    From: "kasiabe" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pijany kierowca
    Date: Fri, 9 Aug 2002 11:09:17 +0200

    Użytkownik "Adamos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aivuca$e87$1@news.tpi.pl...
    > Witam, mam znajomego, ktory po kilku wieczornych piwkach rano prowadzil
    > samochod i zostal zatrzymany przez policjanta, alkomat wykazal 0,28
    promila,
    > do tego czasu wszystko jest OK, ale rozmawiajac z nim ostatnio powiedzial,
    > ze "wynik" ten jest mnozozny x2 bo tak sie robi w unii europejskiej, do
    > ktorej Polska chyba jeszcze nie nalezy ;). Jak latwo obliczyc podwojony
    > "wynik" przekracza 0,5 promila i z wykroczenia robi sie przestepstwo. I tu
    > moje pytanie: czy faktycznie tak to wyglada ? ze mnoza wynik pomiaru ?

> [...]

    Witam! Ano faktycznie tak jest. Obecnie najczęściej wyniki alkotestów
    wskazują jednosti w ml/dm sześcienny co w przybliżeniu jest połową wartości
    promila. A powyżej pół promilla to już przestępstwo (niby klient trzeźwy a
    jednak). Ważne jest ile wykazał drugi pomiar wydychanego powietrza - jeżeli
    był poniżej 0,5%o to można walczyć o warunkowe umorzenie dochodzenia. Poza
    tym przy tak niskim wyniku zawsze można dobrowolnie poddać się karze! To
    jest chyba najlepsze wyjście.
    Pozdrawiam kasiabe