  • 111. Data: 2009-11-10 22:18:39
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    boropi pisze:
    > Od kiedy to kierunki geograficzne mają jaki kolwiek związek z pierwszeństwem
    > przejazdu?

    Mówiliśmy o skręcaniu.
    Kierunki zaś użyłem umownie, bez ustalania rzeczywistego położenia w
    terenie. W ten sposób mogłem zaakcentować, że tam jest lewoskręt.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 112. Data: 2009-11-10 22:23:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > ale tylko na egzaminie.

    Nie tylko. W Zabrzu pod halą targową makro mamy rondo, na które
    wjeżdżają trzy pasy (jadąc od centrum). Pas lewy oznaczony jest znakiem
    P-8b w wersji ,,w lewo'', pas środkowy znakiem P-8a, a pas prawy P-8b w
    wersji ,,w prawo''. Czyli dokładnie to, co w pytaniu z252, tylko
    dodatkowo dla ułatwienia opisane znakami.

    Nadal twierdzisz, że na tym skrzyżowaniu nie da się skręcić w lewo?

    Dobra, załóżmy, że mamy skrzyżowanie dróg N-S E-W.

    W =||= E

    Istnieją tam 4 lewoskręty: N-E, S-W, E-S, W-N. A teraz w środku tego
    skrzyżowania budujemy wyspę. Skoro zniknęły lewoskręty, to w jakim
    kierunku jedzie gość z S do W?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 113. Data: 2009-11-10 22:31:48
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

> [...]
    >
    > Istnieją tam 4 lewoskręty: N-E, S-W, E-S, W-N. A teraz w środku tego
    > skrzyżowania budujemy wyspę. Skoro zniknęły lewoskręty, to w jakim

    Przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
    Chyba, że nas przekonasz, iż wskazówki zegara poruszają się w prawo :D

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 114. Data: 2009-11-10 23:50:51
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Tu zgoda. To jest tzw "rondo turbinowe". W tym miejscu było bardzo
    > potrzebne takie malowanie, bo bajzel tam był nie gorszy niż na słynnym
    >Radosława AK Babka w DC.

    Radosława AK Babka w DC jest wymalowane w "kratkę" (czy to to samo co
    turbinowe?)
    ale problem w tym, że przed wjazdem na rondo stoi sobie znak że z lewego
    pasa prosto i w lewo;
    ze środkowego prosto; z prawego w prawo i prosto. Tyle że na samym rondzie
    wszystkie
    3 -pasy prowadzą od razu do skrętu w prawo (pierwszy zjazd), a pojechać
    inaczej to można ale
    trzeba nonstop zmieniać pasy ....Gdyby przed wjazdem na skrzyżowanie ktoś
    namalował tablicę
    jak naprawdę te pasy latają to pewnie i tylu stłuczek by tam nie było.....

  • 115. Data: 2009-11-11 00:00:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli na drodze dwukierunkowej pod moim miejscem pracy mamy tylko 1 pas
    > ruchu[1]. To dość ciekawe zjawisko, droga z jednym pasem, a
    > dwukierunkowa...
    >

    > [1] Droga jest na tyle wąska, że dwie ciężarówki się nie mieszczą. Dwie
    > osobówki już tak.

    budowane "za innego prawa".

  • 116. Data: 2009-11-11 00:02:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Istnieją tam 4 lewoskręty: N-E, S-W, E-S, W-N. A teraz w środku tego
    > skrzyżowania budujemy wyspę. Skoro zniknęły lewoskręty, to w jakim

    po rondzie, w kółko, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

  • 117. Data: 2009-11-11 07:43:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > a mógłbyś coś merytorycznie od siebie dodać?

    juz napisalem, zreszta nie tylko ja, ale ty tego nie przyjmujesz do
    wiadomosci

  • 118. Data: 2009-11-11 07:57:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Cieeeekawe... To co powiesz o pytaniu Z252 z bazy pytań egzaminacyjnych?

    pytania egzaminacyjne nie sa wyznacznikiem stanu faktycznego, a niektore
    pytania z pierwszej pomocy, to wrecz proszenie sie o nieszczescie

    > Skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem jak każde inne i można
    > na nim skręcić w prawo, pojechać na wprost lub skręcić w lewo.

    nie, skrzyzowanie o ruchu okreznym, zwane rondem, nie jest skrzyzowaniem jak
    kazde inne i wlasnie dlatego nie mozna na nim skrecic w lewo, mozez zjechac
    z niego 3 zjadem, ale bedzie to manewr skrecania w prawo, jesli brakuje ci
    wyobrazni, to wyobraz sobie rondow jako np 3 wystepujace jedno po drugim
    skrzyzowania typu T z droga z prawej strony, takze fizycznie nie da sie na
    nim skrecic w lewo, bo nie wykonujesz takiego manewru, zawsze jest to manewr
    skrecania w prawo, panial?

  • 119. Data: 2009-11-11 10:17:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lis, 22:59, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Zgoda.

    > Akurat nie z tego, a z 22.4

    ;)
    gdybys przeczytal z 5 postow wyzej, to bys wiedzial, ze dyskutujemy o
    sytuacji przed wprowadzeniem 22.4

    WS

  • 120. Data: 2009-11-11 10:19:01
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    mvoicem pisze:

    > Standardowe skrzyżowanie o dwóch pasach ruchu nie jest skrzyżowaniem o
    > ruchu okrężnym.

    A co to zmienia? Samochody nadal sie poruszaja w jednym kierunku z
    mozliwoscia skretu w prawo

    Więc raz - panują na nim inne reguły, dwa - pasy mają w
    > przybliżeniu proste.

    Jakie inne reguly? Wydaje mi sie, ze reguly sa dokladnie te same. Jesli
    twierdzisz, ze jest inaczej to chetnie te reguly, oczywiscie poparte
    prawem, poznam :)

    > Przecież będąc na wewn. pasie ronda, samochód który masz przepuścić
    > masz mniej więcej za zagłówkiem tylnego siedzenia, często lewego.

    I co z tego? Czyli to upowaznia aby jechac na pale bez upewnienia sie
    czy nie spowodujemy zagrozenia?

    Jacek Kustra