  • From: "iwi" <i...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POCZTA POLSKA - Zaginiona przesyłka
    Date: Tue, 1 Jun 2004 20:55:10 +0200

    wg mnie regulamin regulaminem, ale jak jest pobranie 1100zl to Poczta
    powinna wyplacic taka sume, w przypadku uszkodzenia paczki wyplaca
    odszkodowanie te 100zl, ale ciagle powinna dac te 1100zl
    Po to jest ubezpieczenie, a nie po to ze zaginelo.
    Bo tak jest to chore. Wysylasz paczke i listonosz widzi ze pobranie 1000zl.
    Widzi ze nie ma ubezpieczenia, wiec sru - do kieszeni - i sciagaja mu z
    pensji 100zl, a on wystaiwia na Allegro za 500zl - w ciagu miesiaca jest
    sobie w stanie dorobic 5 krotna pensje. Wiec cos tutaj jest nie tak.
    Regulamin regulaminem, ale moze tak powinno byc. Ubezpieczenie to jest cos
    co ubezpieczea paczke od upadkow, przygniecen, itp. Ale zaginiecie - to
    powinno isc z wartoscia pobrania. Wg mnie napisz odwolanie - nic nie
    stracisz- a masz do odzyskania duzo.

    > To twój biznes, żeby zadbać o własne interesy.
    > Otrzymałeś odszkodowanie zgodnie z regulaminem poczty.
    > Jeżeli wysyła się rzeczy wartościowe to się je ubezpiecza.
    > Jeżeli banda komnistyczna działa w majestacie prawa to czemu nie
    > korzystasz z usług kurierów.
    ja nie jestem zwolennikiem innych kurierow, podam takie przyklady na ktorych
    sie przejechalem - na poczcie jeszcze nigdy
    1. Kupujac dla firmy towar, zalezalo mi na czasie, zazyczylem sobie zeby
    wyslali mi kurierem (Servisco). Mimo ze bylo napisane ze firma dziala od 8
    do 16 przyjechali o 17:30 - zostawili awizo ze towar do odebrania jutro.
    Przyjechalem na drugi dzien, szukali towaru i nie znalezli - tlumaczac ze
    kierowca ma na aucie jeszcze i z jakis przyczyn nie wyladowal, po 2
    nastepnych dniach przeprosili ale ciagle nie moga znalezc, po 2 tygodniach
    zaplacili po cenach moich zakupu (na szczescie byla f-ra w srodku) bez
    mojego zarobku no i bez odszkodowania bo moj kontrakt szlag wzial bo nie
    bylo zamowienie zrealizowane w calosci. na pocieszenie to tlumaczylem sobie
    ze przynajmniej nic nie stracilem na dostrawie i nie musialem placic za
    nieotrzymany towar

    2. Kupilem na Allegro aparat telefoniczny - wyslali do mnie Stolica (miala
    byc tania) zaplacilem za przesylke ponad sto zl (bo gosciu wyslal z
    ubezpieczeniem - a mnie nie poinformowal) w komisie kupilbym taniej, no ale
    coz, napisane bylo na przesylce zeby dostarczyc miedzy godzina 10 a 11. Za
    ten napis zaplacilem dodatkowo jakas sumke pieniedzy. Spieszylem sie jak
    moglem no i przyjechalem za 5 dziesiata do firmy - no i widze awizo - ze
    gosciu byl o 10:05 i nikogo nie zastal. Na szczescie zostawil telefon.
    Dzwonie do wala a on mowi ze u niego jest ta godzina i ze nie ma ochoty sie
    wracac. Na szczescie odjechal tylko kilka km wiec poprosilem -chyba 15 razy
    go prosilem - zeby sie zatrzymal i zaczekal az sie zgodzil , no i
    przyjechalem we wskazane miejsce i odebralem przesylke. Tak na marginesie
    aparat kosztowal 800zl a za przesylke zaplacilem jakies 150zl- za ta cene
    moglem kupic nowke w komisie i nie musialem dac jeszcze zarobic tym ze
    Stolicy

    3. Wysylajac towar Speedexem prawie zawsze jest uszkadzany, no moge smialo
    powiedziec ze 10% przesylek moich (ceramika) trafia do kosza. Na szczescie
    jest ubezpieczone bo place te dodatkowe 2zl, ale nie o to chodzi zeby wyslac
    i zeby odbiorca dostal zlom tylko o to zeby mogl dostac dobry towar. Wiec
    przestalem korzystac z ich uslug. Wrocilem do Poczty.

    4. Pocztex - usluga poczty dla bogaczy. Prosilem serwis o zwrot uszkodzonych
    czesci. Poprosilem zeby wyslali na moj koszt. Jakiez bylo moje zdziwienie
    kiedy przyszlo mi odebrac paczke (240zl) Ubezpieczenie na wartosc 1200zl. -
    no ale doszla szybko, ladnie i cala bez problemow - moja wina ze powinienem
    wczesniej zapoznac sie z cennikiem, serwisu wina ze wybral najdrozsza oferte
    na rynku.

    WIec po tych kilku przykladach doszedlem do wniosku ze:
    1 Kupuje tylko w miejscu do ktorego moge dojechac - na Allegro jest cos
    takiego jak lokalizacja, na Aukcje 24 tez i na Swistaku tez - a jak w danej
    chwili nie ma to czekam nie spieszac sie
    2. Nigdy nie wysylam kurierem,
    3. Wysylam paczki Poczta Polska - paczka zwykla + ubezpieczenie - nigdy za
    pobraniem (chora cena)
    4. Jesli mam cos odebrac z dalsza to prosze znajomych, znajomych - znajomych
    z tego miasta i zawsze otrzymuje to co zamowilem, a flaszka albo 2 dla
    znajomych to nieduzy wydatek. Ja szczesliwy i oni szczesliwi.

    moze troche przynudzam wiec koncze juz, moze te rady komus uratuja kilka zl,
    Irek