  • 1. Data: 2005-01-30 15:04:27
    Temat: wcześniejsza emerytura
    Od: "kopek10" <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam problem z wcześniejszą emeryturą. Przed złożeniem wniosku o emeryturę
    byłam zatrudniona jako rachmistrz na umowę zlecenie. Dlatego zatrudniłam się
    na umowę o pracę, ale niestety po 2 tygodniowym okresie próbnym pracodawca
    nie przedłużył ze mną umowy o pracę. Przegrałam z zusem w sądzie pracy,
    ponieważ sąd zarzucił mi że było to podjęcie pracy w celu otrzymania
    emerytury, a ja przecież w celu otrzymania emerytury pracowałam 30
    lat.Jak składałam do zusu dokumenty to obowiązywała mnie wtedy stara ustawa
    w której nie określano okresu zatrudnienia na umowę o pracę przed złożeniem
    wniosku. Nie mam jeszcze uzasadnienia ale sąd poinformował mnie że w myśl
    nowej ustawy powinnam przepracować 6 miesięcy. Czy słusznie? Przecież w ja
    składałam dokumenty do zusu gdy jeszcze nie było nowej ustawy tzn 23 XII
    2003. Przez pół roku zus sprawdzał świadczenie pracy próbując podważyć
    zatrudnienie. Następne 7 miesięcy czekałam na sprawę w sądzie. W końcu sąd
    podtrzymał decyzję zusu. Uważam że spełniłam warunki ustawy ktora mowila że
    trzeba być pracownikiem i nawet gdybym była zatrudniona jeden dzień to w
    mysl ustawy byłam pracownikiem. Mam zamiar się odwoływać bo zostałam bez
    żadnych dochodów. Nie bardzo jednak wiem czy mam szansę z potężnym zusem.
    Ale jedynym argumentem zusu jest to że umowa o pracę była zawarta w celu
    otrzymania emerytury.Uważam że ten argument jest bezpodstawny.Nie wiem też
    jakie oprócz sądu apelacyjnego mam możliwości i czy będę musiała ponosić
    jakieś koszty?
    Pozdrawiam wszystkich i liczę na jakieś dobre rady.

  • 2. Data: 2005-01-31 12:24:32
    Temat: Re: wcześniejsza emerytura
    Od: "Krzysio" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kopek10" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...ciach]
> [...]
    > wniosku. Nie mam jeszcze uzasadnienia ale sąd poinformował mnie że w myśl
    > nowej ustawy powinnam przepracować 6 miesięcy.

    Co ta bandycka instytucja (ZUS) wyprawia, i jeszcze popiera ją sąd - to po
    co podejmuje sie zatrudnienie i płaci horrendalne obowiązkowe składki , jak
    nie po to, aby zapracować na emeryturę ?
    Mam podobną sprawę, nie uznali mi 10 lat zatrudnienia w warunkach
    szkodliwych dla zdrowia, co spowodowało brak 4 mcy i 3 dni do 15 lat
    zatrudnienia w warunkach szkodliwych dla zdrowia z 37 lat zatrudnienia
    udokumentowanych .
    Mam zamiar skierować sprawę do sądu, jednak jak trafię na taki, który
    zapyta, np. po co wogóle żyje jeszcze, to co mnie trafi ?
    Pozdr.
    Krzysio lat 60