  • 141. Data: 2008-10-23 08:59:25
    Temat: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jan Bartnik napisał(a):

    > Zastanawiam sie wciaz - od dawna wiadomo, ze bierne palenie tez jest
    > szkodliwe. Dlaczego palacze palacy przy innych nie sa traktowani jak
    > przestepcy albo terrorysci? Sa jakas uprzywilejowana grupa?

    Bierne palenie szkodzi bardziej. Palacze to nie terrorysci - to sa
    chorzy ludzie, uzaleznieni przez palenie...

    j.

  • 142. Data: 2008-10-23 09:29:18
    Od: Marian <m...@a...pl>

    januszek wrote:

    > No tak, ale darcie sie dziecka nie jest bezposrednim czynnikiem
    > zwiekszajacym prawdopodobienstwo zachorowania na jakas ciezka, zwykle
    > smiertelna chorobe.

    a głuchota?

  • 143. Data: 2008-10-23 09:29:53
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia 23 Oct 2008 10:59:25 +0200, januszek napisał(a):

    > Bierne palenie szkodzi bardziej. Palacze to nie terrorysci - to sa
    > chorzy ludzie, uzaleznieni przez palenie...

    W sumie to bym nie generalizowal. Ale jak nazwac czlowieka, ktory swiadomie
    pozbawia zdrowia osob w swoim otoczeniu? Jaka to roznica czy rozpyla wlokna
    asbestowe, czy "puszcza dymka"?

    Oczywiscie, nie mam nic przeciwko paleniu "na osobnosci", gdzie nikomu to
    przeszkadzac nie bedzie - jego zdrowie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 144. Data: 2008-10-23 09:33:25
    Od: Marian <m...@a...pl>

    januszek wrote:

    > Bierne palenie szkodzi bardziej.

    Bardziej niz co?

    Zalozmy, ze ktos mieszka przy srednio ruchliwej ulicy w miescie. I co mu
    bardziej szkodzi? Wyziewy spalin 24/24, ktorych nie czuje nawet jak
    otworzy okno? Czy ten dymek od sasiada z balkonu 2 pietra nizej, 3 razy
    dziennie w sezonie wiosenno-letnim, gdy cieplo?

    C'mon, zyjemy w takim syfie, ze "bierne palenie" w zadymionej knajpie
    sie nie umywa. Czymze jest 3 godziny tamze w proownaniu z ciaglym
    wdychamiem substancji rakotworczych z innych zrodel.

    Wiec zakazmy jezdzenia samochodow spalinowych po miescie. Wolnosc jednej
    jednostki konczy sie tam, gdzi ezaczyna wolnosc drugiej. Ja nie chce
    umrzec z powodu zanmieczyszczenia srodowiska, jestem biernym wdychaczem
    spalin samochodowych. Mowie dosc!

    Ze co? Mam sie wyprowadzic na wioche? Skoro tak to niepalacy niech nei
    wchodza do knajp dla palacych. No albo zakazujemy palenia i poruszania
    sie smrodzacych samochodow...

  • 145. Data: 2008-10-23 09:35:30
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 23 Oct 2008 11:29:18 +0200, Marian napisał(a):

    > a głuchota?

    A szum lasu? Chcesz las wycinac, bo szumi 40dB? Grozi od tego gluchota -
    ciezka, smiertelna choroba?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 146. Data: 2008-10-23 09:41:16
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 23 Oct 2008 11:33:25 +0200, Marian napisał(a):

> [...]
    > jednostki konczy sie tam, gdzi ezaczyna wolnosc drugiej. Ja nie chce
    > umrzec z powodu zanmieczyszczenia srodowiska, jestem biernym wdychaczem

    Sluszna postawa :) Mieszkam w Warszawie i bylbym przeszczesliwy, gdyby
    miasto zamkneli dla samochodow, ew. jakos inaczej ograniczyli ruch.

    > Ze co? Mam sie wyprowadzic na wioche? Skoro tak to niepalacy niech nei
    > wchodza do knajp dla palacych. No albo zakazujemy palenia i poruszania
    > sie smrodzacych samochodow...

    j.w. - jestem za.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 147. Data: 2008-10-23 10:02:45
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jan Bartnik wrote:

    > A szum lasu? Chcesz las wycinac, bo szumi 40dB? Grozi od tego gluchota -
    > ciezka, smiertelna choroba?

    Nagły krzykliwy wrzask dziecka porównujesz z szumem lasu? :)

    Ostatnio stalem w kolejce do kasy, z zakupami, a za mna mamusia z
    dzieckiem - i dziecko jak rozdarlo ryja to myslalem, ze mi glowa
    eksploduje...

  • 148. Data: 2008-10-23 10:03:50
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jan Bartnik wrote:

    > W sumie to bym nie generalizowal. Ale jak nazwac czlowieka, ktory swiadomie
    > pozbawia zdrowia osob w swoim otoczeniu? Jaka to roznica czy rozpyla wlokna
    > asbestowe, czy "puszcza dymka"?

    w "rozpylaniu" azbestu jest celowosc dzialania na szkode czyjas, w
    "puszczaniu dymka" - celem czynnosci jest inhalacja glownie siebie, a
    inni zalapuja sie "przy okazji".

  • 149. Data: 2008-10-23 10:05:04
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jan Bartnik wrote:

    > Sluszna postawa :) Mieszkam w Warszawie i bylbym przeszczesliwy, gdyby
    > miasto zamkneli dla samochodow, ew. jakos inaczej ograniczyli ruch.

    > j.w. - jestem za.

    No ale pikietowac beda tylko niepalacy przeciwko palaczom w knajpach dla
    palaczy :) Bo to modny temat jest, "pro-zdrowotny". Coś jak "Jasiu, nie
    baw sie zapalkami, przeciez widzisz, ze wszystko w okol i tak plonie".

  • 150. Data: 2008-10-23 10:07:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

> [...]
    >
    > Ostatnio stalem w kolejce do kasy, z zakupami, a za mna mamusia z
    > dzieckiem - i dziecko jak rozdarlo ryja to myslalem, ze mi glowa

    I co w związku z tym? Oczekujesz, że dzieci będą się wychowywały bez
    jednego krzyku? To, że dzieci krzyczą i płacą jest jak najbardziej
    naturalne i wymaganie ochrony przed tym jak przed dymem papierosowym to
    oznaka zwykłego ignoranctwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz