  • 51. Data: 2020-03-09 19:35:34
    Temat: Re: Parking pod marketem
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od prywatnego podmiotu?
    Podaj podstawę prawną.
    No chyba, że to jedna w ch_j mafia.

    -----
    > spółka leasingowa :) a ta na początek obciąży użytkownika za obsługę zapytania od
    obsługi parkingu 123 zł.

  • 52. Data: 2020-03-09 21:22:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.03.2020 o 07:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > W bazie jest właściciel pojazdu, a nie kierowca.

    No i cywilnie on odpowiada za przechowanie jego rzeczy. Potem może sobie
    szukać tego, co zaparkował.

    > Bank zapłaci?

    Wskaże użytkownika. Ale co do zasady, jeśli sie ktoś uprze kopać z
    koniem, to i bank pozwie.

    > Ściganie odmowy podania przez właściciela pojazdu jego kierowcy dotyczy
    > wykroczeń.

    Ale można to potraktowac jako wyłudzenie usługi.

    > Czy parkowanie na parkingu sklepu (niepobranie biletu), w którym robisz
    > zakupy, jest wykroczeniem?

    Jak nie płacisz, to czasem tak - art. 121§2 kw.

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2020-03-10 10:04:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 9 Mar 2020 19:35:34 +0100, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    >Od prywatnego podmiotu?
    >Podaj podstawę prawną.
    >No chyba, że to jedna w ch_j mafia.
    >

    >-----
    obsługi parkingu 123 zł.

    Podstawa prawna to umowa między finansującym a korzystającym wraz z
    TOiP. PekaoLeasing zapłaci za Klienta a potem mu wystawi fakturę
    powiększoną o 70 zł netto:

    https://www.pekaoleasing.com.pl/dam/jcr:175a2b36-13e
    a-4727-a2f9-231cf7a5cc91/Tabela%20Op%C5%82at%20i%20P
    rowizji_27.11.2018.pdf
    Udzielenie przez Spółkę informacji na żądanie policji, straży
    miejskiej lub innych uprawnionych organów
    Przekazanie Korzystającemu korespondencji wpływającej do Spółki,
    dotyczącej wykroczeń popełnionych w kraju.
    Opłata z tytułu czynności refakturowania mandatów, opłat postojowych,
    kar pieniężnych itp. uiszczonych przez Spółkę z przyczyn leżących po
    stronie Korzystającego.
    70 zł

    ING Lease https://www.inglease.pl/_fileserver/item/1500178
    pójdzie wg opcji "inne, pozostałe" ponieważ przypadek nie łapie się na
    "Udzielenie pisemnej informacji o użytkowniku pojazdu na wniosek
    organów ścigania i organów administracji 50 zł". Zatem obowiązuje
    ostatni punkt TOiP:
    "Inne, nie wymienione w niniejszej Tabeli Opłat i Prowizji
    200 zł + koszty rzeczywiste"

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 54. Data: 2020-03-10 10:57:25
    Od: m...@g...com

    Ja poszedłem szukać automatu tylko dlatego, że
    przed wjazdem na ten parking stałem dzień wcześniej pół godziny obok i
    widziałem tablicę z informacją o opłacie za brak biletu.
    Ale jak wjeżdżałem na parking, to nie ma tam żadnej -
    żadnej informacji, że parking jest płatny.
    Więc jak wjedziesz i zaparkujesz tam gdzie nie ma tablicy
    o oplacie za brak biletu, to bez problemu udowodnisz, że
    nie musiałeś nic opłacać.
    ---
    Bo to jest parking bezplatny a tylko karalny jest brak waznego biletu,
    za ktory jesli opiewa na powyzej 90 min trzeba zaplacic.
    Czyli platny jest bilet a nie parking. ;P

  • 55. Data: 2020-03-10 13:42:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Operator parkingu jest organem?
    Słuszną linię miała KLD, UD, UW, i P0 chcąc wszystko prywatyzować...
    Balcerek nie mędzi, że prywatne organa lepsze (dla bogatych)?

    -----

  • 56. Data: 2020-03-10 13:46:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale ten parking jest QRWA MAĆ bezpłatny dla klientów robiących zakupy!!!
    U mnie pod kodeksowym białym P na niebieskim znaku niżej pod znakiem jest tabliczka
    "postój bezpłatny do 1,5h".
    Płacę karta więc mam potwierdzenie w wyciągach jakby co, a czasem fakturę.

    Nie dyskutujemy w tym wątku o słoikach robiących w bida-korpo trzy przecznice dalej.

    -----

  • 57. Data: 2020-03-10 13:55:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, March 8, 2020 at 9:53:36 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ale nadal brak odpowiedzi na pytanie, skąd mają dane osobowe kierowcy dla
    skierowania żądania zapłaty?

    Stawiam, ze oplate biora na miejscu od kierowcy, jak sie wyjedzie i nikt nie
    zatrzyma, to sie "udalo" zaparkowac gratis. Gdy kierowca odmowi zaplaty, to pewnie
    moga zglosic na jakas policje (?)
    W Krk przy salonie mercedesa przy Armii Krajowej kiedys (nie wiem, jak teraz) byla
    tablica z info "platny, niestrzezony, jakas cena typu 100-200PLN za kazda rozpoczeta
    dobe i info, ze w celu zabezp. roszczenia zakladaja blokady. Przez jakis czas
    faktycznie widywalem tam zablokowane samochody...

  • 58. Data: 2020-03-10 14:49:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zakładanie prywatnych blokad jest ponoć nielegalne.

    -----

  • 59. Data: 2020-03-10 20:23:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.03.2020 o 13:46, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ale ten parking jest QRWA MAĆ bezpłatny dla klientów robiących zakupy!!!

    Ale jak mam do wyboru darmowy parking i darmowy pod jakimś warunkiem, to
    bezpieczniej wybrać ten darmowy.

> [...]
    > Płacę karta więc mam potwierdzenie w wyciągach jakby co, a czasem fakturę.
    > Nie dyskutujemy w tym wątku o słoikach robiących w bida-korpo trzy

    Toteż napisałem "czasem". Uwarunkowań jest więcej i trzeba to zbadać.
    Akurat paragon jest najmniejszym problemem. Prawidłowość oznakowania,
    brak kary przykładowo. Ponieważ nie chce mi sie analizować stanu
    prawnego, więc jeśli mogę, to unikam takich pułapek. Życia szkoda na bzdury.

    --
    Robert Tomasik

  • 60. Data: 2020-03-13 18:56:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 10 Mar 2020 13:42:21 +0100, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    >Operator parkingu jest organem?
    >Słuszną linię miała KLD, UD, UW, i P0 chcąc wszystko prywatyzować...
    >Balcerek nie mędzi, że prywatne organa lepsze (dla bogatych)?
    >

    >-----
    Nie doczytałeś i wyciąłeś przy odpowiedzi. Dalej było: