  • 1. Data: 2002-08-09 00:06:19
    Temat: WWW
    Od: "shiro" <s...@f...pl>

    Witam.
    Spotkala mnie nastepujaca przykra sytuacja. Jakis czas temu staralem sie o
    prace w firmie webmasterskiej. Warunkiem przyjecia bylo wykonanie przezemnie
    jednego ze zlecen dla firmy za darmo, aby zobaczyc co potrafie. Nad strona
    pracowalem okolo tygodnia po kilka godzin dziennie, gdy oddalem gotowa
    strone wlascicielowi firmy sie ona nie spodobala, miedzy innymi dlatego ze
    byla za duza, za malo animacji itp podobne problemy. Zaoferowal mi prace z
    wynagrodzeniem 50zl za strone, odmowilem i zaznaczylem profilaktycznie ze
    nie chce aby zadne elementy z mojej strony zostaly wykorzystane w przyszlych
    projektach. Po pewnym czasie z ciekawosci wchodze na strone firmy, ktorej
    zlecenie wykonywalem w ramach testu i widze ze jest to tylko lekko
    pomniejszona moja strona, wszsytki elementy i szata graficzna sa wykonane
    przezemnie. Chcialbym sie dowiedziec co moge zrobic aby wywalczyc zdjecie
    tej strony z serwera, i czy jest jakas szansa na wywalczenie jakiegos
    odszkodowania. Stworzenie tej strony kosztowalo mnie naprawde wiele wysilku
    i wyrzeczen.
    Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2002-08-09 09:09:43
    Temat: Re: WWW
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Wlasnie niedawno mialo miesce ogloszenie wyroku w pierwszej sprawie o
    naruszenie prawa autorskiego na stronach www. Jak widac sprawe przed sadem
    mozna wygrac. Trzeba jednak sie zdecydowac czy sprawe te do sadu podac.
    Dokumenty w sprawie o Malawi.pl mam obiecane, i pojawia sie w serwisie
    VaGla.pl jak tylko je otrzymam i zeskanuje.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-08-09 11:30:45
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

    > Witam.
    > Spotkala mnie nastepujaca przykra sytuacja. Jakis czas temu staralem
    [ciach]
    a masz jakies papiery na to, ze nie zyczysz sobie wykorzystywania
    Twojej strony w przyszlych projektach?
    Jezeli tak to sprobuj moze do nich isc i powiedziec, ze jak tego
    nie zdejma i nie zaplaca odszkodowania to idziesz z ta sprawa do sadu.
    Oczywiscie najpierw warto by bylo zabezpieczyc sie przed ewentualnoscia
    skasowania strony przez firme po tym jak do nich pojdziesz
    (bez odszkodowania) i brakiem dowodow.

    --
    [ `Y$b. _,dP"^^^"Y$b. $$b. ,$$P""|GG: #393759 x...@m...art.pl ]
    [ `Y$bdP' ,g=-.$$ $$$b. ,$P' : 5452554d4547415041554552524f4b45]

  • 4. Data: 2002-08-09 13:48:44
    Od: "shiro" <s...@f...pl>

    Użytkownik "XaN" <x...@m...art.pl> napisał w wiadomości

    > a masz jakies papiery na to, ze nie zyczysz sobie wykorzystywania
    > Twojej strony w przyszlych projektach?

    Jedyne co mam to orginaly plikow graficznych (ktorych oni nie posiadaja)
    oraz maile w ktorych wyraznie zaznaczam ze zastrzegam sobie aby moja strona
    lub jakiejs jej elementy byly przez nich wykorzystane. Na pismie
    standartowym nie mam nic. Czy to wystarczy?
    Dziekuje za odpowiedz.

  • 5. Data: 2002-08-09 14:06:27
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    strona
    > lub jakiejs jej elementy byly przez nich wykorzystane. Na pismie
    > standartowym nie mam nic. Czy to wystarczy?

    MOze sie i nie znam ale kupujac w sklepie CD z muzyka oryginalna tez nie
    podpisujesz nic ze nie bedziesz tego kopiowal itd a jednak nie wolno ...
    prawo autorskie to prawo autorskie

    Kwestia tylko udowodnienia ze zrobiles to ty a jesli masz wersje robocze
    projektu to nic prostszego sie wydaje ...

    AndY

  • 6. Data: 2002-08-09 16:15:16
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

> [...]
    > aby moja strona lub jakiejs jej elementy byly przez nich wykorzystane.
    > Na pismie standartowym nie mam nic. Czy to wystarczy?

    mysle, ze ww. materialy powinny wystarczyc. Sprobuj zrobic
    mirror ich strony na wypadek skasowania (najlepiej, zeby ktos
    to potwierdzil) i ich postraszyc, ze wyciagniesz konsekwencje.