  • 1. Data: 2006-01-19 18:14:40
    Temat: PRACE MAGISTERSKIE -pisanie na zamowienie
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

  • 2. Data: 2006-01-19 19:24:09
    Temat: Re: PRACE MAGISTERSKIE -pisanie na zamowienie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

  • 3. Data: 2006-01-20 07:11:04
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "gringo77" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:dqokua$r3r$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > wlasnie znalazlem taki anons w sieci
    >
    > co wy na to?
    > jest to zgodne albo nie?

    Zasadniczo oszukuje ten kto przedstawia tak napisaną pracę jako własną. Trudno miec
    pretensje do piszącego że takie coś robi
    przynajmniej w swietle prawa. Oczywiscie jakby ktos u mnie zamowil referat na temat i
    wiedzialbym ze ma to byc dla kogos
    magisterka to bym sie nie zgodzil. Ale tak kazało by mi sumienie a nie przepisy
    prawa. Zadne przepisy nie zabraniają pisania
    opracowan naukowych na zamówienie za pieniądze. Dokladni tna tym polega praca wielu
    ekspertów któży za kasę coś tam opracowuję
    dla firma/urzędów etc. (Tak samo jak nie zabrania się produkcji noży, a zabrania się
    zabójstw)

    A.

  • 4. Data: 2006-01-20 07:12:13
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > nie jest, tylko ciężko to udowodnić.

    Co nie jest ? Nie jest zgodne (z czym ?) pisanie takich prac czy oszukiwanie z ich
    użyciem ?

    A.

  • 5. Data: 2006-01-20 14:14:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek Margraf wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Co nie jest ? Nie jest zgodne (z czym ?) pisanie takich prac czy oszukiwanie z ich
    użyciem ?

    Oszukiwanie z ich użyciem, przy czym piszącemu można przywalić
    paragrafem z pomocnictwa w oszustwie, tylko ktoś mu musi udowodnić, że
    wiedział po co pisze. Dlatego napisałem, że trudne.
    No chyba, że ma wywieszkę przed drzwiami: "prace magisterskie piszę"

  • 6. Data: 2006-01-20 14:16:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek Margraf wrote:
> [...]
    ekspertów któży za kasę coś tam opracowuję
    > dla firma/urzędów etc. (Tak samo jak nie zabrania się produkcji noży, a zabrania

    Ale różnica polega na tym, że pod taką ekspertyzą podpisują się oni, a
    nie delikwent zamawiający ekspertyzę.

    Gdyby podpisał się pod tym, ten co zamawiał, to ze strony eksperta ma
    sprawę w sądzie murowaną.

  • 7. Data: 2006-01-20 15:13:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    witek napisał(a):
    > Oszukiwanie z ich użyciem, przy czym piszącemu można przywalić
    > paragrafem z pomocnictwa w oszustwie, tylko ktoś mu musi udowodnić, że
    > wiedział po co pisze.

    zaraz, jakim oszustwie?

    KG

  • 8. Data: 2006-01-20 16:05:30
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@p...onet.pl>

    On 1/20/2006 3:14 PM, witek wrote:

> [...]
    > wiedział po co pisze. Dlatego napisałem, że trudne.
    > No chyba, że ma wywieszkę przed drzwiami: "prace magisterskie piszę"

    No i? A jak wywieszę sobie na drzwiach "ostrzenie noży" to pójdę
    siedzieć bo pewnie ostrzę je dla przyszłego zabójcy? Musiał by wywiesić
    "piszę prace za pieniądze, sprzedaję je i wiem, iż kupujący użyje tego
    materiału jako gotowca do przedstawienia na uczelni". Wtedy jest winny.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 9. Data: 2006-01-20 16:14:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:

    > zaraz, jakim oszustwie?
    >
    > KG

    Wyłudzenia tytułu magistra.

  • 10. Data: 2006-01-20 16:18:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > No i? A jak wywieszę sobie na drzwiach "ostrzenie noży" to pójdę
    > siedzieć bo pewnie ostrzę je dla przyszłego zabójcy?

    Nie wiem jakby sie to skończyło, gdyby przyszedł do ciebie gościu i
    powiedział, muszę zarąbać teściową, siekiera musi być ostra i potem tą
    siekierą teściową zarąbał.

    Musiał by wywiesić
    > "piszę prace za pieniądze, sprzedaję je i wiem, iż kupujący użyje tego
    > materiału jako gotowca do przedstawienia na uczelni". Wtedy jest winny.

    O tym mówię. Wystarczy, żeby mieli dowód, że wiedziałeś po co piszesz.
    Proste to nie jest, ale wystarczy, że prace napiszesz "studiującemu"
    policjantowi, tudzież jakiemuś dziennikarzowi majęcemu ochotę popełnić
    artyuł roku.