  • 1. Data: 2005-01-30 13:05:07
    Temat: Pelnomocnik do sprawy rozwodowej
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy w Polsce mozna ustanowic pelnomocnika, ktory w imieniu jednego z
    malzonkow, bedzie wystepowal przed sadem w sprawie rozwodowej, czy tez
    wymagana jest bezwgledenie obecnosc obojga malzonkow w sadzie?

    Pozdrawiam
    LG

  • 2. Data: 2005-01-30 14:13:00
    Temat: Re: Pelnomocnik do sprawy rozwodowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Na pewno adwokat / radca prawny może.

  • 3. Data: 2005-01-30 15:35:37
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Na pewno adwokat / radca prawny może.

    1. Cos sie ostatnio pozmienialo? Bo glowna roznica miedzy adwokatem
    a radca wykonujacym zawod w ramach spolki/kancelarii radcy prawnego, to
    wylacznosc adwokatow przy wystepowaniu w sprawach karnych i rodzinnych
    wlasnie.
    2. Czesto wezwania w sprawach rodzinnych, rozwodowych w
    szczegolnosci, maja zaznaczone stawinnictwo osobiste obowiazkowe. Glownie
    ze wzgledu na przesluchanie stron, posiedzenie pojednawcze itp. W takim
    przypadku AFAIK pelnomocnik moze wystepowac obok strony, nie zamiast.

    PS:
    Nie zajmuje sie tym typem spraw. Jesli sie myle - prosze o wyprowadzenie
    z bledu.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 4. Data: 2005-01-30 18:10:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@w...uw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a radca wykonujacym zawod w ramach spolki/kancelarii radcy prawnego, to
    > wylacznosc adwokatow przy wystepowaniu w sprawach karnych i rodzinnych

    No. Kilka lat temu. Adwokaci strasznie protestowali. Ale się nie upieram. Bo
    nie wiem, czy zniesiono ograniczenia tylko dla spraw cywilnych, czy
    wszystkich.

> [...]
    > ze wzgledu na przesluchanie stron, posiedzenie pojednawcze itp. W takim
    > przypadku AFAIK pelnomocnik moze wystepowac obok strony, nie zamiast.

    Jeśli wezwanie jest do stawiennictwa osobistego, to przeskoczyć tego
    pełnomocnikiem się nie da oczywiście.

  • 5. Data: 2005-01-30 20:47:24
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Robert Tomasik wrote:

    > Na pewno adwokat / radca prawny może.

    Katalog pelnomocnikow w KPC jest dosyc szeroki (od lutego 05).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-01-31 12:47:25
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No. Kilka lat temu. Adwokaci strasznie protestowali. Ale się nie
    > upieram. Bo nie wiem, czy zniesiono ograniczenia tylko dla spraw
    > cywilnych, czy wszystkich.

    Czyli pewnie chodzi Ci o zmiany do kpc z 1996 r., a z tego wynika
    nadal wylacznosc adwokatow w sprawach rodzinnych i karnych wlasnie.
    Ostatnio byly dyskutowane propozycje zmian co do zrownania calkowitego,
    wlacznie ze sprawami karnymi i obligatoryjnymi urzedowkami dla radcow
    [IMO chory i na szczesnie nie wprowadzony w zycie pomysl], wiec dlatego
    pytalem.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl