  • 1. Data: 2005-08-11 08:03:51
    Temat: EN>PL Made out to order, blank endorsed, letter of credit
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    W warunkach płatności za transakcję handlową (letter of credit) jest lista
    wymaganych dokumentów, m.in.:

    "Airway bill: addressed to applicant, made out to order, notify applicant,
    marked freight prepaid."

    Co to jest to 'made out to order'? Czasem pojawia się też (ale nie przy
    liście przewozowym) 'blank endorsed' lub 'endorsed in blank'.

    I jak w ogóle tłumaczy się na polski 'letter of credit'? Akredytywa?

    P.

  • 2. Data: 2005-08-11 09:38:08
    Od: "Raf :-\)" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > W warunkach płatności za transakcję handlową (letter of credit) jest lista
    > wymaganych dokumentów, m.in.:
    [...]
    > Co to jest to 'made out to order'? Czasem pojawia się też (ale nie przy
    Nie jestem pewien, więc nie będę wprowadzał w błąd.

    > liście przewozowym) 'blank endorsed' lub 'endorsed in blank'.
    Indosowana(indosowany) in blaco

    > I jak w ogóle tłumaczy się na polski 'letter of credit'? Akredytywa?
    Tak. Akredytywa

    Polecam link:
    http://www.bgk.com.pl/druki/firmy_zlecenie_otwarcia_
    akredytywy.doc

    Jest tam formularz akredytywy, w którym nazwy dokumentów podane są po polsku
    i angielsku.

    Pozdrawiam,
    Raf :-)

  • 3. Data: 2005-08-11 11:02:10
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.hum.tlumaczenia "Raf :-\)" <r...@g...pl> wrote:
    > Nie jestem pewien, więc nie będę wprowadzał w błąd.

    > Indosowana(indosowany) in blaco

    Sugerując się tym formularzem BGK, to 'made out to order' znaczyłoby
    'na zlecenie'.

    P.