    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PZD czy stowarzyszenie?
    Date: Sat, 17 Jan 2015 10:28:11 +0100

    rageofhonor napisał(a) :
    > Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja wiem jedynie tyle że obecnie to wszystko co masz na działce należy do
    > PZD. Składki które są wpłacane na PZD idą do kieszeni prezesów itd. A
    > strasznie mała część na ogrody. To jak dziura bez dna. PZD może zrobić
    > wszystko z ogrodem jak tylko zechce. Dlatego nasz ogród postanowił wyjść z
    > tego cyrku.

    To są wady PZD. Tak, towarzystwo wzajemnego wspierania. Też na
    prezesie mojego ogrodu mogę powiesić psy. Wiele, wiele psów.
    Najchętniej zdechłych.

    Zalety.
    U mnie miasto ma chrapkę na tereny działkowe. Jak się wyodrębnimy,
    zmieni się status terenu. I to w zasadzie z definicji dyskwalifikuje
    myślenie o zmianach.
    Moloch bo moloch, ale silna organizacja, mająca własnych prawników,
    siłę przebicia.

    Zastanowiłbym się, czy ci którzy chcą wyodrębnienia się i założenia
    stowarzyszenia, nie są, sorry, pachołkami inwestorów. Nie
    bezpośrednio, ale rodzina, koledzy, system naczyń powiązanych.
    Inwestorzy za taki świetny teren, jak u mnie, zapłaciliby krocie.
    Więc skoro mogą go mieć za prawie darmo, zrobią każdy szwindel, żeby
    to mieć za darmo. A potem prezesi stowarzyszenia powiedzą:
    przepraszamy, ale nam nie wyszło.
    Nawet gdyby prezesi działali uczciwie, to małe kółko hobbystów, bez
    wsparcia większej grupy, z braku doświadczenia może nie dać sobie rady.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600