    From: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRAWO karane czy nie -- nagrywanie rozmowy o mnie
    Date: Thu, 14 Apr 2005 23:04:45 +0200

    Użytkownik "Aleksander" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:d3mkug$rhk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    [cut]

    Generalnie nie, bo zabrania tego kodeks karny w art. 267, ktory stanowi:

    1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,
    otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego do
    przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w §
    1 lub 2 ujawnia innej osobie.

    Jesli jednak robisz to np. z obawy o swoje zycie to zawsze mozna
    powolac sie przez sadem na stan wyzszej koniecznosci, bo wtedy nie
    popelniasz przestepstwa (art. 26 kk)