  • 121. Data: 2009-11-11 10:22:42
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    news.gazeta.pl pisze:

    > Ciała dał samochód nr 2 i jego jest wina.
    > W tym przypadku, z prawego pasa jedziemy prosto lub w prawo, z lewego
    > pasa jedziemy prostu lub w lewo (i równiez zawracamy). Tyle.

    To jest grupa o prawie, a nie o tym jak jezdzisz i jak Ci sie wydaje :)

    Nie ma zadnego obowiazku jezdzenia po rondzie tak jak to opisujesz.

    Jacek Kustra

  • 122. Data: 2009-11-11 10:25:20
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Do jeżdżenia nim, ale nie do ku*wy nędzy dookoła. Człek
    > spokojnie dobija do lewego by ułatwić innym pokonywanie ronda, a
    > tu piz*uś glancuś se rundę dookoła ronda zewnętrznym robi nomen
    > omen uniemożliwiając na całym obwodzie zjechanie z ronda.

    Hmm, ja myslalem, ze jest obowiazek poruszac sie pasem mozliwie jak
    najblizej prawej krawedzi jezdni. Widac sie myle :)

    Jacek Kustra

  • 123. Data: 2009-11-11 10:36:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, ja myslalem, ze jest obowiazek poruszac sie pasem mozliwie jak
    > najblizej prawej krawedzi jezdni. Widac sie myle :)

    no najwyrazniej, bo skoro tak kilka postow wyzej upraszczasz i twierdzisz ze
    wszystkie reguly zwyklego skrzyzowania dotycza ronda, to jesli ktos zamierza
    jechac w geometrczne lewo, czyli w uproszczeniu zjechac z ronda 3 zjazdem,
    powinien zajac wewnetrzny/lewy pas, bo chyba nie sugerujesz, ze na
    dwupasmowym skrzyzowaniu, w lewo mozesz skrecac z prawego pasa

  • 124. Data: 2009-11-11 10:54:30
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Zygmunt pisze:

> [...]
    > turbinowe?)
    > ale problem w tym, że przed wjazdem na rondo stoi sobie znak że z lewego
    > pasa prosto i w lewo;
    > ze środkowego prosto; z prawego w prawo i prosto. Tyle że na samym rondzie
    > wszystkie
    > 3 -pasy prowadzą od razu do skrętu w prawo (pierwszy zjazd), a pojechać
    > inaczej to można ale
    > trzeba nonstop zmieniać pasy ....Gdyby przed wjazdem na skrzyżowanie ktoś
    > namalował tablicę
    > jak naprawdę te pasy latają to pewnie i tylu stłuczek by tam nie było.....

    Jakby wszyscy się stosowali do znaków poziomych namalowanych przed
    wjazdem na rondo i na rondzie to by stłuczek nie było.
    Należy zauważyć że z pasa prawego można pojechać na wprost bądź skręcić
    w prawo, ze środkowego na wprost, a z lewego na wprost bądź skręcić w
    lewo. Dodatkowo pasy są tak namalowane że zmieniać pas można tylko z
    prawego na lewy.
    Rondo Radosława to prawie taki banał jak rondo turbinowe.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 125. Data: 2009-11-11 11:07:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 11 Lis, 11:54, Czeresniak <d...@o...pl> wrote:

    > Jakby wszyscy się stosowali do znaków poziomych namalowanych przed
    > wjazdem na rondo i na rondzie to by stłuczek nie było.

    optymista ;)

    > Dodatkowo pasy są tak namalowane że zmieniać pas można tylko z
    > prawego na lewy.

    rozumiem, ze na odwrot mialo byc ;) - bo jesli jest jak napisales to
    tym lewym jezdzi sie az paliwa braknie...

    ale zmienic pas na zewnetrzny mozna w dowolnym momencie... i pozniej
    kilka kolek zewnetrznym jest juz legalne ;)

    WS

  • 126. Data: 2009-11-11 12:08:55
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

> [...]
    >

    > ale zmienic pas na zewnetrzny mozna w dowolnym momencie... i pozniej
    > kilka kolek zewnetrznym jest juz legalne ;)

    Oto obrazek, który wszystko wyjaśnia.

    http://www.rp.pl/galeria/24,1,89439.html

    Pozdrawiam
    Darek

  • 127. Data: 2009-11-11 12:31:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 11 Lis, 13:08, Czeresniak <d...@o...pl> wrote:

    > Oto obrazek, który wszystko wyjaśnia.

    ...rozumiem, chodzi o rondo turbinowe...

    to faktycznie wyglada OK, tylko pozostaje (zadane juz wczesniej
    pytanie) co w zimie, jak te znaki poziome beda niewidoczne (na obrazku
    nie ma zadnych znakow pionowych)
    sposob jazdy ma zalezec od widocznosci tych znakow? to dopiero bedzie
    masa wypadkow i problemow z ustaleniem winnego - zwlaszcza w systuacji
    czesciowej ich widocznosci...

    WS

  • 128. Data: 2009-11-11 14:37:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czeresniak wrote:

    > Oto obrazek, który wszystko wyjaśnia.
    >
    > http://www.rp.pl/galeria/24,1,89439.html

    popieprzone to rondo.
    ile tam jest stłuczek.
    Pewnie od cholery.

  • 129. Data: 2009-11-11 14:51:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    szerszen pisze:
> [...]
    > wszystkie reguly zwyklego skrzyzowania dotycza ronda, to jesli ktos zamierza

    Nie da sie jechac lewo.

    czyli w uproszczeniu zjechac z ronda 3 zjazdem,

    Czyli skrecic w prawo. Rondo to do seria skrzyzowan tylko i wylacznie w
    prawo.

    > powinien zajac wewnetrzny/lewy pas, bo chyba nie sugerujesz, ze na
    > dwupasmowym skrzyzowaniu, w lewo mozesz skrecac z prawego pasa

    Na dwupasmowym skrzyzwowaniu ze skretem w prawoi, mozna skrecac tylko i
    wylacznie z prawego pasa. Prawda czy nie?

    Jacek Kustra

  • 130. Data: 2009-11-11 16:00:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie da sie jechac lewo.

    powaznie?

    > Czyli skrecic w prawo. Rondo to do seria skrzyzowan tylko i wylacznie w
    > prawo.

    czyli jednak nie jest to takie normalne skrzyzowanie

    > Na dwupasmowym skrzyzwowaniu ze skretem w prawoi, mozna skrecac tylko i
    > wylacznie z prawego pasa. Prawda czy nie?

    brawo watsonie, a poniewaz te kilka skrzyzowan mamy na bardzo krotkim
    odcinku drogi, to jesli ktos ma zamiar skrecic na ostatnim, , powinien
    jechac lewym pasem, aby nie utrudniac jazdy innym uczestnikom, drogi, nawet
    jesli pord nie nakazuje, badz zakazuje okreslonych zachowan, paniatna?