tych przyczyn przykładowo nie robię zakupów w
    sklepach sieci LIDL, która realizuje karty od 20 zł. W moim mieście nie
    spotkałem się w innym sklepie z takim ograniczeniem.

  • 93. Data: 2007-12-18 23:16:28
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Olgierd pisze:
    > Myślę, że informacja co do sposobu zapłaty nie jest ofertą handlową.

    określenie sposobu zapłaty nie jest częścią oferty zawarcia umowy sprzedaży?

    KG

  • 94. Data: 2007-12-18 23:17:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jacek Krzyzanowski pisze:
    > "Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje,
    > skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie
    > wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy."
    >
    > Plakietka jest wlasnie inna informacja.

    tyle że ja wątpliwości nie mam, bo niby skąd...?

    > Oferta sprzedazy:
    > "Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    > oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży".

    uważasz że to jedyny sposób złożenia oferty? wraz z określeniem sposobu
    płatności?

    KG

  • 95. Data: 2007-12-18 23:19:40
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    castrol pisze:
    > Co innego gdyby informacja o kwocie minimalnej widniala przy wejsciu do
    > sklepu, obok wizerunkow kart. Wtedy mozna przyjac ze taka informacja
    > jest wiazaca.

    co za różnica? jedno i drugie jest przed zawarciem umowy sprzedaży

    KG

  • 96. Data: 2007-12-19 00:16:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam pisze:

    > co za różnica? jedno i drugie jest przed zawarciem umowy sprzedaży

    Czym się różni zawarcie umowy sprzedaży od płatności? Widzisz różnicę?

    M.

  • 97. Data: 2007-12-19 06:14:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maciej Bebenek pisze:
    > Czym się różni zawarcie umowy sprzedaży od płatności? Widzisz różnicę?

    czym innym jest złożenie oświadczenia woli i w wyniku tego zawarcie
    umowy (w której zobowiązujesz się jako kupujący do dokonania zapłaty),
    czym innym spełnienie świadczenia z umowy

    KG

  • 98. Data: 2007-12-19 07:19:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jest bez wątpienia ofertą przyjęcia należności przy pomocy karty
    > płatniczej.

    Zawartosc powyzszej oferty w ofercie oferty jaka tu omawiamy jest malo istotna
    ;) Prosciej mowiac to nie ma zwiazku bo nie o taka oferte tu chodzi.

    j.

  • 99. Data: 2007-12-19 07:20:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    castrol napisał(a):

> [...]
    > elektronicznych instrumentów płatniczych można dokonywać u niego
    > operacji. W zwiazku z tym ta naklejka jest wiazaca dla obu stron!

    Dla obu stron czego?

    j.

  • 100. Data: 2007-12-19 08:08:42
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 23:34:14 +0100, castrol napisał(a):

    > W zwiazku z tym ta naklejka jest wiazaca dla obu stron!

    A kto jest strona?

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .