  • 171. Data: 2008-10-23 14:24:58
    Temat: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:gdpv59$t5d$5@news.onet.pl Marian

    > Nie szkodzi.

    > Otóż niekoniecznie.
    > Po pierwsze organizm palacza (jak każdego przyjmującego substancje
    > toksyczne w małych dawkach) częściowo uodparnia się z biegiem czasu na
    > zawarte w dymie papierosowym toksyny.

    to bzdura jakas.

    > To dlatego właśnie palacz zwiększa stopniowo ilość wypalanych
    > papierosów,

    bo to nie toksyn potrzbuje wiecej, tylko nikotyny - ktora uzaleznia, i
    potrzeba coraz wiekszych dawek.

    > alkoholik ilość wypijanego alkoholu, narkoman przyjmowanego
    > narkotyku. Osobie nieuodpornionej w ten sposób mało istotna z punktu
    > widzenia nałogowca dawka toksyny może zaszkodzić znacznie bardziej niż
    > uzależnionemu.

    nie zaszkodzi mu bardziej.

    > Do tego dochodzą kwestie zwiększonej podatności z racji istniejących
    > schorzeń, np. astma, niewydolność płuc czy ciąża potęgujące niekorzystny
    > wpływ biernego palenia.
    > Ale zostawmy i to na boku - niby jakim prawem ktoś ma innemu szkodzić
    > swoim nałogiem chocby minimalnie?

    a nie nalogi tez to ebejmuje?

    to postuluje o zakaz ruchu pojazdow spalinowych

    spaliny i smog szkodza mi

    astmatykowi

    kobiecie w ciazy

    dziecku

    ludziom starszym

  • 172. Data: 2008-10-23 14:36:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdq0a0$2ab$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > I co, wynikają jakieś problemy z faktu, że przyjaciele zapraszają się do
    > domów bez kibli? Jak widać istnienie przepisu nie jest warunkiem
    > koniecznym, aby określone warunki lokalu zostały spełnione.
    > Zniesienie przepisu o obowiązkowych kiblach w pubach też niewiele by
    > zmieniło. Mało kto lubi chodzić do pubu gdzie nie może się nawet wysikać.
    Ty mylisz lokal mieszkalny z lokalem przeznaczonym na działalność.
    W domu możesz przyjąć kumpli kiedy chcesz i lejcie do wiadra.
    W lokalu z wyszynkiem piwa ma być kibel.
    Ty myślisz, że po to, żeby klienci mieli gdzie się odlać?
    Nie. Żeby nie lali poza lokalem po okolicznych bramach, krzakach itp.

    > To nie jest takie oczywiste. Pub jest miejscem publicznym tylko wtedy,
    > jeśli właściciel zrobi go jako miejsce publiczne. Nikt nie broni otwarcia
    > lokalu, gdzie zaprosi się tylko znajomoych, tudzież każdą osobę, której
    > nie będzie przeszkadzać towarzystwo dymu tytoniowego.
    Tak jest, jak to wzmiankowałem powyżej.
    Po godzinach otwarcia pijcie, palcie, lejcie do wazonów - nie ma sprawy.

    > Zatem mówię: jeśli wprowadzi się ustawowy zakaz palenia w pubach, to
    > natychmiast powstanie sieć "palarń" przeznaczonych do palenia tytoniu w
    > nich. Oczywiście z odpowiednim wpisem PKD. Nawet z reklamami: "Palarnia u
    > Zdzisia. U nas smacznie zjesz schaboszczaka".
    Jajco. Możesz sobie nazwać jak chcesz. Serwujesz żarcie jesteś lokalem
    gastronomicznym choćbyś to nazwał dworcem autobusowym albo kioskiem z prasą.

    > Oczywiście, że zakazy/nakazy są faktycznie tam, gdzie nie trzeba chodzić.
    > Nie ma jednak racjonalnych podstaw do ich istnienia.
    Kwestia punktu widzenia.

    > Nie. I to bez kontroli sanepidu.
    To bardzo szlechetne z jego strony.
    Ale nie wszyscy są tak wspaniali, a ci którzy sa mogą się zmienić.
    I dlatego potrzebny jest sanepid.

    > Albo kontrdowody.
    Kontrdowody mogą być potrzebne - jak sama nazwa wskazuje - dopiero po
    dostarczeniu dowodów.

    > Nigdy w życiu jeszcze się nigdzie nie otrułem, a jadam na mieście dość
    > często. I nie zawdzięczam tego sanepidowi.
    Graj w totolotka.

    > Problemem jest właśnie to, że kłopot palących na balkonie, albo gotujących
    > się kóz dotyka marginalną część społeczeństwa.
    Skąd to twierdzenie? Dokonałeś złożenia zbiorów osób niepalących
    zamieszkałych w blokach z balkonami z iloczynem zbiorów osób palących
    posiadających balkony?
    Problemy barier architektonicznych także dotyczą arytmetycznie marginalnej
    liczby osób (pokusze sie o twierdzenie, że bardziej marginalnej niż
    niepalący).

    > Jeśli czujesz się pokrzywdzony, możesz dochodzić sprawiedliwości na drodze
    > sądowej, a sąd w tym konkretnym przypadku rozpatrzy, czy ktoś faktycznie
    > utrudnia Ci życie. W zdecydowanej większości przypadków ani palenie na
    > balkonie, ani gotowanie koziny nie ogranicza wolności drugiego człowieka.
    A zbyt wysoki krawężnik?
    Można dochodzić na drodze sądowej utraudniania zycia osobom niepełnosprawnym
    ruchowo?

    > Tym samym wprowadzanie zakazów prewencyjnych byłoby zbyt daleko idącą
    > ingerencją.
    To jest twoje zdanie.
    Każdy może mieć inne, o tej samej wadze.

    > Idąc tym tokiem rozumowania należałoby również zakazać na przykład tupania
    > butami (na ulicy oraz w mieszkaniach powyżej parteru). Tylko po co? Im
    > mniej ograniczeń, tym lepiej.
    Jestem zatem przeciw ograniczeniom prędkości na drogach. Oraz posiadaniu
    broni. Wierzę, że mnie popierasz.

    --
    Jotte

  • 173. Data: 2008-10-23 14:43:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdq0pg$400$1@news.onet.pl Marian
    <m...@a...pl> pisze:

    > To prawna konsekwencja znajomosci fizjologii ludzkiej. I to nie tylko tam,
    > gdzie daja piwo.
    > Ale jest tez i inny aspekt - nie ma obowiazku otwierania lokali. Wiec nie
    > chcesz udostepniac toalety? Nie otwierasz pubu.
    > Wiesz o wymaganiach przed otwarciem pubu.
    > Tak samo jak przed wejsciem dio pubu dla palacych wiesz, ze tam beda
    > palic...
    Nie tak samo, ale zostawmy to.
    Generalnie w takiej sytuacji powinna być dal istniejących juz lokali
    karencja na dostosowanie się do nowych warunków.
    Jak robiłem prawo jazdy to nie było ograniczenia do 50 km/h w terenie
    zabudowanym i nie wiedziałem robiąc je, że będzie.

    > Ale nakaz posiadania kibla przez pub nie dotyczy konsumenta tylko
    > wlasciciela pubu.
    A o czym ja piszę?

    > I wynika i nie wynika :)
    > Normalny przedsiebiorca otwierajac jadlodajnie ma zamiar sciagac klientow
    > przez smaczner i zdrowe jedzenie - nie planuje zatruc klientow
    Co ty opowiadzasz? Jakie smaczne i zdrowe?
    O McDonaldsie, KFC nie słyszałeś???

    > Hmmm, jakies badania nad ta szkodliwosci? :)
    Jezu, jakiś jest emotikon na ironię, sarkazm, bo bez niego nie trybisz?

    > ustawowo zakazac? :)
    Bezwzględnie.

    --
    Jotte

  • 174. Data: 2008-10-23 14:44:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdq0p3$2ab$3@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Czyli sąsiad mógłby bezkarnie gotować kozę, nawet jakby był zakaz... brrr!
    Nie mógłby gotować, tylko gotował.
    Latami.

    --
    Jotte

  • 175. Data: 2008-10-23 14:52:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gdq0p3$2ab$3@news.onet.pl Liwiusz

    > Nie mógłby gotować, tylko gotował.
    > Latami.

    Jestem pewien, że gdyby był przepis, zakazujący gotowania kóz, to by
    nie gotował. Trzeba taki przepis wprowadzić...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 176. Data: 2008-10-23 14:56:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdq192$5oa$1@news.onet.pl Marian
    <m...@a...pl> pisze:

    > a cos przeszkadza, zeby byla pijalnia dla palacych ? :)
    Na razie nie.
    Co szkodzi, że będzie szkodzić?

    > oj no. niepalacy w barach stanowia mniejszosc.
    Poza weekendami często jem w barach. Ja tam palących nie widzę.

    > Gdyby byla mniejszosc, to w wiekszosci barow byloby alpejskie powietrze...
    W kontekście większości/mniejszości nic nie pisałeś o bywalcach barów,
    pisałeś ogólnie.
    A ogólnie niepalących jest więcej.
    W znanych mi barach są zakazy palenia ustanowione dobrowolnie przez
    właścicieli.

    > Ale po co poszerzac na sile?
    Dla zdrowotności, Kaźmirz, dla zdrowotności...

    > To idz do jakiegos baru wreszcie ;)
    Toć bywam od lat, od studenckich czasów.

    > Czesto panie ze sklepow stoja przed sklepikami i pala. :)
    Faktycznie, zjawisko jest lawinowe, ulice zapełnione są palącymi paniami ze
    sklepów aż przejśc trudno.
    Coś z tym trzeba zrobić.

    > zdecydowanie mniej niz tych, gdzie sie pali...
    Twierdzę, że to zdecydowanie nieprawca.
    Nawet podczas bar micwy palić nie można.

    > Zwyczaj zmieniac ustawowo?
    A co? Mało przykładów znasz?

    > No i jest to martwy przepis.
    Martwy? Sprawdź, a potem gadaj.

    > Kulturowe jest picie/chlanie na kazdym rogu? :)
    Poczytaj grupę, poznasz przykłady.

    > I krzeslo elektryczne za palenie na balkonie :)
    > Utopia nadchodzi!
    No, to już twoje fantazje.

    > No zartujesz, jak ktos gotuje obiad to da sie wywachac, a ty gotowanej
    > starej kozy systematycznie co tydzien nie wywachales?!
    Ja? Nas było kilka osób. I nikomu się nie udało.
    Szkoda, że wtedy ze sobą nie dyskutowaliśmy, załapałbyś się na fuchę. ;)

    --
    Jotte

  • 177. Data: 2008-10-23 15:00:37
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:gdq0pg$400$1@news.onet.pl Marian

    > Nie tak samo, ale zostawmy to.
    Podobnie. Oczywiscie nie ma informacji spisanej, ile ma byc palacych i
    jakie papierosy maja, tak jak w przypadku kubli...

> [...]
    > Jak robiłem prawo jazdy to nie było ograniczenia do 50 km/h w terenie
    > zabudowanym i nie wiedziałem robiąc je, że będzie.
    Hmmm, no i? :)

    > A o czym ja piszę?
    O zakazie sikania konsumentow... yyyy znaczy zakazie palenia ;)

    > Co ty opowiadzasz? Jakie smaczne i zdrowe?
    > O McDonaldsie, KFC nie słyszałeś???
    Hmmm, McD miesci esie w smaczne i zdrowe. Smaczne - bo to kwestia gustu
    (i poprawiaczy smakow). Zdrowe - bo masz rozpiske kalorycznosci potraw.
    To ze TY wybierasz kanapke, frytki i cole z 1500kcal to TWOJA decyzja.

    McD ani jedzenie z McD nie szkodzi.

    To ludzie sobie szkodza wchlaniajac pokarm, ktorego nie potrzebuja.

    I rownie dobrze mozna sie spasc na golonce i piwie, zeby osiagnac stan
    przedzawalowy.

    Widziales jakies jadlodajnei pokazujace kalorycznosc boczku, golonki
    itp? Czy to znaczy, ze boczek i golonka sa zdrowe?

    > Jezu, jakiś jest emotikon na ironię, sarkazm, bo bez niego nie trybisz?

    Nie. Emotikon jest wlasnie po to, zeby nei traktowac serio.

    > Bezwzględnie.

    :)

  • 178. Data: 2008-10-23 15:02:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdq1fs$5oa$2@news.onet.pl Marian
    <m...@a...pl> pisze:

    > to bzdura jakas.
    Poczytaj, doucz się, będziesz wiedział.

    > bo to nie toksyn potrzbuje wiecej, tylko nikotyny - ktora uzaleznia, i
    > potrzeba coraz wiekszych dawek.
    Tyle wiesz, co z michy zjesz.
    Dla organizmu ludzkiego nikotyna jest toksyną. Ale oprócz uzależnienia
    fizycznego istnieje (często silniejsze) uzależnienie psychiczne.
    Stary - nie wypowiadaj sie temacie, zanim nie posiądziesz w nim jakiejś
    sensownej wiedzy.

    > nie zaszkodzi mu bardziej.
    Czytaj, ucz się. Póki co nie pisz.

    > a nie nalogi tez to ebejmuje?
    > to postuluje o zakaz ruchu pojazdow spalinowych
    > spaliny i smog szkodza mi
    > astmatykowi
    > kobiecie w ciazy
    > dziecku
    > ludziom starszym
    Owszem. Tu otwierają się przed tobą ogromne możliwości płynące z
    konstytucyjnych praw przysługujacych obywatelom w zakresie inicjatyw
    ustawodawczych.
    Do dzieła.

    --
    Jotte

  • 179. Data: 2008-10-23 15:05:47
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:gdq192$5oa$1@news.onet.pl Marian

    > Na razie nie.
    > Co szkodzi, że będzie szkodzić?
    Chcesz zabronic ludziom, zeby sami sobie szkodzili w palarni ze
    schabowymi? :)

    > Poza weekendami często jem w barach. Ja tam palących nie widzę.

    W barach jadasz? Moze jeszcze kolo poludnia?

    No to juz wiesz, kiedy mozesz chodzic do baru, jak nie chcesz dymu.

    Czegos sie pienisz.

    Wyszlo na to, ze 5 do 2 jest na korzysc niepalacych...

    > W kontekście większości/mniejszości nic nie pisałeś o bywalcach barów,
    > pisałeś ogólnie.
    > A ogólnie niepalących jest więcej.

    A ogólnie w barach? :)

    > W znanych mi barach są zakazy palenia ustanowione dobrowolnie przez
    > właścicieli.

    dobrowolnie!

    > Faktycznie, zjawisko jest lawinowe, ulice zapełnione są palącymi paniami
    > ze sklepów aż przejśc trudno.
    > Coś z tym trzeba zrobić.

    ;)

    > Twierdzę, że to zdecydowanie nieprawca.
    > Nawet podczas bar micwy palić nie można.

    a to juz religia czy obyczaje chyba...

    > A co? Mało przykładów znasz?

    wystarczajaco, zeby nie popadac w paranoiczna chec regulowania
    wszystkiego...

    > Martwy? Sprawdź, a potem gadaj.

    No wystarczy ze sie raz przejde po miescie i widze, ze co piaty kierowca
    rozmawia. Wczoraj stara pizda nawet malo na mnie na przejsciu na
    zielonym nie wjechala.. Ale telefonu nie puscila...

  • 180. Data: 2008-10-23 15:32:28
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Czemu ciach?
    Napisałem przecież precyzyjnie o co mi chodzi. Cała ta dyskusja jest chyba nie
    na temat, spróbuję więc poteoretyzować. Jest pies i ma pchły. Pies nie szczeka.
    Sąsiad poniżej jest uczulony na zapach psów, pchły itd. Spółdzielnia wywiesza
    obwieszczenie: "Zabrania się przebywania psów na balkonie". Jaką moc ma ta
    wywieszka w świetle obowiązującego prawa? Jaka jest granica ingerencji
    instytucji, państwa czy samego prawa w swobodę jednostki? O ile pamiętam
    królowi Ludwikowi Bawarskiemu (XIX) przeszkadzały fizjonomie lokajów. Tym z
    brzydkimi twarzami kazał je zasłaniać maską w czasie pracy, bo kochał piękno i
    sztukę a nienawidził brzydoty. Zawsze co się jednemu podoba, wzbudza sprzeciw
    innych. A mnie chodziło tylko o granicę ingerencji w te swobody.

    > Czytam tak sobie ten temat i przypomnialem sobie moje stare rozwiazanie na
    > palaczy...

    Skoro już jest nie na temat, to zaznaczę coś o tych "starych rozwiązaniach"
    różnych kwestii. Parę lat temu jakiś lekarz startował w wyborach. Ja już nie
    pamiętam z jakiej on był partii, to zresztą jest mało istotne, chyba nawet
    dostał się do sejmu. Gościu prowadził swoją kampanię wyborczą pod hasłem walki
    z palaczami. Mówił rzeczy słuszne, argumentował precyzyjnie, podpierał się
    statystykami (pewnie niesfałszowanymi), najnowszymi badaniami i w ogóle do jego
    wypowiedzi nie można było mieć żadnych zastrzeżeń. O stratach państwa i zdrowej
    tkance narodu tam było, o konieczności izolowania palaczy w celu ochrony tej
    tkanki, itp. W pewnym momencie, oglądając występ tego pana w TV, zorientowałem
    się, że ja to wszystko znam. 80 lat temu, pewien brunet mówił tak samo (ale nie
    to samo i nie o tym samym!). Skutki przemówień tego bruneta niektóre narody
    odczuwają do dzisiaj. Podkreślam: nie chodzi mi o podobieństwa treści poglądów
    wygłaszanych przez tych panów tylko o podobieństwo formy. Była uderzająca.

    Dlatego wyluzuj, nie trzeba propagować rzucania czymkolwiek w palaczy. Ty
    zaczniesz rzucać, inni zaczną strzelać do bezpańskich psów biegających po
    ulicach, ktoś inny zacznie zwalczać źle parkujących, jeszcze innemu będą
    przeszkadzać cykliści (bo po chodnikach czasami jeżdżą). W końcu wszyscy się
    pozabijają, bo każdemu coś się przecież nie podoba na tym świecie. Nie tędy
    droga.

    Pozdrawiam

    Czapla