  • 1. Data: 2002-08-09 08:29:00
    Temat: Pijany kierowca
    Od: "Adamos" <a...@w...pl>

    Witam, mam znajomego, ktory po kilku wieczornych piwkach rano prowadzil
    samochod i zostal zatrzymany przez policjanta, alkomat wykazal 0,28 promila,
    do tego czasu wszystko jest OK, ale rozmawiajac z nim ostatnio powiedzial,
    ze "wynik" ten jest mnozozny x2 bo tak sie robi w unii europejskiej, do
    ktorej Polska chyba jeszcze nie nalezy ;). Jak latwo obliczyc podwojony
    "wynik" przekracza 0,5 promila i z wykroczenia robi sie przestepstwo. I tu
    moje pytanie: czy faktycznie tak to wyglada ? ze mnoza wynik pomiaru ?

    ps. jesli nie trafilem w grupe z gory przepraszam.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-08-09 09:09:03
    Temat: Re: Pijany kierowca
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adamos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moje pytanie: czy faktycznie tak to wyglada ? ze mnoza wynik pomiaru ?
    >
    > ps. jesli nie trafilem w grupe z gory przepraszam.

    off topic
    Nie wiem na ile to prawda ale slyszalem ze jak cie zatrzymaja a np. nie
    piles ,piles faktycznie lampke szampana 12 godzin temu albo jadles owoce to
    alkomat tez skoczy. I trzeba rzadac badania krwi i po bolu nie wiem na ile
    to prawda bo jezdze juz 5 lat i raz mnie tylko zatrzymali za jezdzenie po
    deptaku. Ale po krotkich wyjasnieniach skonczylo sie na upomnieniu ustnym za
    brak tabliczki "zaopatrzenie".
    Co do unii to fakt jeszcze nam troche brakuje. A twierdzenie ze tam sie
    mnozy razy dwa jest chyba lekko przegieciem. Albo alkomat jest narzedziem
    sprawnym albo nie, a nie liczenie na pichote.
    kesser

  • 3. Data: 2002-08-09 09:09:17
    Od: "kasiabe" <k...@w...pl>

> [...]
    > moje pytanie: czy faktycznie tak to wyglada ? ze mnoza wynik pomiaru ?
    >
    > ps. jesli nie trafilem w grupe z gory przepraszam.

    Witam! Ano faktycznie tak jest. Obecnie najczęściej wyniki alkotestów
    wskazują jednosti w ml/dm sześcienny co w przybliżeniu jest połową wartości
    promila. A powyżej pół promilla to już przestępstwo (niby klient trzeźwy a
    jednak). Ważne jest ile wykazał drugi pomiar wydychanego powietrza - jeżeli
    był poniżej 0,5%o to można walczyć o warunkowe umorzenie dochodzenia. Poza
    tym przy tak niskim wyniku zawsze można dobrowolnie poddać się karze! To
    jest chyba najlepsze wyjście.
    Pozdrawiam kasiabe

  • 4. Data: 2002-08-09 16:34:49
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Obecnie urządzenia pomiarowe stosowane przez policję
    pokazują wyni w miligramach na litr (mg/l). Faktycznie
    przeliczenie na dawniej stosowane promile (zawarte
    w przepisach karnych dotyczących tej kwestii) polega
    na pomnożeniu wyniku przez ok. 2 (minimalnie więcej
    od 2).

  • 5. Data: 2002-08-09 18:43:22
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Adamos wrote:
> [...]

    nie z wykroczenia robi sie przestepstwo, tylko od pocztaku jest TO
    PRZESTEPSTWO. odsylam:

    "
    Art. 45.1

    Art. 45.1 Zabrania się:
    1) kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości, po spożyciu alkoholu lub
    środka działającego podobnie do alkoholu. Zabronione jest kierowanie
    pojazdem, prowadzenie kolumny pieszych, jazda wierzchem i pędzenie zwierząt
    przez osobę w stanie nietrzeźwym, w stanie po spożyciu alkoholu lub środka
    działającego podobnie do alkoholu. Zakaz ten obejmuje swym zakresem
    wszystkich kierujących, których zachowanie ma istotny wpływ na
    bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Alkohol wpływa na obniżenie sprawności
    psychomotorycznych człowieka w stopniu uzależnionym od ilości jego spożycia.
    W zakresie tym ustawodawca wyodrębnia dwa stany, z którymi łączy określone
    skutki negatywne. Pierwszy, to "stan po spożyciu alkoholu" , natomiast drugi
    to stan nietrzeźwości.

    Stan po użyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie wynosi
    lub prowadzi do:
    - stężenia we krwi od 0,2 do 0,5 promila alkoholu albo
    - obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3

    Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie wynosi lub
    prowadzi do:
    - stężenia we krwi powyżej 0,5 promila alkoholu albo
    - obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w dm3

    Zawartość alkoholu w organizmie poniżej 0,2 promila jest dopuszczalna. Jest
    to wielkość odpowiadająca zawartości fizjologicznej, mieszcząca się z
    granicach błędu pomiarowego.
    "

    a wiec mnozenie srednio przez 2 robi sie tylko do uzmyslowienia niektorym
    ile to jest promili
    pozdrawiam
    ssj5

  • 6. Data: 2002-08-09 19:46:58
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - stężenia we krwi powyżej 0,5 promila alkoholu albo
    > - obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w dm3

    A ja odsyłam do art. 87 kw i art. 178a kk.
    To jest właśnie rozróżnienie wykroczenia (stan po użyciu)
    i przestępstwa (stan nietrzeźwości).

  • 7. Data: 2002-08-10 05:59:27
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Marcyś wrote:
    > Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ja odsyłam do art. 87 kw i art. 178a kk.
    > To jest właśnie rozróżnienie wykroczenia (stan po użyciu)
    > i przestępstwa (stan nietrzeźwości).

    co chciales powiedziec? bo naprawde nie rozumie. odpowiedzialem Adamosowi,
    ktory stwierdzil, cyt:

[...]
    sie przestepstwo." koniec cytatu

    odpowiedzialem, ze OD RAZU TO BYLO przestepstwo, gdyz alkomaty pokazuja
    wyniki w (mg/l). . a wiec powyzej 0,25mg/l to jest przestepstwo. gosciu na
    alkomacie mial 0,28. i tyle.

    a rozroznic przestepstwo od wyrkoczenia... potrafie.
    pozdr
    ssj5