  • 1. Data: 2005-04-14 20:26:19
    Temat: PRAWO karane czy nie -- nagrywanie rozmowy o mnie
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Witam
    Biorąc pod uwagę wcześniejsze wypowiedzi na grupie, chciałbym zapytać szanownych
    grupowiczów:

    Czy wolno mi nagrywać np rozmowy , tez telefoniczne dotyczące mojej osoby?
    np.: wspólnik chcę mnie wykiwać, lub tez już oszukał, okradł itp.
    np. żona planuje zamordowanie mnie i uzgadnia szczegóły z kochankiem przez telefon?
    czy takie nagrania, mające później pokrycie w faktach, są również przez PRAWO olewane
    i grożą mi przy zgłoszeniu się na policję karami i więzieniem?

    no chyba, że nie dobrze się nagra i niestety zakatrupią mnie.
    Pzdr
    Alx

  • 2. Data: 2005-04-14 21:04:45
    Temat: Re: PRAWO karane czy nie -- nagrywanie rozmowy o mnie
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Generalnie nie, bo zabrania tego kodeks karny w art. 267, ktory stanowi:

    1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,
    otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego do
    przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w §
    1 lub 2 ujawnia innej osobie.

    Jesli jednak robisz to np. z obawy o swoje zycie to zawsze mozna
    powolac sie przez sadem na stan wyzszej koniecznosci, bo wtedy nie
    popelniasz przestepstwa (art. 26 kk)

  • 3. Data: 2005-04-14 21:09:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jesli jednak robisz to np. z obawy o swoje zycie to zawsze mozna
    > powolac sie przez sadem na stan wyzszej koniecznosci, bo wtedy nie

    co nie znaczy ze nie mozna pozniej takiej rozmowy wykorzystac w sadzie

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 4. Data: 2005-04-14 21:12:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Jesli jednak robisz to np. z obawy o swoje zycie to zawsze mozna
    > powolac sie przez sadem na stan wyzszej koniecznosci, bo wtedy nie

    Wyższa konieczność dotyczy zdarzeń nagłych. A więc gdyby się wpiął do
    cudzego przewodu telefonicznego, by uprzedzić rozmówcę, że dom w którym
    się znajduje właśnie się pali, to by na podstawie art. 26 był to czyn
    niekarany. Ale podsłuchiwanie cudzych rozmów w przeświadczeniu, ze być
    może (bo przecież pewności nie mamy) rozmówcy będą knować na nasze życie
    jest moim zdaniem cokolwiek kontrowersyjnym wykorzystaniem stanu wyższej
    konieczności i w mojej ocenie na uwzględnienie nie zasługuje.

  • 5. Data: 2005-04-14 21:31:08
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > jest moim zdaniem cokolwiek kontrowersyjnym wykorzystaniem stanu wyższej
    > konieczności i w mojej ocenie na uwzględnienie nie zasługuje.

    Tak zgadza sie, zwlaszcza, ze podsluchiwanie na zapas nijak ma sie do
    bezposredniosci zamachu...

  • 6. Data: 2005-04-14 21:46:04
    Od: "Marcin Jaworski" <m...@W...gazeta.pl>

    A ja się podczepie do pytania z tym że:

    Nagrałem moją rozmowę z właścicielem pewnej firmy, która mówiąc krótko
    kompromituje jego oraz firmę.

    1. Czy mogę upublicznić tę rozmowe np. w internecie bez konsekwencji ?
    2. Posiadam również archiwum maili z tym panem, czy również mogę je upublicznić ?
    3. Chciałbym to zrobić na mojej stronie o adresie nazwatejfirmy.pl

    Ku przestrodze dla innych osób które mogłyby się naciąć

  • 7. Data: 2005-04-14 22:00:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Jaworski" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    nie

    > 2. Posiadam również archiwum maili z tym panem, czy również mogę je

    maile tak (chyba)

    > 3. Chciałbym to zrobić na mojej stronie o adresie nazwatejfirmy.pl

    ale mozesz opisac cala sprawqe podajac firme. (jezeli potrafisz udowodnic ze
    masz racje)

    P.

  • 8. Data: 2005-04-14 23:05:10
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > maile tak (chyba)

    a czy nie istnieje juz cos takiego jak tajemnica korespondencji?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2005-04-15 07:24:00
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 15 Apr 2005 01:05:10 +0200,
    rezist.com <s...@p...com> screamed:

    Nie. Istnieje.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 09:23:44 user up 10582 days, 21:18, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    He is diagonally parked in a parallel universe.