  • 131. Data: 2008-10-21 20:27:47
    Temat: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdlbmi$4pb$1@news.onet.pl Marian
    <m...@a...pl> pisze:

    > Widzialem na wlasne oczy. Znaczy - od nastu lat widuje...
    Nie szkodzi. Cel się może zmienić, również pod wpływem uwarunkowań
    zewnętrznych.
    Przykłady liczne z pewnością znasz.

    > Ano to z tego, ze zakazywanie palenia w miejscach przeznaczonych
    > (kulturoweo) do palenia to jakies oszolomstwo. To jakby zakazac picia wod
    > leczniczych w pijalni wod leczniczych w krynicy...
    Oszołomstwem to zaczyna jechać ta "argumentacja".
    W czym pijący wodę leczniczą w uzdrowisku szkodzi temu, co jej tam pić nie
    chce?
    Bo czym szkodzi palący w pubie niepalącemu to wiem.

    > Jak ogladasz wiadomosci, to widzisz, ze zaczeli na przedmiersciach palic
    > samochody ;)
    No i?

    > Ale jak sie zbiora sami tacy co sobiue chca poszkodzic nawzajem i nie maja
    > nic przeciwko, to czemu chcesz im tego zabronic?
    Skąd wniosek, że chcę? Nie chcę, mnie to zwisa, niech sobie szkodzą.
    Ale SOBIE.

    > Ilu widziales ludzi zabitych przez rozpedzony samochod?
    > A ile razy koles na bani spowodowal wypadek?
    > Jesli miteraz poweiesz o raku, to ja ci powiem, z to dzialanie rownowazy
    > szkodliwe dzialanie alkoholu na organizm.
    Mów co chcesz, mnie to nie przeszkadza.

    > No bez konkretnych badan "szkodliwosci palenia sasiada na balkonie na
    > czestosc wystepowania raka" to nie ma co polemizowac nawet ;)
    I nie potrzeba. Zwyczajnie mi śmierdzi, a ma nie śmierdzieć.
    Badania zbędne.

    > W wiacie, na przysrtanku, czekaja ludzie, ktorzy przyszli na autobus, a
    > nie na piwko i dymek. Gdyby pod wiatami zbierali sie ludzie tylko w celu
    > wypicia piwka i wypalenia papierosow - to taki zakaz bylby nonsensowny.
    A nie przyszło ci do głowy, że do restauracji przyszli ludzie na obiad,
    kolację itp. a nie wdychać smród?

    Zresztą, żebyśmy sie dobrze zrozumieli - nie należę do fanatycznych
    antypalaczy. Nie postuluję radykalnego zakazu palenia w lokalach
    gastronomicznych w ogóle. Niech po prostu będą sale dla palących i
    niepalących odseparowane tak, aby palący w najmniejszym stopniu nie mogli
    nękać swym nałogiem niepalących i tyle.
    Jeśli dany lokal nie jest w stanie tego zapewnić, to trudno będzie lokalem z
    zakazem palenia, w końcu nie będzie jakiś pieprzony nałóg zasmradzać komuś
    posiłku.

    --
    Jotte

  • 132. Data: 2008-10-21 20:36:01
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Jotte pisze:
    > Spróbuj zapalić w banku.
    > Jak z popytem na banki dla niepalących? Przecież konkurencja, rynek i
    > tym podobne pierdoły...
    Banalnie łatwo. Private banking.

    > W ośrodkach zdrowia, w szpitalach nie wolno palić. Ale są przychodnie i
    > szpitale prywatne - jak tam ma się konkurencja i rynek? Są szpitale dla
    > palących?
    > Albo szkoły. Też są prywatne, ale o takich dla palących nie słyszałem.
    No widzisz. Tam, gdzie uczeń ma prawdziwy wybór i będzie chciał na
    przykład mieć korki, ale pod warunkiem, że w trakcie lekcji będzie mógł
    sobie zapalić - nie będzie miał problemu ze znalezieniem odpowiedniej
    osoby. Konkurencja.

> [...]
    > (w kazdym razie nie bezpośrednio) mimo to zarówno handel jak i samo
    > posiadanie jest w wielu krajach penalizowane. Powoli przychodzi czas na
    Yup. Potem alkohol, kawę, herbatę i samochody, które trują spalinami.
    Bardzo sensowne.

  • 133. Data: 2008-10-21 20:52:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdleia$gm3$1@news.onet.pl Piotr <p...@a...net.pl>
    pisze:

    > Banalnie łatwo. Private banking.
    Taaa... banalnie...
    To powszechna, podstawowa wręcz usługa. Ty masz, twoja babcia ma, wszyscy
    mają.

> [...]
    > przykład mieć korki, ale pod warunkiem, że w trakcie lekcji będzie mógł
    > sobie zapalić - nie będzie miał problemu ze znalezieniem odpowiedniej
    Chętnie poznałbym konkretne przykłady, a nie czytał o wyobrażeniach, bo co
    kogo one obchodzą.

    > Yup. Potem alkohol, kawę, herbatę i samochody, które trują spalinami.
    > Bardzo sensowne.
    Jakie tam sensowne... ale wymyślaj dalej skoro chcesz.
    Ale doradzam uprzednio rozejrzeć się po cywilizowanym świecie.

    --
    Jotte

  • 134. Data: 2008-10-21 21:37:26
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:

    > Bo czym szkodzi palący w pubie niepalącemu to wiem.

    no to najwyrazniej ci niepalacy nie wiedza, skoro leza tam masowo...

    jak mnie cos szkodzi, to tego nie robie, a tacy niepalacze leza w
    najbardziej zadymione miejsca z wlasnej woli... znaczy sami sobie
    szkodza, bo madry czlowiek by tam nie chcial wchodzic z wlasnej woli...

  • 135. Data: 2008-10-21 22:06:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdli2o$s3g$1@news.onet.pl Marian
    <m...@a...pl> pisze:

> [...]
    > najbardziej zadymione miejsca z wlasnej woli... znaczy sami sobie szkodza,
    > bo madry czlowiek by tam nie chcial wchodzic z wlasnej woli...
    Też uważam, że w tych miejscach siedzą wyłącznie idioci.
    A jak ktoś wychodzi na ulicę wieczorem i zostanie napadnięty to sam jest
    sobie winien, bo mógł być mądry i zostać w domu.

    --
    Jotte

  • 136. Data: 2008-10-21 22:39:41
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Jotte pisze:
    > Taaa... banalnie...
    > To powszechna, podstawowa wręcz usługa. Ty masz, twoja babcia ma,
    > wszyscy mają.
    A czy ja pisałem, że wszyscy? To Ty twierdziłeś, że w banku nie ma opcji
    zapalenia.

    > Chętnie poznałbym konkretne przykłady, a nie czytał o wyobrażeniach, bo
    > co kogo one obchodzą.
    To jest opis realnej sytuacji, nie wyobrażenia.

    > Jakie tam sensowne...
    > ale wymyślaj dalej skoro chcesz.
    > Ale doradzam uprzednio rozejrzeć się po cywilizowanym świecie.
    Dlaczego idąc chodnikiem mam wdychać wredne, śmierdzące spaliny samochodów?
    Dlaczego moje prawo do świeżego powietrza jest tak okrutnie ograniczane
    przez cholernych egoistów, którzy wsiadają w samochody i wożą się
    zamiast poruszać się środkami transportu które nie zanieczyszczają
    powietrza.
    Jak sam pisałeś, "To wszystko. Wolność jednostki kończy się tam, gdzie
    zaczyna się wolność drugiej jednostki."

  • 137. Data: 2008-10-22 06:59:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Widziałeś kiedyś paczkę papierosów? Mają takie zabawne zielone naklejki,
    > za które Państwo dość dużo sobie liczy.

    i jeszcze powiedz mi ze wierzysz ze choc czesc tych pieniedzy wplywa do kasy
    ministerstwa zdrowia

  • 138. Data: 2008-10-22 17:56:08
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 17 Oct 2008 17:04:42 +0200, Czapla napisał(a):

    > [ciach]

    Czytam tak sobie ten temat i przypomnialem sobie moje stare rozwiazanie na
    palaczy. Przyrzadzic wiadro smierdzacej i klejacej substancji, popakowac w
    woreczki i rzucac w palaczy :)

    Gdyby substancja byla dodatkowo rakotworcza bylby remis... moze azbestu
    napakowac do woreczkow?

    Zastanawiam sie wciaz - od dawna wiadomo, ze bierne palenie tez jest
    szkodliwe. Dlaczego palacze palacy przy innych nie sa traktowani jak
    przestepcy albo terrorysci? Sa jakas uprzywilejowana grupa?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 139. Data: 2008-10-23 08:53:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marian napisał(a):

    > do tego tak samo jest z dracym sie dzieckiem, mzoesz akurat byc na
    > balkonie gdy obok rezedrze sie dzieciak... ;)

    No tak, ale darcie sie dziecka nie jest bezposrednim czynnikiem
    zwiekszajacym prawdopodobienstwo zachorowania na jakas ciezka, zwykle
    smiertelna chorobe.

    j.

  • 140. Data: 2008-10-23 08:57:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr napisał(a):

    > No i git. Gdyby było prawdziwie duże zapotrzebowanie na lokale tylko dla
    > niepalących - takie by powstały. Z piwkiem, kumplami i bez fajek.

    No to nie jest do konca tak bo koncerny tytoniowe juz dawno
    wyspecjalizowaly sie w takim dokladaniu do knajp, ktore sa dla palacych,
    ze malo ktory knajpiarz z tego zrezygnuje... Generalnie kiedy
    produkujesz produkt, ktory zabija swoich konsumentow, to musisz byc
    mistrzem marketingu zeby rekrutowac nowych. W wiekszosci znanych mi
    knajp i restauracji naruszane sa obowiazujace regulacje w zakresie
    palenia. Za to w kazdej z nich sa reklamy papierosow i dostepne sa
    papierosy.

    j.