  • 1. Data: 2005-08-11 09:32:36
    Temat: PILNE!!! Czy nakaz zapłaty MUSI mieć TERMIN zapłaty??
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Bardzo proszę o pomoc - dostałem nakaz zapłaty... BEZ TERMINU!
    Zacytuję dokładnie to co pisze:

    "Sąd Rejonowy..... w składzie.... po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w
    postępowaniu upominawczym pozwu wniesionego w dniu.... przez..... nakazuje
    pozwanemu...... aby zapłącił stronie powodowej kwotę..... z odsetkami od tej
    kwoty od dnia ...... do dnia zapłaty oraz kwotę ..... tytułem kosztów procesu w
    tym kwotę.... tytułem zwrotu kosztów procesu od doręczenia nakazu zaspokajając
    roszczenie w całości wraz z kosztami albo wniósł w tymże terminie sprzeciw do
    Sądu."

    Możliwość wniesienia sprzeciwu (pouczenie na odwrocie to 2 tygodnie) - ale czy
    to wystarczy, żeby nakaz zapłaty również w terminie 2-tygodniowym interpretować?
    Co można z tym zrobić?
    Tak w ogóle to ja chcę zapłacić, ale jak mam płacić doliczone koszty procesu w
    tym blisko 1000 zł za Radcę Prawnego za wypełnienie pozwu uproszczonego - to
    nie dam rady i pójdzie do komornika.
    A z wierzycielem chcę się dogadać - czy to może być jakiś argument?
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2005-08-11 09:44:04
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Tak w ogóle to ja chcę zapłacić, ale jak mam płacić doliczone koszty
    > procesu w
    > tym blisko 1000 zł za Radcę Prawnego za wypełnienie pozwu uproszczonego -
    > nie dam rady i pójdzie do komornika.

    Wnieś sprzeciw w zakresie kosztów procesu.

    JK

  • 3. Data: 2005-08-11 09:45:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Wnieś sprzeciw w zakresie kosztów procesu.

    A wygra?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-08-11 09:45:59
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > Tak w ogóle to ja chcę zapłacić, ale jak mam płacić doliczone koszty
    > procesu w
    > tym blisko 1000 zł za Radcę Prawnego za wypełnienie pozwu uproszczonego -
    > nie dam rady i pójdzie do komornika.

    Poza tym jeśli zapłacisz dobrowolnie, to sprawa nie trafi do komornika.

    JK

  • 5. Data: 2005-08-11 09:48:02
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > A wygra?

    Jeśli Sąd zasądził więcej niż stawka ustawowa, a możliwe że tak, bo kwota
    podejrzanie okrągła i nakaz wystawiony niechlujnie (bez terminu zapłaty), to
    tak.

    JK

  • 6. Data: 2005-08-11 09:48:40
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Wnieś sprzeciw w zakresie kosztów procesu.

    A co mi to da?
    Właśnie czytam dokładnie te koszty (bo pisałem z innego miejsca i kompa) - no i
    zapłacić mam niecałe 2kPLN, koszt wpisu to 39 zł a koszt Radcy to... 615 zł!!
    Qrna - za sporządzenie pozwu uproszczonego - moim prywatnym zdaniem to
    normalnie zdzierstwo!

  • 7. Data: 2005-08-11 09:50:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Jeśli Sąd zasądził więcej niż stawka ustawowa, a możliwe że tak, bo kwota
    > podejrzanie okrągła i nakaz wystawiony niechlujnie (bez terminu zapłaty), to
    > tak.

    A jak wyobrażasz sobie nakaz zapłaty z datą? Termin płatności jest
    zależny od dnia odebrania nakazu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2005-08-11 09:53:35
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Poza tym jeśli zapłacisz dobrowolnie, to sprawa nie trafi do komornika.

    Mam tego świadomość. Jednakże te ponad 600 zł tak czy siak bym musiał zapłacić
    a tego chcę uniknąć, bo wydaje mi się zbyt wygórowaną kwotą. Gdyby to jeszcze
    był koszt Sądu - to ok. Ale pisze jak byk na pozwie, że to wynagrodzenie radcy
    prawnego!
    A do tego Spółdzielnia (bo to oni mnie pozwali) w tym samym dniu co wysłali
    pozew - w tym samym dniu wysłali (zwykłym listem poleconym) pismo, że jeśli do
    30 dni wpłacę zaległość, to nie dadzą sprawy do Sądu. A pozew złożyli w tym
    samym dniu nie czekając nawet aż ich list do mnie dojdzie!!!
    No i się chciałem dogadać, ale oni chyba najwyraźniej nie chcą się dogadać....
    a komornik i tak nie za specjalnie z czego ściągnie, bo aktualnie pracy nie
    mam: jak ją będę miał, to pewnie że ściągnie, wiem - ale wydaje mi się, że
    również nie tylko w moim ale i w interesie Spółdzielni jest to, abym zapłacił
    np. za m-c aniżeli np. za parę lat.

  • 9. Data: 2005-08-11 09:54:49
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    >   A jak wyobrażasz sobie nakaz zapłaty z datą? Termin płatności jest
    > zależny od dnia odebrania nakazu.

    To proponuję jeszcze raz przeczytać ten cytat z nakazu z pierwszego postu - bo
    teraz KOLEGA NIECHLUJNIE go przeczytał i odpowiada nie na temat.

  • 10. Data: 2005-08-11 09:58:41
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > A jak wyobrażasz sobie nakaz zapłaty z datą? Termin płatności jest
    > zależny od dnia odebrania nakazu.

    A widziałeś kiedyś na oczy nakaz zapłaty? formuła nakazu powinna brzmieć wg
    art. 502 par. 2 kpc, czyli, że "pozwany w ciągu dwóch tygodni od doręczenia
    tego nakazu powinien zaspokoić roszczenie w całości wraz z kosztami albo
    wnieść w tym terminie sprzeciw do sądu."
    JK