    From: "kesser" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pijany kierowca
    Date: Fri, 9 Aug 2002 11:09:03 +0200

    Użytkownik "Adamos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aivuca$e87$1@news.tpi.pl...
    > Witam, mam znajomego, ktory po kilku wieczornych piwkach rano prowadzil
    > samochod i zostal zatrzymany przez policjanta, alkomat wykazal 0,28
    promila,
    > do tego czasu wszystko jest OK, ale rozmawiajac z nim ostatnio powiedzial,
    > ze "wynik" ten jest mnozozny x2 bo tak sie robi w unii europejskiej, do
    > ktorej Polska chyba jeszcze nie nalezy ;). Jak latwo obliczyc podwojony
    > "wynik" przekracza 0,5 promila i z wykroczenia robi sie przestepstwo. I tu
    > moje pytanie: czy faktycznie tak to wyglada ? ze mnoza wynik pomiaru ?

> [...]
    off topic
    Nie wiem na ile to prawda ale slyszalem ze jak cie zatrzymaja a np. nie
    piles ,piles faktycznie lampke szampana 12 godzin temu albo jadles owoce to
    alkomat tez skoczy. I trzeba rzadac badania krwi i po bolu nie wiem na ile
    to prawda bo jezdze juz 5 lat i raz mnie tylko zatrzymali za jezdzenie po
    deptaku. Ale po krotkich wyjasnieniach skonczylo sie na upomnieniu ustnym za
    brak tabliczki "zaopatrzenie".
    Co do unii to fakt jeszcze nam troche brakuje. A twierdzenie ze tam sie
    mnozy razy dwa jest chyba lekko przegieciem. Albo alkomat jest narzedziem
    sprawnym albo nie, a nie liczenie na pichote.
    kesser