  • 41. Data: 2005-08-12 19:45:39
    Temat: Re: PILNE!!! Czy nakaz zapłaty MUSI mieć TERMIN zapłaty??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:14f6.0000023e.42fced91@newsgate.onet.pl...

    > To prawda - z odsetkami również.
    > Ale terminu KIEDY mam zapłacić (wiem, wiem - odsetki lecą) NIE MA

    Skoro nie ma, to natychmiast. Art. 455 kc: Jeżeli termin spełnienia
    świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z właściwości
    zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu
    dłużnika do wykonania.

  • 42. Data: 2005-08-12 21:19:53
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z właściwości
    > zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po wezwaniu

    Ewentualny sprzeciw - również? Bo pisze jak byk, że " w tym samym terminie";))
    to jak??
    Hehe - a na odwrocie pisze, że sprzeciw w ciągu 2 tygodni: to znaczy ->
    przeczymy sami sobie? ;))))

  • 43. Data: 2005-08-12 21:50:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:14f6.0000028c.42fd1279@newsgate.onet.pl...

> [...]
    terminie";))
    > to jak??
    > Hehe - a na odwrocie pisze, że sprzeciw w ciągu 2 tygodni: to

    Sprzeciw do nakazu zapłaty trudno nazwać świadczeniem, toteż i
    zacytowanego przeze m,nie przepisu zastosować nie sposób. Jeśli
    wniesiesz sprzeciw, to nakaz się nieuprawomocni, więc tak, jakby go nie
    było. Wówczas termin nie ma w ogóle znaczenia.